Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Mic123 » 14. jun 2016, 13:03

Hey skal bruge nogle større dyser til min cupra 1p motor , nogle der kan anbefale nogle ? Har kigget lidt på rs4 dyser , nogle der ved om de er store og gode nok ?

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Stefan » 14. jun 2016, 13:17

Der er ikke det store at vælge mellem. Standarddyserne er for små til den ønskede effekt, så der er i princippet kun RS4, så vidt jeg ved.

De klassiske RS4-dyser har et forkert sprøjtemønster ift. sådan en type motor, men kan mappes, så de kommer til at køre okay uden alt for stor røgudvikling.

Der er et par stykker i udlandet der er begyndt at eksperimentere med de nyere RS4-dyser, men det er ikke noget jeg har fået læst meget op på.

Hvilken software skal du køre med? Hvorfor spørger du ikke vedkommende der skal lave det, hvad vedkommende anbefaler? Det skal jo også kunne spille sammen.

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Mic123 » 14. jun 2016, 15:47

Okay, det kunne godt være der var kommet nogle opgraderet nogle... Tror også det ender med og blive dem når der ikke er så mange og vælge i mellem, og kan se flere køre med dem på de større setup´s, så de må kunne bruges til min også :)

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Stefan » 14. jun 2016, 16:01

Laver du selv softwaren? Ellers skal du jo have dyser, som du er sikker på, tuneren kan få til at spille.

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Mic123 » 14. jun 2016, 16:17

Nej det skal jeg ikke :) tuneren sagde også jeg kunne bruge rs4, havde bare håbet på der var lavet nogle til formålet :)
Men kan godt fornemme RS4 er den letteste vej til lidt større dyser. Ved du hvor mangle ml Rs4 er på , og hvad s3 dyser er på ?

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Pacs » 14. jun 2016, 20:54

RS4 ... S3 virker ikke godt nok når du er helt deroppe
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Andreas K » 15. jun 2016, 17:12

Kører APR ikke 500 HK på deres golf R osv med std dyser ?
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Pacs » 15. jun 2016, 17:36

Standart dyser op til 350 hk ca

APR har lavet noget ved nogle S3 dyser som gør de kan bruge dem

Hvad de har lavet vil de vist ikke helt ud med

Dem jeg har set køre mere end 350 hk har alle valgt RS4 dyser
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Nicklas123456 » 15. jun 2016, 18:24

Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (106.56 KiB) Vist 2930 gange
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af m power » 15. jun 2016, 18:30

Det er sku en fornuftig kurve :-)
Men der er da vist også presset max ud af den mølle :-)

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Pacs » 15. jun 2016, 18:36

Nicklas123456 skrev:Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Burde ha checket inden jeg skrev men Nicklas har ret

Tag evt fat i Hamid fra driver tuning han kan hjælpe dig med at køre din bil ind :)
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Andreas K » 15. jun 2016, 22:04

Min gamle Cupra lavede mere end 350 på std dyser, næste efter fik 415.
Min kammerat har 440 i en s3 også med std dyser.

Hvad laver APR ved dyserne ?
Tænker bare at de jo ikke følger med turbo kittet f.eks.
Så hvis jeg køber deres kit uden dyser, så bliver der jo ikke rodet med dyserne.

Så 350 er ikke helt toppen.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
Kronborg
Aktiv medlem
Indlæg: 1607
Tilmeldt: 15. feb 2009, 19:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brønderslev
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Kronborg » 15. jun 2016, 22:20


Otte
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 31. okt 2013, 21:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Otte » 15. jun 2016, 22:44

En anden mulighed kan også være et andet indsugningsmanifold med mulighed for at monteret flere dysser, dvs. at man kan køre med 8 dysser - Det ses ofte i Grækenland. :)

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Pacs » 16. jun 2016, 10:29

dobbelt post
Senest rettet af Pacs 16. jun 2016, 10:48, rettet i alt 1 gang.
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Pacs » 16. jun 2016, 10:47

Pacs skrev:
Andreas K skrev:Min gamle Cupra lavede mere end 350 på std dyser, næste efter fik 415.
Min kammerat har 440 i en s3 også med std dyser.

Hvad laver APR ved dyserne ?
Tænker bare at de jo ikke følger med turbo kittet f.eks.
Så hvis jeg køber deres kit uden dyser, så bliver der jo ikke rodet med dyserne.

Så 350 er ikke helt toppen.

Arin fra APR har udtalt på et andet forum


Sorry, I wish I could share this information with the community but the APR Injectors (Modified S3) is closely protected by our engineering department
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Andreas K » 16. jun 2016, 11:47

Nå, det lyder sku sjovt, når de ikke følger med i sættet.
Her tænker jeg hvis man bestiller sættet og selv montere, så får man jo ikke "mysterie dyserne" :D
Men sådan er det vel. Det kan være de kun er logo modificeret :lol:
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af jakethemoss » 16. jun 2016, 11:59

Precision 5558 med RS4 dyser og REVO map, standard cupra BWJ motor

Billede

Momentet kommer lidt anderledes end med EFR turboen. Nu snyder det også lidt at det billede er smaller end det Nicklas har lagt op
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Pacs » 16. jun 2016, 12:16

jakethemoss skrev:Precision 5558 med RS4 dyser og REVO map, standard cupra BWJ motor

Billede

Momentet kommer lidt anderledes end med EFR turboen. Nu snyder det også lidt at det billede er smaller end det Nicklas har lagt op

Spejlbilledet i den pc viser helt sikkert en mand der virker yderst tilfreds med resultatet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

MLarsenC
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26. jun 2011, 21:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af MLarsenC » 16. jun 2016, 22:16

Nicklas123456 skrev:Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Hvordan kan det være at momentet kommer så sent? :?:

Glæder mig til at se hvordan min kommer til at gå med en TS 7670 :D

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af skodacombi » 17. jun 2016, 09:02

Moment er jo meget afhængig af turbo størrelse.. jo større turbo jo senere moment. Sådan generelt set...
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af jakethemoss » 17. jun 2016, 10:40

MLarsenC skrev:
Nicklas123456 skrev:Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Hvordan kan det være at momentet kommer så sent? :?:

Glæder mig til at se hvordan min kommer til at gå med en TS 7670 :D
Ved min så kom momentet som en k04 dog stoppede kurven ikke der men fortsatte opad, hvilket for det til at se ud som den peaker senere. Det er også med til at aflaste koblingen
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

MLarsenC
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26. jun 2011, 21:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af MLarsenC » 17. jun 2016, 21:13

skodacombi skrev:Moment er jo meget afhængig af turbo størrelse.. jo større turbo jo senere moment. Sådan generelt set...
Selvfølgelig. Det var derfor at jeg blev nysgerrig, fordi Nicklas' moment kommer senere end på Jakes med en mindre turbo, så jeg er lidt interesseret i at høre hvad og hvorfor :)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af m power » 18. jun 2016, 08:13

MLarsenC skrev:
skodacombi skrev:Moment er jo meget afhængig af turbo størrelse.. jo større turbo jo senere moment. Sådan generelt set...
Selvfølgelig. Det var derfor at jeg blev nysgerrig, fordi Nicklas' moment kommer senere end på Jakes med en mindre turbo, så jeg er lidt interesseret i at høre hvad og hvorfor :)
Moment kommer da tidligere på den kurve som Nicklas har lagt op.

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Pacs » 18. jun 2016, 11:21

Som jeg ser det er Nicklas turbo mindst da den laver de HK med WMI hvor Jakes er uden og ren turbo

Det er vel også derfor Nicklas moment kommer først da hans turbo spoler hurtigere op..

Tager jeg fejl ?
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

MLarsenC
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26. jun 2011, 21:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af MLarsenC » 19. jun 2016, 12:53

Ja max moment kommer tidligere, men prøv lige at se på hvor meget moment de hver især laver ved 4000 og 4500 omdr.

Der laver Nicklas' væsentligt mindre moment.

Brugeravatar
Anders S
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 01:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hvidovre
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

Indlæg af Anders S » 21. jun 2016, 21:44

Otte skrev:En anden mulighed kan også være et andet indsugningsmanifold med mulighed for at monteret flere dysser, dvs. at man kan køre med 8 dysser - Det ses ofte i Grækenland. :)

Det er ikke en dårlig ide Otte.

Der er flere biler med seriøse mål der kører med dyssebro/Port injection monteret. På andre biler med direkte indsprøjtning giver det ikke kun mere fuel, men man undgår også den koksophobning omkring indsugningsventilerne da det holdes rent.
- Alt sagt før et "men", mister sin betydning.

( Tidligere kendt som mailx )

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"