Tfsi K04 Indkøring

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Gdowski1982
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. apr 2016, 00:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Gdowski1982 » 24. apr 2016, 00:47

Hej der ude jeg har en golf 5 gti som snart skal en tur på rullefelt og køre ind med de nye stumper, planen var rh motorsport i jylland men tænker der også må være nogle på sjælland der kan det samme?
Her er en liste over ting der er lavet.
1. Kkk-k04 turbo
2. Komplet 3" hele vejen med 200 celler cat
3. Pcv fjernet og udskiftet med til kit med olie catch can
4. K&n cool air intakt
5. Audi rs4 returventil
6. Revo indmad til benzin pumpen
7. Audi s3 dyser
tror det er det hele...
Senest rettet af Gdowski1982 24. apr 2016, 08:14, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Rullefelt

Indlæg af GranTurismo » 24. apr 2016, 00:50

F.eks. BN Autoteknik i Frederikssund.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Rullefelt

Indlæg af Lyn274 » 24. apr 2016, 02:24

Driver tuning i Kirstinehøj på Amager !
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 84 times
Been thanked: 152 times

Re: Rullefelt

Indlæg af majbom » 24. apr 2016, 07:09

Overskrift!
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Brugeravatar
dug
Nyt medlem
Indlæg: 143
Tilmeldt: 10. jun 2011, 22:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af dug » 24. apr 2016, 11:12

Driver tuning.

Eller en standard fil fra APR/Revo.
Før:
´10 Leon FR Stage. 2 / ´07 Altea FR Stage. 3 / ´07 Leon Cupra Stage. 2+

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Don Karnage » 24. apr 2016, 16:06

Jeg kører APR på min og er meget tilfreds.. jeg har tidligere haft Revo og det fungerede rigtig godt, men har ikke det samme bundtræk som efter skift til APR.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Gdowski1982
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. apr 2016, 00:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Gdowski1982 » 24. apr 2016, 16:16

Jeg tænker også på at kæbe revo steg 3. Det lyder også som om du bedre kunne li det?

Gdowski1982
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. apr 2016, 00:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Gdowski1982 » 24. apr 2016, 16:19

Men hvad for man for sine penge når man køber revo og apr? Er det en lille boks man skal køre med eller hvordan fungere det?

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af jakethemoss » 24. apr 2016, 16:21

Gdowski1982 skrev:Men hvad for man for sine penge når man køber revo og apr? Er det en lille boks man skal køre med eller hvordan fungere det?
Både APR og REVO indlæser softwaren via bilens OBDII stik, så ingen boks, det er direkte i ECU'en.
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Gdowski1982
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. apr 2016, 00:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Gdowski1982 » 24. apr 2016, 16:23

Okay på den måde. Men kan man skifte program med begge styringer?
Jeg har sendt dig en besked jake

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Don Karnage » 24. apr 2016, 16:25

Med APR kan du skifte mellem programmer via fartpilot armen plus, alt efter bil kan du få launch control og motorsportsbegrænser indbygget i motorstyringen. Det får du ikke med Revo.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Gdowski1982
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. apr 2016, 00:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Gdowski1982 » 24. apr 2016, 16:37

Min bil har launch control, så kan ikke rigtig se hvad fidusen ved en Revo stage 3 skulle være frem for at får den rullet ind?
Den er måske billiger?
Man skal måske så købe en Revo sps for at kunne styre programmer eller er jeg gal på den?

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Nicklas123456 » 24. apr 2016, 16:40

Ja med REVO polar fis/sps boks kan du skifte indstillinger i MFA..

Med APR skal bilen slukkes og der skal skiftes indstillinger via fartpilot armen..

Jeg har haft APR på min TFSI Passat, og kører nu Revo..
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Don Karnage » 24. apr 2016, 16:46

Gdowski1982 skrev:Min bil har launch control, så kan ikke rigtig se hvad fidusen ved en Revo stage 3 skulle være frem for at får den rullet ind?
Den er måske billiger?
Man skal måske så købe en Revo sps for at kunne styre programmer eller er jeg gal på den?
Har du WOTBox da? eller er den DSG?

Det Revo og APR sælger er jo en statisk motorstyring der diktere hvilke dele du skal have på bilen for at få en hvis stage.. tilgengæld er det grundigt gennemtestet og virker bare.. andre tunere kører det ind til den specifikke bil og der kan du måske hente nogle få ekstra hk, men det er uden betydning.. jeg kan godt lide sammenligningsgrundlaget ved at have et bestemt stage og kunne sammenligne effekt med andre biler udelukkende på hvor godt den er bygget og ikke hvor god (og ofte hvor dårlig) softwaren er.. med disse "pakker" ved man hvad man får, det yder som det skal og virker pisse godt..


Ja med Revo skal du have en SPS boks for at kunne skifte program.. det er ikke brugt så meget at skifte program, men det er nu alligevel rart at kunne skifte ned til et program man fx kan krudte den af til på 95 benzin hvis 99/100 ikke er tilgængeligt, eller ønsker at kører "standard" program til syn osv.. Dette kan du gøre uden en boks med APR via rattet.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Gdowski1982
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. apr 2016, 00:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Gdowski1982 » 24. apr 2016, 17:04

Jeg har DSG.
Men jeg skal lige forstå det. Kan et Revo og APR sæt lave forskelligt effekt på et stage 3 kit. Mere om jeg max kan få 350hk eller kan jeg måske få 330hk eller 370hk?
Ved i om de danske priser er de samme som i England?

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af jakethemoss » 24. apr 2016, 17:05

Gdowski1982 skrev:Okay på den måde. Men kan man skifte program med begge styringer?
Jeg har sendt dig en besked jake
Hvis det er den fra imorges er der svaret :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Gdowski1982
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. apr 2016, 00:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Gdowski1982 » 24. apr 2016, 17:08

Er det bare sådan her en sps fungere?
https://m.youtube.com/watch?v=zadFpPePCPw

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af jakethemoss » 24. apr 2016, 17:11

Gdowski1982 skrev:Jeg har DSG.
Men jeg skal lige forstå det. Kan et Revo og APR sæt lave forskelligt effekt på et stage 3 kit. Mere om jeg max kan få 350hk eller kan jeg måske få 330hk eller 370hk?
Ved i om de danske priser er de samme som i England?
APR kan lave 1 effekt som er bestemt af din hardware og specifikt din bil (ikke 2 biler med samme hardware laver samme effekt, min GTI var altid i den lave ende).
REVO kan lave flere effektniveauer grundet muligheden for at justere Timing, Boost og Fuel i steps fra 1 til 9. Så vil du have fokus på moment over heste er der (indenfor de justeringsmuligheder jeg lige har nævnt) mulighed for det. Det skal du bare formidle til REVO (Som er Brian ved BNAutoteknik her i DK)

Jeg ved ikke med APR, men REVO priserne på Revotechnik.com er de priser der også gælder i andre lande, dog husk at lægge de enkelte landes moms oveni den pris i Euro der er på hjemmesiden. :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi K04 Indkøring

Indlæg af Don Karnage » 24. apr 2016, 17:16

Gdowski1982 skrev:Jeg har DSG.
Men jeg skal lige forstå det. Kan et Revo og APR sæt lave forskelligt effekt på et stage 3 kit. Mere om jeg max kan få 350hk eller kan jeg måske få 330hk eller 370hk?
Ved i om de danske priser er de samme som i England?
Det er jo to forskellige firmaer, der laver to vidt forskellige produkter, men som forsøger at opnå det samme jo..

Om du vælger det ene eller det andet vil maks effekt nok ligge MEGET tæt på hinanden, nok ikke noget du vil mærke overhovdet.. men det handler jo om hvordan man oplever at effekten leveres.. Jeg kørte med Revo i et par år og var godt tilfreds og det trak fint efter lidt indstillinger med timing osv.. men jeg fik et tilbud jeg ikke kunne sige nej til fra APR og prøvede det og var lidt nervøs for ikke at have den samme effekt-følelse.. men jeg blev positivt overrasket da jeg synes at bundtrækket kommet noget mere aggressivt og kontant, hvilket gør det endnu sjovere.. mht topeffekten kan jeg ikke sige så meget om pt da jeg egentlig ikke har fået den målt efter, men det er i hvert fald ikke negativt.. den følger i hvert fald fuldstændig med en S3 med TT420 turbo med Revo til topfart. Det blev testet grundigt på de 1500 km til Østrig 8-)
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Rullefelt

Indlæg af Pacs » 27. apr 2016, 23:46

Lionborg skrev:Driver tuning i Kirstinehøj på Amager !
+1

Hamid laver noget lækkert arbejde der er tilpasset din bil
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Rullefelt

Indlæg af Tor Morrison » 28. apr 2016, 16:14

Pacs skrev:
Lionborg skrev:Driver tuning i Kirstinehøj på Amager !
+1

Hamid laver noget lækkert arbejde der er tilpasset din bil
Han laver vel ikke andet end at tilslutte bilen til hans computer, så en anden person kan lave en fil til bilen.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Rullefelt

Indlæg af Pacs » 28. apr 2016, 21:03

Tor Morrison skrev:
Pacs skrev:
Lionborg skrev:Driver tuning i Kirstinehøj på Amager !
+1

Hamid laver noget lækkert arbejde der er tilpasset din bil
Han laver vel ikke andet end at tilslutte bilen til hans computer, så en anden person kan lave en fil til bilen.
Gætter på at du ikke har været hos ham :-)
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"