Ladetryk TFSI

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Haffe666
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2015, 12:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ladetryk TFSI

Indlæg af Haffe666 » 23. apr 2016, 13:28

Hej Vagfolk
En del af jer vil nok mene det er et lidt dumt spørgsmål, men man bliver jo nødt til at spørge hvis men vil have svar, og jeg er ikke den store haj når det gælder tuning, men sagen er jeg har en Leon 2.0 tfsi sport up som er chippet rund regnet til 240hk/350nm som er målt på rullefelt, men sagen er da jeg købte bilen sidste år ved samme tid var der betydelig mere tryk på og den var en del mere "kvik" i mellem gearskift, men den havde et lille problem med motorlampen som lyste konstant hvor forhandleren havde den inde i en hel uge til reparation.. de fik fjernet fejlen da det var en defekt lambdasonde (forreste del)
Men som sagt da jeg fik den tilbage var den betydelig mere slap i betrækket, så spørgsmålet lyder på.. kan de have skruet ned for ladetrykket eller gjort noget andet ved den.. jeg har siden fået monteret 3"downpipe på uden cat, det har dog hjulpet en del men stadig ikke det samme som lige efter jeg købte den.. det skal siges at den er købt chippet, og forhandleren påstår de ikke har pillet ved chipningen.. hmm

Med venlig hilsen.. PM

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Ladetryk TFSI

Indlæg af hansen123 » 23. apr 2016, 13:30

Haffe666 skrev:Hej Vagfolk
En del af jer vil nok mene det er et lidt dumt spørgsmål, men man bliver jo nødt til at spørge hvis men vil have svar, og jeg er ikke den store haj når det gælder tuning, men sagen er jeg har en Leon 2.0 tfsi sport up som er chippet rund regnet til 240hk/350nm som er målt til på rullefelt, men sagen er da jeg købte bilen sidste år ved samme tid var der betydelig mere tryk på og den var en del mere "kvik" i mellem gearskift, men den havde et lille problem med motorlampen som lyste konstant hvor forhandleren havde den inde i en hel uge til reparation.. de fik fjernet fejlen da det var en defekt lambdasonde (forreste del)
Men som sagt da jeg fik den tilbage var den betydelig mere slap i betrækket, så spørgsmålet lyder på.. kan de have skruet ned for ladetrykket eller gjort noget andet ved den.. jeg har siden fået monteret 3"downpipe på uden cat, det har dog hjulpet en del men stadig ikke det samme som lige efter jeg købte den.. det skal siges at den er købt chippet, og forhandleren påstår de ikke har pillet ved chipningen.. hmm

Med venlig hilsen.. PM
Ved du hvor den er chippet?

Hvis ikke, så er det jo "bare" igang med VCDS og se hvad den levere af ladetryk (kan ikke huske hvad ladetrykket er standard på TFSI modellerne)
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: Ladetryk TFSI

Indlæg af JGGH » 23. apr 2016, 13:49

Haffe666 skrev:Hej Vagfolk
En del af jer vil nok mene det er et lidt dumt spørgsmål, men man bliver jo nødt til at spørge hvis men vil have svar, og jeg er ikke den store haj når det gælder tuning, men sagen er jeg har en Leon 2.0 tfsi sport up som er chippet rund regnet til 240hk/350nm som er målt på rullefelt, men sagen er da jeg købte bilen sidste år ved samme tid var der betydelig mere tryk på og den var en del mere "kvik" i mellem gearskift, men den havde et lille problem med motorlampen som lyste konstant hvor forhandleren havde den inde i en hel uge til reparation.. de fik fjernet fejlen da det var en defekt lambdasonde (forreste del)
Men som sagt da jeg fik den tilbage var den betydelig mere slap i betrækket, så spørgsmålet lyder på.. kan de have skruet ned for ladetrykket eller gjort noget andet ved den.. jeg har siden fået monteret 3"downpipe på uden cat, det har dog hjulpet en del men stadig ikke det samme som lige efter jeg købte den.. det skal siges at den er købt chippet, og forhandleren påstår de ikke har pillet ved chipningen.. hmm

Med venlig hilsen.. PM
Effekten kan ca. beregnes ud fra indsugningmassen så mål lige den?
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

Haffe666
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2015, 12:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ladetryk TFSI

Indlæg af Haffe666 » 23. apr 2016, 14:12

Hmm.. de kan desværre ikke oplyse/ved ikke hvem der har chippet den, men må have fat i én med VSDS kabel der kan læse den ud, og hvis det så er tilfældet den kan klare mere ladetryk er det så mon muligt at hæve dette, troede ellers at ladetrykket hang sammen med chiptuningen.. :roll:

JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: Ladetryk TFSI

Indlæg af JGGH » 23. apr 2016, 15:18

Haffe666 skrev:Hmm.. de kan desværre ikke oplyse/ved ikke hvem der har chippet den, men må have fat i én med VSDS kabel der kan læse den ud, og hvis det så er tilfældet den kan klare mere ladetryk er det så mon muligt at hæve dette, troede ellers at ladetrykket hang sammen med chiptuningen.. :roll:
Det hænger også sammen jo mere luft gennem motoren jo højere ladetryk. Hvis andet ikke ændres, men det er nemt at se om den er tunet. Ved at måle indsugningmassen måle både er og skal værdi med VCDS. Se evt. kortet. Hvis i logger det sammen med omdrejning vil det være godt.
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

Haffe666
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2015, 12:57
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ladetryk TFSI

Indlæg af Haffe666 » 24. apr 2016, 15:30

Tak for svar.. må prøve at få den læst ud og se hvad den kommer ud med, god dag :)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"