Hey
Står og skal have nye stempler til min motor Cupra BWJ og min cylinder smed siger til mig og den ikke skal have sænket kompressionen lidt ( Fra 9.8:1 til 9.2:1 EVT ? ) Sidder der nogen der ude der har Styr på sådanne ting , om det giver mening ? eller hvad folk med BWJ motor 500kr + selv har valgt ( vis de har skiftet stempler ) eller erfaringer med ?
TAK
Hjælp til og vælge kompression på nye stempler cupra BWJ
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Hjælp til og vælge kompression på nye stempler cupra BWJ
Hvad er årsagen til at du ikke blot beholder std. kompression ?
Tænker at det vil være noget nemmere for folk at komme med en anbefaling hvis du fortæller hvad et er du ønsker at opnå - evt. hvad det er for en ombygning du har gang i
Tænker at det vil være noget nemmere for folk at komme med en anbefaling hvis du fortæller hvad et er du ønsker at opnå - evt. hvad det er for en ombygning du har gang i
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hjælp til og vælge kompression på nye stempler cupra BWJ
Som skrevet før 500hk +++Bace skrev:Hvad er årsagen til at du ikke blot beholder std. kompression ?
Tænker at det vil være noget nemmere for folk at komme med en anbefaling hvis du fortæller hvad et er du ønsker at opnå - evt. hvad det er for en ombygning du har gang i
Har en motor der har brændt 2 stempler så skal have boret den op , nye evt wossner stempler og stænger, Men en del folk snakker om og sænke kompressionen fordi man skal ramme en "Effektiv kompression" tror jeg nok det hedder på mellem 14.1-15.1 , og der rammer man 14.8 ved og køre 9.2:1 og 1.6 mm toppakning, og ca 26 psi ladetryk