Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Chriser77
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 7. okt 2015, 12:02
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Indlæg af Chriser77 » 3. jul 2016, 20:50

Hejsa :) Jeg har en Audi a4 1.8t 150hk og min kammerat har en Audi tt 180hk som vi godt kunne tænke os at få chippet ( uden at skifte dele) hvad er forskellen på de to motore?stærkere kobling eller sådan noget? Eller kan de få lige mange heste? I så fald, hvad kan de tåle? :)

På forhånd tak! :)

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Indlæg af svan » 3. jul 2016, 21:40

den store forskel er turboen, 150hk kan chippes til omkring 190 og 180hk til så vidt jeg husker omkring 215, udover det kan der være mange andre forskelle, der skal vi nok have et par motorkoder på banen..

svan

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Indlæg af ostetyven » 19. jul 2016, 18:14

topstykkerne er da heller ikke ens.
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Indlæg af Rittersport » 14. sep 2016, 13:49

Dyser og luftmassemåler også !
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Indlæg af Stefan » 14. sep 2016, 14:40

Afhængigt af årgangen på din Audi har den måske en gammel Motronic motorstyring, hvor TT'eren kører med en mere "moderne" ME7 (hvis man kan sige det om noget fra omkring årtusindskiftet). Hvis det er den gamle model, så har den også kabeltrukket gasspjæld, hvor den nye har elektronisk. TT'eren har MAP sensor, det har A4'eren ikke osv. osv. osv.

The dax
Helt nyt medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 22. aug 2012, 21:10
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: KP Biler
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Indlæg af The dax » 18. sep 2016, 20:30

180hk får mere en 215 :mrgreen:
Seat Leon 1.8T Topsport AUQ årg. 02 231,8hk

Mekaniker hos KP Biler

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Indlæg af MathiasFB » 18. sep 2016, 20:39

The dax skrev:180hk får mere en 215 :mrgreen:
Nej ikke hvis vi snakker en Audi TT mk. 1.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16Audi A1 TDI '10Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96VW Golf II GTI '91VW Golf II GL Automatic '90

ostetyven
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 11. dec 2010, 19:27
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Indlæg af ostetyven » 19. sep 2016, 19:00

180 hk har egas
Andet topstykke har den os
Kan os ha andre plejlstænger
Der er en del forskelle
Hvis 150 er en agu er den eftersigende "bedst" og tune på
VW GOLF IV 1.8T helt std "endnu"

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Forskel på 1.8t 150 og 180hk

Indlæg af m power » 19. sep 2016, 21:31

ostetyven skrev:180 hk har egas
Andet topstykke har den os
Kan os ha andre plejlstænger
Der er en del forskelle
Hvis 150 er en agu er den eftersigende "bedst" og tune på
En a4 150hk kører ikke med en AGU men med en AEB, men den er lige så stærk som en AGU :-)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"