Jeps, så blev det hverdag igen, fruen er startet job efter endt barsel, og jeg har måttet aflevere vores Fabia RS til hende, det betyder jeg er tilbage i babytransporteren, og i guder jeg synes den er sløv sammenlignet med Fabiaen, jeg overvejer derfor om jeg skulle lave en let opgradering på passaten, den har har gået knap 300.000, og da den fungerer som daily driver, snakker vi ikke 402m tuning, jeg skal bare kunne "følge trafikken"
Som jeg ser det, er der 2 muligheder.
1. alm chipoptimering, forventet effekt omkring de 185hk, den SKAL kunne køre 95 oktan.
2. udskifte turboen, da jeg synes at læse alle steder at det er den der løber tør for luft, her bliver det svært, det skal være plugnplay, og passe på det org udstødningssystem og manifold, findes det? hvor langt kan std dyserne strækkes, jeg tænker effekt 200-250 ikke mere, fruen kører jo også i den af og til.
Bilen er en 2000 1,8T 150 hk motorkode APU.
hit me
svan
Let tuning af passat 3B 1,8T
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: Let tuning af passat 3B 1,8T
Det lyder mærkeligt at ingen har prøvet at optimere en 1,8t
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3523
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: Let tuning af passat 3B 1,8T
Har du læst denne tråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=120256
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2667
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Has thanked: 0
- Been thanked: 35 times
Re: Let tuning af passat 3B 1,8T
Jeps, men mit spørgsmål går mere på om turboen alene kan skiftes for mere effekt, altså sammen med indkøring, eller om det kræver skift af manifolden og udstødningen, vil gerne have oem looket samt mulighed for std stumper når noget af udstødningen dør
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Let tuning af passat 3B 1,8T
Hvis du vil holde dig under 180 HK behøver du ikke lave andet end at få en chipoptimering.
Så kan du bare købe en standard turbo når den dør.
Men pas på.......mere vil have mere.
Forslag er k04turbo, og chip så kan du bygge videre på det på sigt.
Din turbo har jo kørt lidt kilometer og så er den ny.
Alt passer som standard på den.
Dine dyser skal også skiftes til noget i nærheden af 386 så kan de være med til 270hk max belastet.
Skriv lige privat så skal jeg gerne fortælle dig erfaring fra en low cost tuning. Og hvordan jeg har lavet det, hvis du har interesse i det.
Så kan du bare købe en standard turbo når den dør.
Men pas på.......mere vil have mere.
Forslag er k04turbo, og chip så kan du bygge videre på det på sigt.
Din turbo har jo kørt lidt kilometer og så er den ny.
Alt passer som standard på den.
Dine dyser skal også skiftes til noget i nærheden af 386 så kan de være med til 270hk max belastet.
Skriv lige privat så skal jeg gerne fortælle dig erfaring fra en low cost tuning. Og hvordan jeg har lavet det, hvis du har interesse i det.