Side 1 af 1

Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 14. jun 2016, 13:03
af Mic123
Hey skal bruge nogle større dyser til min cupra 1p motor , nogle der kan anbefale nogle ? Har kigget lidt på rs4 dyser , nogle der ved om de er store og gode nok ?

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 14. jun 2016, 13:17
af Stefan
Der er ikke det store at vælge mellem. Standarddyserne er for små til den ønskede effekt, så der er i princippet kun RS4, så vidt jeg ved.

De klassiske RS4-dyser har et forkert sprøjtemønster ift. sådan en type motor, men kan mappes, så de kommer til at køre okay uden alt for stor røgudvikling.

Der er et par stykker i udlandet der er begyndt at eksperimentere med de nyere RS4-dyser, men det er ikke noget jeg har fået læst meget op på.

Hvilken software skal du køre med? Hvorfor spørger du ikke vedkommende der skal lave det, hvad vedkommende anbefaler? Det skal jo også kunne spille sammen.

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 14. jun 2016, 15:47
af Mic123
Okay, det kunne godt være der var kommet nogle opgraderet nogle... Tror også det ender med og blive dem når der ikke er så mange og vælge i mellem, og kan se flere køre med dem på de større setup´s, så de må kunne bruges til min også :)

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 14. jun 2016, 16:01
af Stefan
Laver du selv softwaren? Ellers skal du jo have dyser, som du er sikker på, tuneren kan få til at spille.

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 14. jun 2016, 16:17
af Mic123
Nej det skal jeg ikke :) tuneren sagde også jeg kunne bruge rs4, havde bare håbet på der var lavet nogle til formålet :)
Men kan godt fornemme RS4 er den letteste vej til lidt større dyser. Ved du hvor mangle ml Rs4 er på , og hvad s3 dyser er på ?

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 14. jun 2016, 20:54
af Pacs
RS4 ... S3 virker ikke godt nok når du er helt deroppe

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 15. jun 2016, 17:12
af Andreas K
Kører APR ikke 500 HK på deres golf R osv med std dyser ?

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 15. jun 2016, 17:36
af Pacs
Standart dyser op til 350 hk ca

APR har lavet noget ved nogle S3 dyser som gør de kan bruge dem

Hvad de har lavet vil de vist ikke helt ud med

Dem jeg har set køre mere end 350 hk har alle valgt RS4 dyser

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 15. jun 2016, 18:24
af Nicklas123456
Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 15. jun 2016, 18:30
af m power
Det er sku en fornuftig kurve :-)
Men der er da vist også presset max ud af den mølle :-)

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 15. jun 2016, 18:36
af Pacs
Nicklas123456 skrev:Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Burde ha checket inden jeg skrev men Nicklas har ret

Tag evt fat i Hamid fra driver tuning han kan hjælpe dig med at køre din bil ind :)

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 15. jun 2016, 22:04
af Andreas K
Min gamle Cupra lavede mere end 350 på std dyser, næste efter fik 415.
Min kammerat har 440 i en s3 også med std dyser.

Hvad laver APR ved dyserne ?
Tænker bare at de jo ikke følger med turbo kittet f.eks.
Så hvis jeg køber deres kit uden dyser, så bliver der jo ikke rodet med dyserne.

Så 350 er ikke helt toppen.

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 15. jun 2016, 22:20
af Kronborg

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 15. jun 2016, 22:44
af Otte
En anden mulighed kan også være et andet indsugningsmanifold med mulighed for at monteret flere dysser, dvs. at man kan køre med 8 dysser - Det ses ofte i Grækenland. :)

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 16. jun 2016, 10:29
af Pacs
dobbelt post

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 16. jun 2016, 10:47
af Pacs
Pacs skrev:
Andreas K skrev:Min gamle Cupra lavede mere end 350 på std dyser, næste efter fik 415.
Min kammerat har 440 i en s3 også med std dyser.

Hvad laver APR ved dyserne ?
Tænker bare at de jo ikke følger med turbo kittet f.eks.
Så hvis jeg køber deres kit uden dyser, så bliver der jo ikke rodet med dyserne.

Så 350 er ikke helt toppen.

Arin fra APR har udtalt på et andet forum


Sorry, I wish I could share this information with the community but the APR Injectors (Modified S3) is closely protected by our engineering department

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 16. jun 2016, 11:47
af Andreas K
Nå, det lyder sku sjovt, når de ikke følger med i sættet.
Her tænker jeg hvis man bestiller sættet og selv montere, så får man jo ikke "mysterie dyserne" :D
Men sådan er det vel. Det kan være de kun er logo modificeret :lol:

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 16. jun 2016, 11:59
af jakethemoss
Precision 5558 med RS4 dyser og REVO map, standard cupra BWJ motor

Billede

Momentet kommer lidt anderledes end med EFR turboen. Nu snyder det også lidt at det billede er smaller end det Nicklas har lagt op

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 16. jun 2016, 12:16
af Pacs
jakethemoss skrev:Precision 5558 med RS4 dyser og REVO map, standard cupra BWJ motor

Billede

Momentet kommer lidt anderledes end med EFR turboen. Nu snyder det også lidt at det billede er smaller end det Nicklas har lagt op

Spejlbilledet i den pc viser helt sikkert en mand der virker yderst tilfreds med resultatet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 16. jun 2016, 22:16
af MLarsenC
Nicklas123456 skrev:Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Hvordan kan det være at momentet kommer så sent? :?:

Glæder mig til at se hvordan min kommer til at gå med en TS 7670 :D

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 17. jun 2016, 09:02
af skodacombi
Moment er jo meget afhængig af turbo størrelse.. jo større turbo jo senere moment. Sådan generelt set...

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 17. jun 2016, 10:40
af jakethemoss
MLarsenC skrev:
Nicklas123456 skrev:Seat Leon Cupra 2.0 TFSI Etuners Stage 3 Custom map
Turbo EFR6758
Standart Dyser og Standard LPFP
Ron 99 + WMI
Moment er holdt på 550 NM pga. kobling er rated til 550 NM.
Hvordan kan det være at momentet kommer så sent? :?:

Glæder mig til at se hvordan min kommer til at gå med en TS 7670 :D
Ved min så kom momentet som en k04 dog stoppede kurven ikke der men fortsatte opad, hvilket for det til at se ud som den peaker senere. Det er også med til at aflaste koblingen

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 17. jun 2016, 21:13
af MLarsenC
skodacombi skrev:Moment er jo meget afhængig af turbo størrelse.. jo større turbo jo senere moment. Sådan generelt set...
Selvfølgelig. Det var derfor at jeg blev nysgerrig, fordi Nicklas' moment kommer senere end på Jakes med en mindre turbo, så jeg er lidt interesseret i at høre hvad og hvorfor :)

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 18. jun 2016, 08:13
af m power
MLarsenC skrev:
skodacombi skrev:Moment er jo meget afhængig af turbo størrelse.. jo større turbo jo senere moment. Sådan generelt set...
Selvfølgelig. Det var derfor at jeg blev nysgerrig, fordi Nicklas' moment kommer senere end på Jakes med en mindre turbo, så jeg er lidt interesseret i at høre hvad og hvorfor :)
Moment kommer da tidligere på den kurve som Nicklas har lagt op.

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 18. jun 2016, 11:21
af Pacs
Som jeg ser det er Nicklas turbo mindst da den laver de HK med WMI hvor Jakes er uden og ren turbo

Det er vel også derfor Nicklas moment kommer først da hans turbo spoler hurtigere op..

Tager jeg fejl ?

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 19. jun 2016, 12:53
af MLarsenC
Ja max moment kommer tidligere, men prøv lige at se på hvor meget moment de hver især laver ved 4000 og 4500 omdr.

Der laver Nicklas' væsentligt mindre moment.

Re: Hvilken dyser til 500+ tuning cupra

: 21. jun 2016, 21:44
af Anders S
Otte skrev:En anden mulighed kan også være et andet indsugningsmanifold med mulighed for at monteret flere dysser, dvs. at man kan køre med 8 dysser - Det ses ofte i Grækenland. :)

Det er ikke en dårlig ide Otte.

Der er flere biler med seriøse mål der kører med dyssebro/Port injection monteret. På andre biler med direkte indsprøjtning giver det ikke kun mere fuel, men man undgår også den koksophobning omkring indsugningsventilerne da det holdes rent.