Cupra Stage 2 lille ladetryks problem "Update"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Cupra Stage 2 lille ladetryks problem "Update"
Hej Vags..
Jeg har en Cupra 2.0tfsi som er stage 2 optimeret. Den har et lille problem med luftvejene når man smider den i et lidt højt gear fx 4 el. 5 og så giver fuld gas, når den så spooler ladetrykket op kan man høre den nærmest gisper i den åbne indsugning. Altså som det slår tilbage i indsugningen ! (i mellem 3000-4000omd. ved høje omd. ingen problemer)
Min egne teori er at det lyder som om at den presser DV op så den sender en smule ladetryk ud i indsugningen ? Er det set før ? Det skal siges den peaker med 1.7-1.8bar i følge vcds.
Håber på et par guldkorn
Jeg har en Cupra 2.0tfsi som er stage 2 optimeret. Den har et lille problem med luftvejene når man smider den i et lidt højt gear fx 4 el. 5 og så giver fuld gas, når den så spooler ladetrykket op kan man høre den nærmest gisper i den åbne indsugning. Altså som det slår tilbage i indsugningen ! (i mellem 3000-4000omd. ved høje omd. ingen problemer)
Min egne teori er at det lyder som om at den presser DV op så den sender en smule ladetryk ud i indsugningen ? Er det set før ? Det skal siges den peaker med 1.7-1.8bar i følge vcds.
Håber på et par guldkorn
Senest rettet af tpjog 27. aug 2016, 22:34, rettet i alt 1 gang.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem
Eller måske defekt PCV ? (så den kan sende ladetryk i krumtapsudluftning ?)
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem
Det er kompressor surge. K04-064 er kendt for at lave det ved mellem 3000-4000rpm, når ladetrykket er for højt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem
Okay... lyder egenligt meget sansynligt har kørt lidt log på den igen i dag, den ligger højere i peak end vcds kan måle altså over 2860mb... Den får snart en ny indkøring, det er nok det der skal til:-)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem
Jeg kender til en der står med samme problem og der siger tuner at det er et hardware problem og det er enda fra en af de kendte tunere
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem
Haha... Utroligt de ikke ved bedre. På grænsen til pinligt!m power skrev:Jeg kender til en der står med samme problem og der siger tuner at det er et hardware problem og det er enda fra en af de kendte tunere
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem
Hvad mener du?Stefan skrev:Haha... Utroligt de ikke ved bedre. På grænsen til pinligt!m power skrev:Jeg kender til en der står med samme problem og der siger tuner at det er et hardware problem og det er enda fra en af de kendte tunere
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem
At det er pinligt tuneren ikke bare laver et map, så det undgås, i stedet for at komme med dårlige undskyldninger. Det er selvfølgelig et hardwareproblem, men opstår kun, hvis turboen kommer i det område, hvor problemet opstår, hvilket tuneren burde have fuld kontrol over.Tor Morrison skrev:Hvad mener du?Stefan skrev:Haha... Utroligt de ikke ved bedre. På grænsen til pinligt!m power skrev:Jeg kender til en der står med samme problem og der siger tuner at det er et hardware problem og det er enda fra en af de kendte tunere
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem
Ja det bure være easy. Min gør det ikke hvis man holder den under 1.7-1.8 bar. Så det er vel bare en spørgesmål om at få sænket ladetrykket en smule.
Jeg har købt min bil sådan her og nu har jeg renoveret motor og lavet lidt små upgrads som f.eks lige fået mont. RFD kit i indsugningen og autotech HPFP så nu skal den have lavet en ordentlig remap
Men det vil da osse "bremse" turbo helt sindsygt når den laver turbo surge, Det lyder ikke sundt
Jeg har købt min bil sådan her og nu har jeg renoveret motor og lavet lidt små upgrads som f.eks lige fået mont. RFD kit i indsugningen og autotech HPFP så nu skal den have lavet en ordentlig remap
Men det vil da osse "bremse" turbo helt sindsygt når den laver turbo surge, Det lyder ikke sundt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 1. feb 2014, 23:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Cupra Stage 2 lille ladetryks problem "Update"
Nå det der lille dumme problem har gået mig lidt på, så meget at jeg har prøvet at lave lidt søgning i udlandet. Der er guldkorn at hente som i sikkert ved! Men Stefan herinde har ret det er Surge der opstår
Men ang. problemet med turbo/kompressor surge mellem 3000-4000rpm under fuld gas har jeg fundet lidt på engelske forums. At det er et TFSI K04 problem på nogle biler at motoren simpelthen ik kan æde det luft k04ern laver under 4000omd. ved højt ladetryk. Dog kan en god IC som flower bedre kan hjælpe !
Men som udgangspunkt bure det kunne mappes væk ! Ladetrykket skal holdes nede under 4000omd og komme progressivt. Evt. kan man afhjælpe problemet ved ændre vvt (knastforstilling) så motoren kan tage lidt mere luft ind ? Om det er holder vand hele vejen ved jeg ikke, det bure tunerne kunne svare på. Jeg sys det lyder meget logisk
Min update herfra, om andre kan bruge det til noget ved jeg ikke men sys helt klart det er værd at vide hvis ens TFSI K04 bil laver kompresser surge med WOT bure man måske få kigget på det !!
Men ang. problemet med turbo/kompressor surge mellem 3000-4000rpm under fuld gas har jeg fundet lidt på engelske forums. At det er et TFSI K04 problem på nogle biler at motoren simpelthen ik kan æde det luft k04ern laver under 4000omd. ved højt ladetryk. Dog kan en god IC som flower bedre kan hjælpe !
Men som udgangspunkt bure det kunne mappes væk ! Ladetrykket skal holdes nede under 4000omd og komme progressivt. Evt. kan man afhjælpe problemet ved ændre vvt (knastforstilling) så motoren kan tage lidt mere luft ind ? Om det er holder vand hele vejen ved jeg ikke, det bure tunerne kunne svare på. Jeg sys det lyder meget logisk
Min update herfra, om andre kan bruge det til noget ved jeg ikke men sys helt klart det er værd at vide hvis ens TFSI K04 bil laver kompresser surge med WOT bure man måske få kigget på det !!