2 bars ladetryk cupra

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Mic123 » 6. jul 2016, 16:30

Nogle der kender eller køre med 2 bars lade tryk på deres 2.0 tfsi

Har stempler og stænger

Wmi
500 HK turbo
Rs4 dyser
Ellers stage 2+ opsætning med uds / inds osv

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Pacs » 6. jul 2016, 16:58

Kan du få det ned i vejen ??

Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Kevinff » 6. jul 2016, 20:26

Pacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??

Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
Havde Jake ikke 515hk eller sådan noget i sin golf gti? Mindes at den fik det i vejen men han var vist rimelig tæt på max

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Mic123 » 6. jul 2016, 20:38

Pacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??

Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?

En varm sommer dag , semislick og så lidt erfaring så bider den fra og med 2 gear

Men jo i regnvejr eller dårlige dæk så der hjulspind :)

Regner dog med at montere et spær :)

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Lyn274 » 6. jul 2016, 21:16

Nu har jeg ikke super meget styr på de TFSI'ere der, men ladetrykket afhænger vel af hvilken turbo den skal køre med. "500hk turbo" er jo et vidt begreb.

Om det går op i spind eller ej finder du ud af når den er færdig :D Min egen (ikke tfsi) med +500 og 4motion laver hjulspin på alle 4 i 1. på tør vej, selv med den højeste gearing og peloquin spær i gearkassen.
Men god vind med projektet :!: kommer der en "byggetråd"?
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af jakethemoss » 6. jul 2016, 22:08

Kevinff skrev:
Pacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??

Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
Havde Jake ikke 515hk eller sådan noget i sin golf gti? Mindes at den fik det i vejen men han var vist rimelig tæt på max

Lige under 500hk, og den fik det i vejen, med de rigtige dæk og vejret var tørt. 2 Bar er dog ikke udtryk for hk, så hvad turbo vil trådstarter have på?? men 2 bar er da muligt at have på en bygget motor, det er bare ikke det rigtige at stille op som mål. Og hvad max angik var det hvad en standard cupra motor kan klare IMO med den rigtige turbo og map :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Mic123 » 7. jul 2016, 16:12

jakethemoss skrev:
Kevinff skrev:
Pacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??

Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
Havde Jake ikke 515hk eller sådan noget i sin golf gti? Mindes at den fik det i vejen men han var vist rimelig tæt på max

Lige under 500hk, og den fik det i vejen, med de rigtige dæk og vejret var tørt. 2 Bar er dog ikke udtryk for hk, så hvad turbo vil trådstarter have på?? men 2 bar er da muligt at have på en bygget motor, det er bare ikke det rigtige at stille op som mål. Og hvad max angik var det hvad en standard cupra motor kan klare IMO med den rigtige turbo og map :)

Køre med EFR6758 de skriver 500 HK

Men den vil ikke holde trykket på de 2 bar når den kommer op i omdrejninger så ryger den ned på 1.6-1.7 skulle bare mene den skulle kunne levere luft nok

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Mic123 » 7. jul 2016, 16:33

Køre med OEM DV ventil måske den ikke kan holde trykket eller ved nogle hvad der kan være skyld i den ikke kan holde trykket oppe i omdrejninger ?

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Pacs » 7. jul 2016, 20:28

Mic123 skrev:
Pacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??

Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?

En varm sommer dag , semislick og så lidt erfaring så bider den fra og med 2 gear

Men jo i regnvejr eller dårlige dæk så der hjulspind :)

Regner dog med at montere et spær :)
Bygger du noget LC på den ?

Det betyder vel osse noget om hvor hårdt den ligesom kommer når turboen levere varen
Lyn274 skrev:Nu har jeg ikke super meget styr på de TFSI'ere der, men ladetrykket afhænger vel af hvilken turbo den skal køre med. "500hk turbo" er jo et vidt begreb.

Om det går op i spind eller ej finder du ud af når den er færdig :D Min egen (ikke tfsi) med +500 og 4motion laver hjulspin på alle 4 i 1. på tør vej, selv med den højeste gearing og peloquin spær i gearkassen.
Men god vind med projektet :!: kommer der en "byggetråd"?
Jeg er osse ude i at kunne mærke hjulspind på alle 4 hjul på tør vej ved LC dog er det ikke ret meget
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Lyn274 » 7. jul 2016, 21:54

Mic123 skrev:Køre med OEM DV ventil måske den ikke kan holde trykket eller ved nogle hvad der kan være skyld i den ikke kan holde trykket oppe i omdrejninger ?
Hvor er den mappet? Mange skruer ned for trykket i programmet ved høje omdr.
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Stefan » 8. jul 2016, 10:39

Smid en log af tryk og WGDC.

Hvem har mappet den?

MLarsenC
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26. jun 2011, 21:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af MLarsenC » 8. jul 2016, 16:54

Mic123 skrev:
jakethemoss skrev:
Kevinff skrev: Havde Jake ikke 515hk eller sådan noget i sin golf gti? Mindes at den fik det i vejen men han var vist rimelig tæt på max

Lige under 500hk, og den fik det i vejen, med de rigtige dæk og vejret var tørt. 2 Bar er dog ikke udtryk for hk, så hvad turbo vil trådstarter have på?? men 2 bar er da muligt at have på en bygget motor, det er bare ikke det rigtige at stille op som mål. Og hvad max angik var det hvad en standard cupra motor kan klare IMO med den rigtige turbo og map :)

Køre med EFR6758 de skriver 500 HK

Men den vil ikke holde trykket på de 2 bar når den kommer op i omdrejninger så ryger den ned på 1.6-1.7 skulle bare mene den skulle kunne levere luft nok
500 hk er enten lidt optimistisk, ellers er den presset max. 6758 er lige en tand mindre end fx. en 3071 eller Precision 5558 som Jake kørte med, så jeg tror egentlig bare at den ikke kan levere mere luft.

Hvordan kører den ellers med den turbo? Spool osv.

Jeg har kørt 1000 km nu med min 7670, og indtil videre er jeg MEGET tilfreds :D

På min kommer momentet ca. 3-500 omdr. senere end på K04. Altså ved 3800-4000 omdr.

Og hvorfor kører du ikke bare med den DV, som er indbygget i turboen? Det gør jeg.

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Mic123 » 8. jul 2016, 17:18

Pacs skrev:
Mic123 skrev:
Pacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??

Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?

En varm sommer dag , semislick og så lidt erfaring så bider den fra og med 2 gear

Men jo i regnvejr eller dårlige dæk så der hjulspind :)

Regner dog med at montere et spær :)
Bygger du noget LC på den ?

Det betyder vel osse noget om hvor hårdt den ligesom kommer når turboen levere varen
Lyn274 skrev:Nu har jeg ikke super meget styr på de TFSI'ere der, men ladetrykket afhænger vel af hvilken turbo den skal køre med. "500hk turbo" er jo et vidt begreb.

Om det går op i spind eller ej finder du ud af når den er færdig :D Min egen (ikke tfsi) med +500 og 4motion laver hjulspin på alle 4 i 1. på tør vej, selv med den højeste gearing og peloquin spær i gearkassen.
Men god vind med projektet :!: kommer der en "byggetråd"?
Jeg er osse ude i at kunne mærke hjulspind på alle 4 hjul på tør vej ved LC dog er det ikke ret meget

Så må der være meget godt power i din bil :)

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Mic123 » 8. jul 2016, 17:18

Lyn274 skrev:
Mic123 skrev:Køre med OEM DV ventil måske den ikke kan holde trykket eller ved nogle hvad der kan være skyld i den ikke kan holde trykket oppe i omdrejninger ?
Hvor er den mappet? Mange skruer ned for trykket i programmet ved høje omdr.
Brian fra kolstrup tuning :)

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Mic123 » 8. jul 2016, 17:20

Stefan skrev:Smid en log af tryk og WGDC.

Hvem har mappet den?
Har ingen log desværre

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Mic123 » 8. jul 2016, 17:25

MLarsenC skrev:
Mic123 skrev:
jakethemoss skrev:
Lige under 500hk, og den fik det i vejen, med de rigtige dæk og vejret var tørt. 2 Bar er dog ikke udtryk for hk, så hvad turbo vil trådstarter have på?? men 2 bar er da muligt at have på en bygget motor, det er bare ikke det rigtige at stille op som mål. Og hvad max angik var det hvad en standard cupra motor kan klare IMO med den rigtige turbo og map :)

Køre med EFR6758 de skriver 500 HK

Men den vil ikke holde trykket på de 2 bar når den kommer op i omdrejninger så ryger den ned på 1.6-1.7 skulle bare mene den skulle kunne levere luft nok
500 hk er enten lidt optimistisk, ellers er den presset max. 6758 er lige en tand mindre end fx. en 3071 eller Precision 5558 som Jake kørte med, så jeg tror egentlig bare at den ikke kan levere mere luft.

Hvordan kører den ellers med den turbo? Spool osv.

Jeg har kørt 1000 km nu med min 7670, og indtil videre er jeg MEGET tilfreds :D

På min kommer momentet ca. 3-500 omdr. senere end på K04. Altså ved 3800-4000 omdr.

Og hvorfor kører du ikke bare med den DV, som er indbygget i turboen? Det gør jeg.


Den køre den "osse" med , kan ikke huske hvordan det er lavet det nogle år siden det blev lavet men degge er i brug tror jeg ( er ikke sikker )

Men den køre pisse godt tidligt moment og den bliver ved :) ved ikke lige omdrejninger fik den tilbage fra Brian kolstrup tuning i går :)

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Lyn274 » 8. jul 2016, 18:16

Har du spurgt Brian fra kolstrup tuning om det er meningen at den skruer ned for trykket ved høje omdr?
Er den blevet målt?
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: 2 bars ladetryk cupra

Indlæg af Pacs » 8. jul 2016, 20:05

Mic123 skrev:
Pacs skrev:
Mic123 skrev:
En varm sommer dag , semislick og så lidt erfaring så bider den fra og med 2 gear

Men jo i regnvejr eller dårlige dæk så der hjulspind :)

Regner dog med at montere et spær :)
Bygger du noget LC på den ?

Det betyder vel osse noget om hvor hårdt den ligesom kommer når turboen levere varen
Lyn274 skrev:Nu har jeg ikke super meget styr på de TFSI'ere der, men ladetrykket afhænger vel af hvilken turbo den skal køre med. "500hk turbo" er jo et vidt begreb.

Om det går op i spind eller ej finder du ud af når den er færdig :D Min egen (ikke tfsi) med +500 og 4motion laver hjulspin på alle 4 i 1. på tør vej, selv med den højeste gearing og peloquin spær i gearkassen.
Men god vind med projektet :!: kommer der en "byggetråd"?
Jeg er osse ude i at kunne mærke hjulspind på alle 4 hjul på tør vej ved LC dog er det ikke ret meget

Så må der være meget godt power i din bil :)
Den går vel ok :mrgreen: :mrgreen:
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"