Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Mic123 » 24. jul 2016, 20:55

Min makker skal have 4 nye rør og ønsker normale kobber rør da han ikke er meget for iridium og platin osv nogle der ved hvilken rør der er gode til en 450 HK cupra motor ??

Tak

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af jakethemoss » 26. jul 2016, 07:33

Mic123 skrev:Min makker skal have 4 nye rør og ønsker normale kobber rør da han ikke er meget for iridium og platin osv nogle der ved hvilken rør der er gode til en 450 HK cupra motor ??

Tak
Vær opmærksom på rørerne skal have samme modstand som OEM da tændspolerne ellers ikke kommer af med den energi de genererer, hvilket gør de overopheder, antænder og potentielt smelter ventildækslet af plastik. Just saying :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af madsobh » 26. jul 2016, 08:03

Alle rør med lavere modstand er vel også ok ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af jakethemoss » 26. jul 2016, 10:06

madsobh skrev:Alle rør med lavere modstand er vel også ok ?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Som jeg skrev, nej det er ikke ok. Jeg taler af erfaring, 2 smeltede/brændende tændspoler er baggrunden for mit indlæg. Lavere modstand betyder mindre energi for at tændrøret smider gnisten, den resterende energi vil ophobe sig i spolen, og det kan spolen ikke tåle.
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af madsobh » 26. jul 2016, 10:30

Nej laver modstand betyder strømmen løber lettere og der ved bliver effekten der er mulighed for at aflede større....

Men det kan da godt være den ikke kan tåle det.... det kan jeg ikke svare på

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af jakethemoss » 26. jul 2016, 12:10

madsobh skrev:Nej laver modstand betyder strømmen løber lettere og der ved bliver effekten der er mulighed for at aflede større....

Men det kan da godt være den ikke kan tåle det.... det kan jeg ikke svare på

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Ja strømmen løber letter ved lavere modstand, derfor skal der ikke så meget strøm til at slå gnisten. med uforbrugt energi tilbage i tændspolen som resultat og deraf følgende varmeudvikling.
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Mic123 » 26. jul 2016, 14:48

Hvordan finder jeg så de rigtige ?

Kan nogen sige god for disse NGK BKR8E ?

Kasper Christensen
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 10 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Kasper Christensen » 26. jul 2016, 15:04

Jeg kører med NGK PFR8S8EG på min bwa med 350 hk det virker fint
Vw Golf 1,9 TDI 115HK 6gear [2000][Tidl. bil]
Seat Altea FR Tfsi DSG [2007][Tidl. bil]
Vw Passat 3bg Variant 1.8T [2005][Tidl. bil]
Seat Altea FR Tfsi DSG [2007][Tidl. bil]
Citroën DS3 Dsport 1.6 HDI [2012][Tidl. bil]
Mercedes-Benz E220 CDI S212 [2013]

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Tor Morrison » 26. jul 2016, 20:28

Kasper Christensen skrev:Jeg kører med NGK PFR8S8EG på min bwa med 350 hk det virker fint Billede
Ja, men han skriver i overskriften "Ingen platin eller iridium". Det har det du nævner.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af m power » 26. jul 2016, 21:02

Vi har selv kørt med kobber rør, og kom den gang frem til at NGK BKR7E (6097) skulle være gode til en 2.0 tfsi, hvilket jeg går ud fra at de er til,
Hvis det er til en 1.8t så kører jeg selv med NGK BCPR7ES (3330) de fungerer rigtig godt, jeg har også kørt med det rør i toyota 4ag-ze (te) og 2jz-gte, og jeg vil også tro at de vil kunne bruges i en 2.0 tfsi.

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Mic123 » 27. jul 2016, 17:20

m power skrev:Vi har selv kørt med kobber rør, og kom den gang frem til at NGK BKR7E (6097) skulle være gode til en 2.0 tfsi, hvilket jeg går ud fra at de er til,
Hvis det er til en 1.8t så kører jeg selv med NGK BCPR7ES (3330) de fungerer rigtig godt, jeg har også kørt med det rør i toyota 4ag-ze (te) og 2jz-gte, og jeg vil også tro at de vil kunne bruges i en 2.0 tfsi.

Okay det tror jeg også det ender med så dog 8 gradtal så må jeg se om de er passende :) tak for info

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af m power » 27. jul 2016, 18:26

Mic123 skrev:
m power skrev:Vi har selv kørt med kobber rør, og kom den gang frem til at NGK BKR7E (6097) skulle være gode til en 2.0 tfsi, hvilket jeg går ud fra at de er til,
Hvis det er til en 1.8t så kører jeg selv med NGK BCPR7ES (3330) de fungerer rigtig godt, jeg har også kørt med det rør i toyota 4ag-ze (te) og 2jz-gte, og jeg vil også tro at de vil kunne bruges i en 2.0 tfsi.

Okay det tror jeg også det ender med så dog 8 gradtal så må jeg se om de er passende :) tak for info
Hvorfor 8 de er jo endnu koldere, og det er der bestemt ingen grund til.

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Mic123 » 28. jul 2016, 06:26

m power skrev:
Mic123 skrev:
m power skrev:Vi har selv kørt med kobber rør, og kom den gang frem til at NGK BKR7E (6097) skulle være gode til en 2.0 tfsi, hvilket jeg går ud fra at de er til,
Hvis det er til en 1.8t så kører jeg selv med NGK BCPR7ES (3330) de fungerer rigtig godt, jeg har også kørt med det rør i toyota 4ag-ze (te) og 2jz-gte, og jeg vil også tro at de vil kunne bruges i en 2.0 tfsi.

Okay det tror jeg også det ender med så dog 8 gradtal så må jeg se om de er passende :) tak for info
Hvorfor 8 de er jo endnu koldere, og det er der bestemt ingen grund til.
Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passet

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af m power » 28. jul 2016, 08:11

Mic123 skrev:
m power skrev:
Mic123 skrev:
Okay det tror jeg også det ender med så dog 8 gradtal så må jeg se om de er passende :) tak for info
Hvorfor 8 de er jo endnu koldere, og det er der bestemt ingen grund til.
Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passet
Det er 1 grad koldere end standart rør til en 2.0 tfsi, jeg kører selv 480hk på NGK BCPR7ES.
Det er en skam vi er så langt fra hinanden, for jeg har et sæt NGK BKR7E (6097) til at ligge som kun har været brugt til test så de er som nye, dem kunne du have fået billigt :-)

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Tor Morrison » 28. jul 2016, 10:19

m power skrev:
Mic123 skrev:
Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passet
Det er 1 grad koldere end standart rør til en 2.0 tfsi, jeg kører selv 480hk på NGK BCPR7ES.
Det er en skam vi er så langt fra hinanden, for jeg har et sæt NGK BKR7E (6097) til at ligge som kun har været brugt til test så de er som nye, dem kunne du have fået billigt :-)
NGKpartfinder skriver at en Cupra kører med PFR7S8EG standard.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af m power » 28. jul 2016, 10:54

Tor Morrison skrev:
m power skrev:
Mic123 skrev:
Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passet
Det er 1 grad koldere end standart rør til en 2.0 tfsi, jeg kører selv 480hk på NGK BCPR7ES.
Det er en skam vi er så langt fra hinanden, for jeg har et sæt NGK BKR7E (6097) til at ligge som kun har været brugt til test så de er som nye, dem kunne du have fået billigt :-)
NGKpartfinder skriver at en Cupra kører med PFR7S8EG standard.
Ja du har squ ret, så jeg husker forkert :-(

Nå jeg ville personligt ikke vælge et 8er rør ;-)

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Mic123 » 30. jul 2016, 11:05

m power skrev:
Mic123 skrev:
m power skrev: Hvorfor 8 de er jo endnu koldere, og det er der bestemt ingen grund til.
Det fik jeg bare anbefalet ? Hvad er standart på cupra ? Prøver og køre et par 100 km med dem så skruer jeg dem op og "læser tændrøret" så må jeg om gradtal passet
Det er 1 grad koldere end standart rør til en 2.0 tfsi, jeg kører selv 480hk på NGK BCPR7ES.
Det er en skam vi er så langt fra hinanden, for jeg har et sæt NGK BKR7E (6097) til at ligge som kun har været brugt til test så de er som nye, dem kunne du have fået billigt :-)
Hvad er grunden til du ikke køre med bkr8e ?

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af m power » 30. jul 2016, 11:47

Bilen som kørte på NGK BKR7E (6097) kørte fint på dem, så jeg så ingen grund til at bruge et 8er rør.
Jeg kender til flere med 1.8t som kører med mere effekt end 450hk og det fungerer 100% med BCPR7ES, så igen ser jeg ingen grund til at bruge et 8er rør.
Koldstart bliver heller ikke bedre med et 8er rør og da slet ikke når det er vinter, men du/i kan jo prøve jer frem :-)

Da jeg i sin tid kørte supra faldt jeg over den her side http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... park-plugs

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Mic123 » 30. jul 2016, 16:12

m power skrev:Bilen som kørte på NGK BKR7E (6097) kørte fint på dem, så jeg så ingen grund til at bruge et 8er rør.
Jeg kender til flere med 1.8t som kører med mere effekt end 450hk og det fungerer 100% med BCPR7ES, så igen ser jeg ingen grund til at bruge et 8er rør.
Koldstart bliver heller ikke bedre med et 8er rør og da slet ikke når det er vinter, men du/i kan jo prøve jer frem :-)

Da jeg i sin tid kørte supra faldt jeg over den her side http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... park-plugs
Det giver mening :) men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmer :o

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Tor Morrison » 30. jul 2016, 16:14

Mic123 skrev:
m power skrev:Bilen som kørte på NGK BKR7E (6097) kørte fint på dem, så jeg så ingen grund til at bruge et 8er rør.
Jeg kender til flere med 1.8t som kører med mere effekt end 450hk og det fungerer 100% med BCPR7ES, så igen ser jeg ingen grund til at bruge et 8er rør.
Koldstart bliver heller ikke bedre med et 8er rør og da slet ikke når det er vinter, men du/i kan jo prøve jer frem :-)

Da jeg i sin tid kørte supra faldt jeg over den her side http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... park-plugs
Det giver mening :) men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmer :o
Nej. Standard er 7.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af m power » 30. jul 2016, 16:37

Tor Morrison skrev:
Mic123 skrev:
m power skrev:Bilen som kørte på NGK BKR7E (6097) kørte fint på dem, så jeg så ingen grund til at bruge et 8er rør.
Jeg kender til flere med 1.8t som kører med mere effekt end 450hk og det fungerer 100% med BCPR7ES, så igen ser jeg ingen grund til at bruge et 8er rør.
Koldstart bliver heller ikke bedre med et 8er rør og da slet ikke når det er vinter, men du/i kan jo prøve jer frem :-)

Da jeg i sin tid kørte supra faldt jeg over den her side http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... park-plugs
Det giver mening :) men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmer :o
Nej. Standard er 7.
Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller max :-)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af m power » 30. jul 2016, 16:39

m power skrev:
Tor Morrison skrev:
Mic123 skrev: Det giver mening :) men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmer :o
Nej. Standard er 7.
Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller max :-)
Her er lidt af samme senarie :-)
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=135855

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Mic123 » 30. jul 2016, 17:55

m power skrev:
Tor Morrison skrev:
Mic123 skrev: Det giver mening :) men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmer :o
Nej. Standard er 7.
Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller max :-)
Okay har nemlig de 7er rør du omtaler til og ligge prøver dem begge og ser efter nogle km hvordan de hver især ser ud det plejer og være den bedste måde og se om det spiller "læs dit tændrør"

Tak for hjælpen gutter :D

Mic123
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 7. jan 2015, 08:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af Mic123 » 30. jul 2016, 18:25

m power skrev:
Tor Morrison skrev:
Mic123 skrev: Det giver mening :) men et 8er rør er 2 grader koldere end std rør ikke ? Vis jeg har forstået det rigtigt , det ikke nemt med de tændrør og forskellige mærker med forskellige måder og regne det på gør det ikke nemmer :o
Nej. Standard er 7.
Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller max :-)
Hvad gab lavede du på dine tændrør ?

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvilken tændrør 450 HK cupra ingen platin eller iridium

Indlæg af m power » 30. jul 2016, 19:34

Mic123 skrev:
m power skrev:
Tor Morrison skrev: Nej. Standard er 7.
Køb du bare et sæt 7er rør, jeg er sikker på at det spiller max :-)
Hvad gab lavede du på dine tændrør ?
BCPR7ES kommer ab fabrik med 0,8mm og det er også det jeg kører med, hvis får du udsættere på grund af at gnisten bliver blæst, så gå ned på 0,7mm eller 0,6mm.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"