Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
mikez
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. jan 2016, 15:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af mikez » 19. apr 2016, 13:08

Hej.
Har en a3 1.8t agu med

k03s
3"downpipe decat
simons 2.5" catback uden mellempotte
keglefilter
bonalume blow off
4 bar benzintryksregulator
standard dyser
silikone tip
fmic
bkr7e 0,7mm gap

der er lige blevet monteret ny benzinpumpe, da den gamle døde.efter 280000 km

vil i anbefale 3 eller 4 bar benzin tryks regulator ?

Og hvilke hk skal jeg satse på?

Rh kører den ind på torsdag.

Tak. :)

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af Stefan » 19. apr 2016, 15:33

Med standarddyser skal du klart have en 4-bars monteret. Ellers bliver benzintilførslen den begrænsende faktor. Den burde kunne smide i omegnen af 220hk plus minus, hvis den ellers er sund og rask.

mikez
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. jan 2016, 15:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af mikez » 19. apr 2016, 15:43

Okay tak. Det lyder jo ikke dårligt :)

så burde den jo være klar til torsdag :)

den er tryktestet osv osv og bruger ikke olie eller vand . Så tror den er sund og rask :)

baekgaard72
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af baekgaard72 » 19. apr 2016, 19:51

Spændende med det setup, det ligner mit en hel del.
Har dog bare tfsi tænding og upgrade manifold, men det giver nok ikke det vilde.

Og klart 4 bar ingen tvivl, synes dog du burde have haft fat i nogle TT dyser eller lign og kørt 3 bar....så var du sikker indtil 270hk.

Skriver du ikke hvor mange heste du fik, når du har været afsted ?
Jeg gætter på 222 hk....og 305nm
:D

mikez
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. jan 2016, 15:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af mikez » 20. apr 2016, 18:12

Har ingen ide om de ting du har. Men manifolden burde da give lidt på din :)

havde os selv tænkt på andre dyser men blev enig med mig selv om at det var der ingen grund til da jeg ikke skal lave flere heste på den bil, så hellere bruge penge når jeg engang køber noget sjovere :)

jo helt sikkert. Har en tid klokken 21 deroppe imorgen :)
jeg håber også på 220 men generelt så alt over 200 så er jeg tilfreds, men man vil jo altid gerne ha mest :d

mikez
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. jan 2016, 15:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af mikez » 22. apr 2016, 14:20

'Det blev desværre ikke som jeg havde håbet.

intercooleren er pisse elendig så trykket når ikke ind i manifolden.
så jeg skal ha smidt den originale på igen og så sku det gerne spille igen.

men resultatet blev 197 hk og 294 nm., hvor der så vil blive en stor forbedring ved at skifte intercooler

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af m power » 22. apr 2016, 14:31

mikez skrev:'Det blev desværre ikke som jeg havde håbet.

intercooleren er pisse elendig så trykket når ikke ind i manifolden.
så jeg skal ha smidt den originale på igen og så sku det gerne spille igen.

men resultatet blev 197 hk og 294 nm., hvor der så vil blive en stor forbedring ved at skifte intercooler
Hvilken IC er det kører med pt ?

mikez
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. jan 2016, 15:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af mikez » 22. apr 2016, 15:53

købte den brugt af en kammerat. det sku være et toyosport kit. de rodede meget med det indtil de ku se på grafen for noget tryk. at turboen arbejdede fint og pustede mere ud end der kom i manifolden. så de mente at det flowede meget meget dårligt. vi snakker 0.4 bar der forsvinder:(

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af m power » 22. apr 2016, 18:25

mikez skrev:købte den brugt af en kammerat. det sku være et toyosport kit. de rodede meget med det indtil de ku se på grafen for noget tryk. at turboen arbejdede fint og pustede mere ud end der kom i manifolden. så de mente at det flowede meget meget dårligt. vi snakker 0.4 bar der forsvinder:(
Flow og tryk er 2 vidt forskellige ting, hvis du mister 0,4bar så er der en utæthed på rørføring/ic

mikez
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. jan 2016, 15:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af mikez » 22. apr 2016, 18:59

jeg mener de sagde flow. men nu bliver jeg da i tvivl. men de mente ihvertfald at der noget noget der gjorde at luften ikke kom i manifolden så vi sku skifte intercooleren. :)

har tryktestet osv med sæbevand og fandt ingen utætheder. kan dog kun få den til at blive på 0,5 bar når jeg tryktester efter den er blevet sat på. ? :)

baekgaard72
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18. aug 2014, 20:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af baekgaard72 » 23. apr 2016, 09:14

Det var da en skam. Men 197 HK hos RH er nu ikke helt ringe når der nu var fejl.
Bliver spændende med en ordentlig intercooler, så skal det nok blive rigtig godt.

mikez
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. jan 2016, 15:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af mikez » 23. apr 2016, 11:42

ja 0.4 bar burde da være til at mærke :D

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 70 times
Been thanked: 70 times

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af Roeden » 23. apr 2016, 12:26

jeg har tæt på samme setup på ibizaen (BJX), dog med lidt andre modifikationer, den smed med revo stg2 220 hk og 330Nm
skiftede så til en grad koldere tændrør, fik tfsi tænd spoler og fandt en mindre tryk leakage, derefter smed den 234hk og 390Nm.
så det må være lidt mere at hente når den spiller :)
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night

mikez
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. jan 2016, 15:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af mikez » 23. apr 2016, 12:29

det er sku ikke ringe da.

men ja de sagde os at når det blev fixet så kom der mere liv i den :) jeg sku bare justere ladetrykket ned hvis den kom over 1.3 bar men den sku ikke indkøres igen :)

mikez
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. jan 2016, 15:14
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Agu Med K03s. 3 Eller 4 Bar Fpr

Indlæg af mikez » 24. apr 2016, 01:26

så blev der skiftet til org intercooler..

bilen kører meget bedre og trækker os bedre. men ladetrykket har ikke ændret sig.

så er der vel kun en vej.. bleeder ventil.

fjederen i wg må være for slap

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"