2 bars ladetryk cupra
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
2 bars ladetryk cupra
Nogle der kender eller køre med 2 bars lade tryk på deres 2.0 tfsi
Har stempler og stænger
Wmi
500 HK turbo
Rs4 dyser
Ellers stage 2+ opsætning med uds / inds osv
Har stempler og stænger
Wmi
500 HK turbo
Rs4 dyser
Ellers stage 2+ opsætning med uds / inds osv
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: 2 bars ladetryk cupra
Kan du få det ned i vejen ??
Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: 2 bars ladetryk cupra
Havde Jake ikke 515hk eller sådan noget i sin golf gti? Mindes at den fik det i vejen men han var vist rimelig tæt på maxPacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??
Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
Pacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??
Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
En varm sommer dag , semislick og så lidt erfaring så bider den fra og med 2 gear
Men jo i regnvejr eller dårlige dæk så der hjulspind
Regner dog med at montere et spær
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
Nu har jeg ikke super meget styr på de TFSI'ere der, men ladetrykket afhænger vel af hvilken turbo den skal køre med. "500hk turbo" er jo et vidt begreb.
Om det går op i spind eller ej finder du ud af når den er færdig Min egen (ikke tfsi) med +500 og 4motion laver hjulspin på alle 4 i 1. på tør vej, selv med den højeste gearing og peloquin spær i gearkassen.
Men god vind med projektet kommer der en "byggetråd"?
Om det går op i spind eller ej finder du ud af når den er færdig Min egen (ikke tfsi) med +500 og 4motion laver hjulspin på alle 4 i 1. på tør vej, selv med den højeste gearing og peloquin spær i gearkassen.
Men god vind med projektet kommer der en "byggetråd"?
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: 2 bars ladetryk cupra
Kevinff skrev:Havde Jake ikke 515hk eller sådan noget i sin golf gti? Mindes at den fik det i vejen men han var vist rimelig tæt på maxPacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??
Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
Lige under 500hk, og den fik det i vejen, med de rigtige dæk og vejret var tørt. 2 Bar er dog ikke udtryk for hk, så hvad turbo vil trådstarter have på?? men 2 bar er da muligt at have på en bygget motor, det er bare ikke det rigtige at stille op som mål. Og hvad max angik var det hvad en standard cupra motor kan klare IMO med den rigtige turbo og map
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
jakethemoss skrev:Kevinff skrev:Havde Jake ikke 515hk eller sådan noget i sin golf gti? Mindes at den fik det i vejen men han var vist rimelig tæt på maxPacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??
Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
Lige under 500hk, og den fik det i vejen, med de rigtige dæk og vejret var tørt. 2 Bar er dog ikke udtryk for hk, så hvad turbo vil trådstarter have på?? men 2 bar er da muligt at have på en bygget motor, det er bare ikke det rigtige at stille op som mål. Og hvad max angik var det hvad en standard cupra motor kan klare IMO med den rigtige turbo og map
Køre med EFR6758 de skriver 500 HK
Men den vil ikke holde trykket på de 2 bar når den kommer op i omdrejninger så ryger den ned på 1.6-1.7 skulle bare mene den skulle kunne levere luft nok
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
Køre med OEM DV ventil måske den ikke kan holde trykket eller ved nogle hvad der kan være skyld i den ikke kan holde trykket oppe i omdrejninger ?
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: 2 bars ladetryk cupra
Bygger du noget LC på den ?Mic123 skrev:Pacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??
Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
En varm sommer dag , semislick og så lidt erfaring så bider den fra og med 2 gear
Men jo i regnvejr eller dårlige dæk så der hjulspind
Regner dog med at montere et spær
Det betyder vel osse noget om hvor hårdt den ligesom kommer når turboen levere varen
Jeg er osse ude i at kunne mærke hjulspind på alle 4 hjul på tør vej ved LC dog er det ikke ret megetLyn274 skrev:Nu har jeg ikke super meget styr på de TFSI'ere der, men ladetrykket afhænger vel af hvilken turbo den skal køre med. "500hk turbo" er jo et vidt begreb.
Om det går op i spind eller ej finder du ud af når den er færdig Min egen (ikke tfsi) med +500 og 4motion laver hjulspin på alle 4 i 1. på tør vej, selv med den højeste gearing og peloquin spær i gearkassen.
Men god vind med projektet kommer der en "byggetråd"?
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
Hvor er den mappet? Mange skruer ned for trykket i programmet ved høje omdr.Mic123 skrev:Køre med OEM DV ventil måske den ikke kan holde trykket eller ved nogle hvad der kan være skyld i den ikke kan holde trykket oppe i omdrejninger ?
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 26. jun 2011, 21:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2 bars ladetryk cupra
500 hk er enten lidt optimistisk, ellers er den presset max. 6758 er lige en tand mindre end fx. en 3071 eller Precision 5558 som Jake kørte med, så jeg tror egentlig bare at den ikke kan levere mere luft.Mic123 skrev:jakethemoss skrev:Kevinff skrev: Havde Jake ikke 515hk eller sådan noget i sin golf gti? Mindes at den fik det i vejen men han var vist rimelig tæt på max
Lige under 500hk, og den fik det i vejen, med de rigtige dæk og vejret var tørt. 2 Bar er dog ikke udtryk for hk, så hvad turbo vil trådstarter have på?? men 2 bar er da muligt at have på en bygget motor, det er bare ikke det rigtige at stille op som mål. Og hvad max angik var det hvad en standard cupra motor kan klare IMO med den rigtige turbo og map
Køre med EFR6758 de skriver 500 HK
Men den vil ikke holde trykket på de 2 bar når den kommer op i omdrejninger så ryger den ned på 1.6-1.7 skulle bare mene den skulle kunne levere luft nok
Hvordan kører den ellers med den turbo? Spool osv.
Jeg har kørt 1000 km nu med min 7670, og indtil videre er jeg MEGET tilfreds
På min kommer momentet ca. 3-500 omdr. senere end på K04. Altså ved 3800-4000 omdr.
Og hvorfor kører du ikke bare med den DV, som er indbygget i turboen? Det gør jeg.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
Pacs skrev:Bygger du noget LC på den ?Mic123 skrev:Pacs skrev:Kan du få det ned i vejen ??
Med så mange HK og træk på 2 hjul kan det vel ikke bliver andet end hjulspind i op til 4 gear ?
En varm sommer dag , semislick og så lidt erfaring så bider den fra og med 2 gear
Men jo i regnvejr eller dårlige dæk så der hjulspind
Regner dog med at montere et spær
Det betyder vel osse noget om hvor hårdt den ligesom kommer når turboen levere varen
Jeg er osse ude i at kunne mærke hjulspind på alle 4 hjul på tør vej ved LC dog er det ikke ret megetLyn274 skrev:Nu har jeg ikke super meget styr på de TFSI'ere der, men ladetrykket afhænger vel af hvilken turbo den skal køre med. "500hk turbo" er jo et vidt begreb.
Om det går op i spind eller ej finder du ud af når den er færdig Min egen (ikke tfsi) med +500 og 4motion laver hjulspin på alle 4 i 1. på tør vej, selv med den højeste gearing og peloquin spær i gearkassen.
Men god vind med projektet kommer der en "byggetråd"?
Så må der være meget godt power i din bil
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
Brian fra kolstrup tuningLyn274 skrev:Hvor er den mappet? Mange skruer ned for trykket i programmet ved høje omdr.Mic123 skrev:Køre med OEM DV ventil måske den ikke kan holde trykket eller ved nogle hvad der kan være skyld i den ikke kan holde trykket oppe i omdrejninger ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
Har ingen log desværreStefan skrev:Smid en log af tryk og WGDC.
Hvem har mappet den?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
MLarsenC skrev:500 hk er enten lidt optimistisk, ellers er den presset max. 6758 er lige en tand mindre end fx. en 3071 eller Precision 5558 som Jake kørte med, så jeg tror egentlig bare at den ikke kan levere mere luft.Mic123 skrev:jakethemoss skrev:
Lige under 500hk, og den fik det i vejen, med de rigtige dæk og vejret var tørt. 2 Bar er dog ikke udtryk for hk, så hvad turbo vil trådstarter have på?? men 2 bar er da muligt at have på en bygget motor, det er bare ikke det rigtige at stille op som mål. Og hvad max angik var det hvad en standard cupra motor kan klare IMO med den rigtige turbo og map
Køre med EFR6758 de skriver 500 HK
Men den vil ikke holde trykket på de 2 bar når den kommer op i omdrejninger så ryger den ned på 1.6-1.7 skulle bare mene den skulle kunne levere luft nok
Hvordan kører den ellers med den turbo? Spool osv.
Jeg har kørt 1000 km nu med min 7670, og indtil videre er jeg MEGET tilfreds
På min kommer momentet ca. 3-500 omdr. senere end på K04. Altså ved 3800-4000 omdr.
Og hvorfor kører du ikke bare med den DV, som er indbygget i turboen? Det gør jeg.
Den køre den "osse" med , kan ikke huske hvordan det er lavet det nogle år siden det blev lavet men degge er i brug tror jeg ( er ikke sikker )
Men den køre pisse godt tidligt moment og den bliver ved ved ikke lige omdrejninger fik den tilbage fra Brian kolstrup tuning i går
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 2 bars ladetryk cupra
Har du spurgt Brian fra kolstrup tuning om det er meningen at den skruer ned for trykket ved høje omdr?
Er den blevet målt?
Er den blevet målt?
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: 2 bars ladetryk cupra
Den går vel okMic123 skrev:Pacs skrev:Bygger du noget LC på den ?Mic123 skrev:
En varm sommer dag , semislick og så lidt erfaring så bider den fra og med 2 gear
Men jo i regnvejr eller dårlige dæk så der hjulspind
Regner dog med at montere et spær
Det betyder vel osse noget om hvor hårdt den ligesom kommer når turboen levere varen
Jeg er osse ude i at kunne mærke hjulspind på alle 4 hjul på tør vej ved LC dog er det ikke ret megetLyn274 skrev:Nu har jeg ikke super meget styr på de TFSI'ere der, men ladetrykket afhænger vel af hvilken turbo den skal køre med. "500hk turbo" er jo et vidt begreb.
Om det går op i spind eller ej finder du ud af når den er færdig Min egen (ikke tfsi) med +500 og 4motion laver hjulspin på alle 4 i 1. på tør vej, selv med den højeste gearing og peloquin spær i gearkassen.
Men god vind med projektet kommer der en "byggetråd"?
Så må der være meget godt power i din bil
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam