Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Min makker skal have 4 nye rør og ønsker normale kobber rør da han ikke er meget for iridium og platin osv nogle der ved hvilken rør der er gode til en 450 HK cupra motor ??
Tak
Tak
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Vær opmærksom på rørerne skal have samme modstand som OEM da tændspolerne ellers ikke kommer af med den energi de genererer, hvilket gør de overopheder, antænder og potentielt smelter ventildækslet af plastik. Just sayingMic123 skrev:Min makker skal have 4 nye rør og ønsker normale kobber rør da han ikke er meget for iridium og platin osv nogle der ved hvilken rør der er gode til en 450 HK cupra motor ??
Tak
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Alle rør med lavere modstand er vel også ok ?
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Som jeg skrev, nej det er ikke ok. Jeg taler af erfaring, 2 smeltede/brændende tændspoler er baggrunden for mit indlæg. Lavere modstand betyder mindre energi for at tændrøret smider gnisten, den resterende energi vil ophobe sig i spolen, og det kan spolen ikke tåle.madsobh skrev:Alle rør med lavere modstand er vel også ok ?
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Nej laver modstand betyder strømmen løber lettere og der ved bliver effekten der er mulighed for at aflede større....
Men det kan da godt være den ikke kan tåle det.... det kan jeg ikke svare på
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Men det kan da godt være den ikke kan tåle det.... det kan jeg ikke svare på
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
madsobh skrev:Nej laver modstand betyder strømmen løber lettere og der ved bliver effekten der er mulighed for at aflede større....
Men det kan da godt være den ikke kan tåle det.... det kan jeg ikke svare på
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Ja strømmen løber letter ved lavere modstand, derfor skal der ikke så meget strøm til at slå gnisten. med uforbrugt energi tilbage i tændspolen som resultat og deraf følgende varmeudvikling.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Hvordan finder jeg så de rigtige ?
Kan nogen sige god for disse NGK BKR8E ?
Kan nogen sige god for disse NGK BKR8E ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:46
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 1 time
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Jeg kører med NGK PFR8S8EG på min bwa med 350 hk det virker fint
Vw Golf 1,9 TDI 115HK 6gear [2000][Tidl. bil]
Seat Altea FR Tfsi DSG [2007][Tidl. bil]
Vw Passat 3bg Variant 1.8T [2005][Tidl. bil]
Seat Altea FR Tfsi DSG [2007][Tidl. bil]
Citroën DS3 Dsport 1.6 HDI [2012][Tidl. bil]
Mercedes-Benz E220 CDI S212 [2013]
Seat Altea FR Tfsi DSG [2007][Tidl. bil]
Vw Passat 3bg Variant 1.8T [2005][Tidl. bil]
Seat Altea FR Tfsi DSG [2007][Tidl. bil]
Citroën DS3 Dsport 1.6 HDI [2012][Tidl. bil]
Mercedes-Benz E220 CDI S212 [2013]
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Ja, men han skriver i overskriften "Ingen platin eller iridium". Det har det du nævner.Kasper Christensen skrev:Jeg kører med NGK PFR8S8EG på min bwa med 350 hk det virker fint
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Vi har selv kørt med kobber rør, og kom den gang frem til at NGK BKR7E (6097) skulle være gode til en 2.0 tfsi, hvilket jeg går ud fra at de er til,
Hvis det er til en 1.8t så kører jeg selv med NGK BCPR7ES (3330) de fungerer rigtig godt, jeg har også kørt med det rør i toyota 4ag-ze (te) og 2jz-gte, og jeg vil også tro at de vil kunne bruges i en 2.0 tfsi.
Hvis det er til en 1.8t så kører jeg selv med NGK BCPR7ES (3330) de fungerer rigtig godt, jeg har også kørt med det rør i toyota 4ag-ze (te) og 2jz-gte, og jeg vil også tro at de vil kunne bruges i en 2.0 tfsi.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
m power skrev:Vi har selv kørt med kobber rør, og kom den gang frem til at NGK BKR7E (6097) skulle være gode til en 2.0 tfsi, hvilket jeg går ud fra at de er til,
Hvis det er til en 1.8t så kører jeg selv med NGK BCPR7ES (3330) de fungerer rigtig godt, jeg har også kørt med det rør i toyota 4ag-ze (te) og 2jz-gte, og jeg vil også tro at de vil kunne bruges i en 2.0 tfsi.
Okay det tror jeg også det ender med så dog 8 gradtal så må jeg se om de er passende tak for info
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Hvorfor 8 de er jo endnu koldere, og det er der bestemt ingen grund til.Mic123 skrev:m power skrev:Vi har selv kørt med kobber rør, og kom den gang frem til at NGK BKR7E (6097) skulle være gode til en 2.0 tfsi, hvilket jeg går ud fra at de er til,
Hvis det er til en 1.8t så kører jeg selv med NGK BCPR7ES (3330) de fungerer rigtig godt, jeg har også kørt med det rør i toyota 4ag-ze (te) og 2jz-gte, og jeg vil også tro at de vil kunne bruges i en 2.0 tfsi.
Okay det tror jeg også det ender med så dog 8 gradtal så må jeg se om de er passende tak for info
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passetm power skrev:Hvorfor 8 de er jo endnu koldere, og det er der bestemt ingen grund til.Mic123 skrev:m power skrev:Vi har selv kørt med kobber rør, og kom den gang frem til at NGK BKR7E (6097) skulle være gode til en 2.0 tfsi, hvilket jeg går ud fra at de er til,
Hvis det er til en 1.8t så kører jeg selv med NGK BCPR7ES (3330) de fungerer rigtig godt, jeg har også kørt med det rør i toyota 4ag-ze (te) og 2jz-gte, og jeg vil også tro at de vil kunne bruges i en 2.0 tfsi.
Okay det tror jeg også det ender med så dog 8 gradtal så må jeg se om de er passende tak for info
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Det er 1 grad koldere end standart rør til en 2.0 tfsi, jeg kører selv 480hk på NGK BCPR7ES.Mic123 skrev:Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passetm power skrev:Hvorfor 8 de er jo endnu koldere, og det er der bestemt ingen grund til.Mic123 skrev:
Okay det tror jeg også det ender med så dog 8 gradtal så må jeg se om de er passende tak for info
Det er en skam vi er så langt fra hinanden, for jeg har et sæt NGK BKR7E (6097) til at ligge som kun har været brugt til test så de er som nye, dem kunne du have fået billigt
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
NGKpartfinder skriver at en Cupra kører med PFR7S8EG standard.m power skrev:Det er 1 grad koldere end standart rør til en 2.0 tfsi, jeg kører selv 480hk på NGK BCPR7ES.Mic123 skrev:
Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passet
Det er en skam vi er så langt fra hinanden, for jeg har et sæt NGK BKR7E (6097) til at ligge som kun har været brugt til test så de er som nye, dem kunne du have fået billigt
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Ja du har squ ret, så jeg husker forkertTor Morrison skrev:NGKpartfinder skriver at en Cupra kører med PFR7S8EG standard.m power skrev:Det er 1 grad koldere end standart rør til en 2.0 tfsi, jeg kører selv 480hk på NGK BCPR7ES.Mic123 skrev:
Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passet
Det er en skam vi er så langt fra hinanden, for jeg har et sæt NGK BKR7E (6097) til at ligge som kun har været brugt til test så de er som nye, dem kunne du have fået billigt
Nå jeg ville personligt ikke vælge et 8er rør
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Hvad er grunden til du ikke køre med bkr8e ?m power skrev:Det er 1 grad koldere end standart rør til en 2.0 tfsi, jeg kører selv 480hk på NGK BCPR7ES.Mic123 skrev:Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passetm power skrev: Hvorfor 8 de er jo endnu koldere, og det er der bestemt ingen grund til.
Det er en skam vi er så langt fra hinanden, for jeg har et sæt NGK BKR7E (6097) til at ligge som kun har været brugt til test så de er som nye, dem kunne du have fået billigt
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Bilen som kørte på NGK BKR7E (6097) kørte fint på dem, så jeg så ingen grund til at bruge et 8er rør.
Jeg kender til flere med 1.8t som kører med mere effekt end 450hk og det fungerer 100% med BCPR7ES, så igen ser jeg ingen grund til at bruge et 8er rør.
Koldstart bliver heller ikke bedre med et 8er rør og da slet ikke når det er vinter, men du/i kan jo prøve jer frem
Da jeg i sin tid kørte supra faldt jeg over den her side http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... park-plugs
Jeg kender til flere med 1.8t som kører med mere effekt end 450hk og det fungerer 100% med BCPR7ES, så igen ser jeg ingen grund til at bruge et 8er rør.
Koldstart bliver heller ikke bedre med et 8er rør og da slet ikke når det er vinter, men du/i kan jo prøve jer frem
Da jeg i sin tid kørte supra faldt jeg over den her side http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... park-plugs
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Det giver mening men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmerm power skrev:Bilen som kørte på NGK BKR7E (6097) kørte fint på dem, så jeg så ingen grund til at bruge et 8er rør.
Jeg kender til flere med 1.8t som kører med mere effekt end 450hk og det fungerer 100% med BCPR7ES, så igen ser jeg ingen grund til at bruge et 8er rør.
Koldstart bliver heller ikke bedre med et 8er rør og da slet ikke når det er vinter, men du/i kan jo prøve jer frem
Da jeg i sin tid kørte supra faldt jeg over den her side http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... park-plugs
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Nej. Standard er 7.Mic123 skrev:Det giver mening men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmerm power skrev:Bilen som kørte på NGK BKR7E (6097) kørte fint på dem, så jeg så ingen grund til at bruge et 8er rør.
Jeg kender til flere med 1.8t som kører med mere effekt end 450hk og det fungerer 100% med BCPR7ES, så igen ser jeg ingen grund til at bruge et 8er rør.
Koldstart bliver heller ikke bedre med et 8er rør og da slet ikke når det er vinter, men du/i kan jo prøve jer frem
Da jeg i sin tid kørte supra faldt jeg over den her side http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... park-plugs
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller maxTor Morrison skrev:Nej. Standard er 7.Mic123 skrev:Det giver mening men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmerm power skrev:Bilen som kørte på NGK BKR7E (6097) kørte fint på dem, så jeg så ingen grund til at bruge et 8er rør.
Jeg kender til flere med 1.8t som kører med mere effekt end 450hk og det fungerer 100% med BCPR7ES, så igen ser jeg ingen grund til at bruge et 8er rør.
Koldstart bliver heller ikke bedre med et 8er rør og da slet ikke når det er vinter, men du/i kan jo prøve jer frem
Da jeg i sin tid kørte supra faldt jeg over den her side http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... park-plugs
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Her er lidt af samme senariem power skrev:Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller maxTor Morrison skrev:Nej. Standard er 7.Mic123 skrev: Det giver mening men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmer
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=135855
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Okay har nemlig de 7er rør du omtaler til og ligge prøver dem begge og ser efter nogle km hvordan de hver især ser ud det plejer og være den bedste måde og se om det spiller "læs dit tændrør"m power skrev:Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller maxTor Morrison skrev:Nej. Standard er 7.Mic123 skrev: Det giver mening men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmer
Tak for hjælpen gutter
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
Hvad gab lavede du på dine tændrør ?m power skrev:Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller maxTor Morrison skrev:Nej. Standard er 7.Mic123 skrev: Det giver mening men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmer
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium
BCPR7ES kommer ab fabrik med 0,8mm og det er også det jeg kører med, hvis får du udsættere på grund af at gnisten bliver blæst, så gå ned på 0,7mm eller 0,6mm.Mic123 skrev:Hvad gab lavede du på dine tændrør ?m power skrev:Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller maxTor Morrison skrev: Nej. Standard er 7.