Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Hey skal bruge nogle større dyser til min cupra 1p motor , nogle der kan anbefale nogle ? Har kigget lidt på rs4 dyser , nogle der ved om de er store og gode nok ?
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Der er ikke det store at vælge mellem. Standarddyserne er for små til den ønskede effekt, så der er i princippet kun RS4, så vidt jeg ved.
De klassiske RS4-dyser har et forkert sprøjtemønster ift. sådan en type motor, men kan mappes, så de kommer til at køre okay uden alt for stor røgudvikling.
Der er et par stykker i udlandet der er begyndt at eksperimentere med de nyere RS4-dyser, men det er ikke noget jeg har fået læst meget op på.
Hvilken software skal du køre med? Hvorfor spørger du ikke vedkommende der skal lave det, hvad vedkommende anbefaler? Det skal jo også kunne spille sammen.
De klassiske RS4-dyser har et forkert sprøjtemønster ift. sådan en type motor, men kan mappes, så de kommer til at køre okay uden alt for stor røgudvikling.
Der er et par stykker i udlandet der er begyndt at eksperimentere med de nyere RS4-dyser, men det er ikke noget jeg har fået læst meget op på.
Hvilken software skal du køre med? Hvorfor spørger du ikke vedkommende der skal lave det, hvad vedkommende anbefaler? Det skal jo også kunne spille sammen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Okay, det kunne godt være der var kommet nogle opgraderet nogle... Tror også det ender med og blive dem når der ikke er så mange og vælge i mellem, og kan se flere køre med dem på de større setup´s, så de må kunne bruges til min også
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Laver du selv softwaren? Ellers skal du jo have dyser, som du er sikker på, tuneren kan få til at spille.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Nej det skal jeg ikke tuneren sagde også jeg kunne bruge rs4, havde bare håbet på der var lavet nogle til formålet
Men kan godt fornemme RS4 er den letteste vej til lidt større dyser. Ved du hvor mangle ml Rs4 er på , og hvad s3 dyser er på ?
Men kan godt fornemme RS4 er den letteste vej til lidt større dyser. Ved du hvor mangle ml Rs4 er på , og hvad s3 dyser er på ?
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
RS4 ... S3 virker ikke godt nok når du er helt deroppe
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- Andreas K
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2390
- Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Kører APR ikke 500 HK på deres golf R osv med std dyser ?
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Standart dyser op til 350 hk ca
APR har lavet noget ved nogle S3 dyser som gør de kan bruge dem
Hvad de har lavet vil de vist ikke helt ud med
Dem jeg har set køre mere end 350 hk har alle valgt RS4 dyser
APR har lavet noget ved nogle S3 dyser som gør de kan bruge dem
Hvad de har lavet vil de vist ikke helt ud med
Dem jeg har set køre mere end 350 hk har alle valgt RS4 dyser
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
- Vedhæftede filer
-
- image.jpeg (106.56 KiB) Vist 2948 gange
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Det er sku en fornuftig kurve
Men der er da vist også presset max ud af den mølle
Men der er da vist også presset max ud af den mølle
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Burde ha checket inden jeg skrev men Nicklas har retNicklas123456 skrev:Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Tag evt fat i Hamid fra driver tuning han kan hjælpe dig med at køre din bil ind
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- Andreas K
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2390
- Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Min gamle Cupra lavede mere end 350 på std dyser, næste efter fik 415.
Min kammerat har 440 i en s3 også med std dyser.
Hvad laver APR ved dyserne ?
Tænker bare at de jo ikke følger med turbo kittet f.eks.
Så hvis jeg køber deres kit uden dyser, så bliver der jo ikke rodet med dyserne.
Så 350 er ikke helt toppen.
Min kammerat har 440 i en s3 også med std dyser.
Hvad laver APR ved dyserne ?
Tænker bare at de jo ikke følger med turbo kittet f.eks.
Så hvis jeg køber deres kit uden dyser, så bliver der jo ikke rodet med dyserne.
Så 350 er ikke helt toppen.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 31. okt 2013, 21:52
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
En anden mulighed kan også være et andet indsugningsmanifold med mulighed for at monteret flere dysser, dvs. at man kan køre med 8 dysser - Det ses ofte i Grækenland.
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
dobbelt post
Senest rettet af Pacs 16. jun 2016, 10:48, rettet i alt 1 gang.
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Pacs skrev:Andreas K skrev:Min gamle Cupra lavede mere end 350 på std dyser, næste efter fik 415.
Min kammerat har 440 i en s3 også med std dyser.
Hvad laver APR ved dyserne ?
Tænker bare at de jo ikke følger med turbo kittet f.eks.
Så hvis jeg køber deres kit uden dyser, så bliver der jo ikke rodet med dyserne.
Så 350 er ikke helt toppen.
Arin fra APR har udtalt på et andet forum
Sorry, I wish I could share this information with the community but the APR Injectors (Modified S3) is closely protected by our engineering department
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- Andreas K
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2390
- Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Nå, det lyder sku sjovt, når de ikke følger med i sættet.
Her tænker jeg hvis man bestiller sættet og selv montere, så får man jo ikke "mysterie dyserne"
Men sådan er det vel. Det kan være de kun er logo modificeret
Her tænker jeg hvis man bestiller sættet og selv montere, så får man jo ikke "mysterie dyserne"
Men sådan er det vel. Det kan være de kun er logo modificeret
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Precision 5558 med RS4 dyser og REVO map, standard cupra BWJ motor
Momentet kommer lidt anderledes end med EFR turboen. Nu snyder det også lidt at det billede er smaller end det Nicklas har lagt op
Momentet kommer lidt anderledes end med EFR turboen. Nu snyder det også lidt at det billede er smaller end det Nicklas har lagt op
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Spejlbilledet i den pc viser helt sikkert en mand der virker yderst tilfreds med resultatet
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 26. jun 2011, 21:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Hvordan kan det være at momentet kommer så sent?Nicklas123456 skrev:Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Glæder mig til at se hvordan min kommer til at gå med en TS 7670
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Moment er jo meget afhængig af turbo størrelse.. jo større turbo jo senere moment. Sådan generelt set...
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Ved min så kom momentet som en k04 dog stoppede kurven ikke der men fortsatte opad, hvilket for det til at se ud som den peaker senere. Det er også med til at aflaste koblingenMLarsenC skrev:Hvordan kan det være at momentet kommer så sent?Nicklas123456 skrev:Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Glæder mig til at se hvordan min kommer til at gå med en TS 7670
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 26. jun 2011, 21:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Selvfølgelig. Det var derfor at jeg blev nysgerrig, fordi Nicklas' moment kommer senere end på Jakes med en mindre turbo, så jeg er lidt interesseret i at høre hvad og hvorforskodacombi skrev:Moment er jo meget afhængig af turbo størrelse.. jo større turbo jo senere moment. Sådan generelt set...
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Moment kommer da tidligere på den kurve som Nicklas har lagt op.MLarsenC skrev:Selvfølgelig. Det var derfor at jeg blev nysgerrig, fordi Nicklas' moment kommer senere end på Jakes med en mindre turbo, så jeg er lidt interesseret i at høre hvad og hvorforskodacombi skrev:Moment er jo meget afhængig af turbo størrelse.. jo større turbo jo senere moment. Sådan generelt set...
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Som jeg ser det er Nicklas turbo mindst da den laver de HK med WMI hvor Jakes er uden og ren turbo
Det er vel også derfor Nicklas moment kommer først da hans turbo spoler hurtigere op..
Tager jeg fejl ?
Det er vel også derfor Nicklas moment kommer først da hans turbo spoler hurtigere op..
Tager jeg fejl ?
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 26. jun 2011, 21:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Ja max moment kommer tidligere, men prøv lige at se på hvor meget moment de hver især laver ved 4000 og 4500 omdr.
Der laver Nicklas' væsentligt mindre moment.
Der laver Nicklas' væsentligt mindre moment.
- Anders S
- Nyt medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 01:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hvidovre
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra
Otte skrev:En anden mulighed kan også være et andet indsugningsmanifold med mulighed for at monteret flere dysser, dvs. at man kan køre med 8 dysser - Det ses ofte i Grækenland.
Det er ikke en dårlig ide Otte.
Der er flere biler med seriøse mål der kører med dyssebro/Port injection monteret. På andre biler med direkte indsprøjtning giver det ikke kun mere fuel, men man undgår også den koksophobning omkring indsugningsventilerne da det holdes rent.
- Alt sagt før et "men", mister sin betydning.
( Tidligere kendt som mailx )
( Tidligere kendt som mailx )