Cupra Stage 2 lille ladetryks problem "Update"

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
tpjog
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Cupra Stage 2 lille ladetryks problem "Update"

Indlæg af tpjog » 23. aug 2016, 18:32

Hej Vags..

Jeg har en Cupra 2.0tfsi som er stage 2 optimeret. Den har et lille problem med luftvejene når man smider den i et lidt højt gear fx 4 el. 5 og så giver fuld gas, når den så spooler ladetrykket op kan man høre den nærmest gisper i den åbne indsugning. Altså som det slår tilbage i indsugningen ! (i mellem 3000-4000omd. ved høje omd. ingen problemer)

Min egne teori er at det lyder som om at den presser DV op så den sender en smule ladetryk ud i indsugningen ? Er det set før ? Det skal siges den peaker med 1.7-1.8bar i følge vcds.

Håber på et par guldkorn :mrgreen:
Senest rettet af tpjog 27. aug 2016, 22:34, rettet i alt 1 gang.

tpjog
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem

Indlæg af tpjog » 23. aug 2016, 21:05

Eller måske defekt PCV ? (så den kan sende ladetryk i krumtapsudluftning ?) :ugeek:

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem

Indlæg af Stefan » 24. aug 2016, 08:55

Det er kompressor surge. K04-064 er kendt for at lave det ved mellem 3000-4000rpm, når ladetrykket er for højt.

tpjog
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem

Indlæg af tpjog » 24. aug 2016, 15:33

Okay... lyder egenligt meget sansynligt har kørt lidt log på den igen i dag, den ligger højere i peak end vcds kan måle altså over 2860mb... Den får snart en ny indkøring, det er nok det der skal til:-)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem

Indlæg af m power » 24. aug 2016, 16:04

Jeg kender til en der står med samme problem og der siger tuner at det er et hardware problem ;-) og det er enda fra en af de kendte tunere :shock:

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem

Indlæg af Stefan » 24. aug 2016, 19:21

m power skrev:Jeg kender til en der står med samme problem og der siger tuner at det er et hardware problem ;-) og det er enda fra en af de kendte tunere :shock:
Haha... Utroligt de ikke ved bedre. På grænsen til pinligt! :shock:

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem

Indlæg af Tor Morrison » 24. aug 2016, 19:26

Stefan skrev:
m power skrev:Jeg kender til en der står med samme problem og der siger tuner at det er et hardware problem ;-) og det er enda fra en af de kendte tunere :shock:
Haha... Utroligt de ikke ved bedre. På grænsen til pinligt! :shock:
Hvad mener du?
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem

Indlæg af Stefan » 24. aug 2016, 19:41

Tor Morrison skrev:
Stefan skrev:
m power skrev:Jeg kender til en der står med samme problem og der siger tuner at det er et hardware problem ;-) og det er enda fra en af de kendte tunere :shock:
Haha... Utroligt de ikke ved bedre. På grænsen til pinligt! :shock:
Hvad mener du?
At det er pinligt tuneren ikke bare laver et map, så det undgås, i stedet for at komme med dårlige undskyldninger. Det er selvfølgelig et hardwareproblem, men opstår kun, hvis turboen kommer i det område, hvor problemet opstår, hvilket tuneren burde have fuld kontrol over.

tpjog
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem

Indlæg af tpjog » 24. aug 2016, 20:57

Ja det bure være easy. Min gør det ikke hvis man holder den under 1.7-1.8 bar. Så det er vel bare en spørgesmål om at få sænket ladetrykket en smule.

Jeg har købt min bil sådan her og nu har jeg renoveret motor og lavet lidt små upgrads som f.eks lige fået mont. RFD kit i indsugningen og autotech HPFP så nu skal den have lavet en ordentlig remap :twisted:

Men det vil da osse "bremse" turbo helt sindsygt når den laver turbo surge, Det lyder ikke sundt :?

tpjog
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem "Update"

Indlæg af tpjog » 27. aug 2016, 22:50

Nå det der lille dumme problem har gået mig lidt på, så meget at jeg har prøvet at lave lidt søgning i udlandet. Der er guldkorn at hente som i sikkert ved! Men Stefan herinde har ret det er Surge der opstår :oops:

Men ang. problemet med turbo/kompressor surge mellem 3000-4000rpm under fuld gas har jeg fundet lidt på engelske forums. At det er et TFSI K04 problem på nogle biler at motoren simpelthen ik kan æde det luft k04ern laver under 4000omd. ved højt ladetryk. Dog kan en god IC som flower bedre kan hjælpe !

Men som udgangspunkt bure det kunne mappes væk ! Ladetrykket skal holdes nede under 4000omd og komme progressivt. Evt. kan man afhjælpe problemet ved ændre vvt (knastforstilling) så motoren kan tage lidt mere luft ind ? Om det er holder vand hele vejen ved jeg ikke, det bure tunerne kunne svare på. Jeg sys det lyder meget logisk :mrgreen:


Min update herfra, om andre kan bruge det til noget ved jeg ikke men sys helt klart det er værd at vide hvis ens TFSI K04 bil laver kompresser surge med WOT bure man måske få kigget på det !!

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"