Eyo vagbrothers
Min nabo har lige købt en Golf IV 1,8 20V - og han vil gerne have lidt flere ponyer ud af den uden at starte den helt store operation med skarpe knaster osv.
Jeg tænker på at den har jo 125 std heste - Det skal lige siges at bilen kun har kørt 90.000 og kun har været ejet af en gammel dame som har overholdt service og den har holdt i garagen. Så den har nok stadig 122-125 heste når den lige har fået en ordentlig tur på motorvejen med en masse omdrejninger og med VP98 + Servicerens i tanken. Det er planlagt at vi smider pipercross sportsfilter i og så vil vi lave straight pipe udstødning uden at det kat og lyddæmper skidt så der igennem burde den nok godt kunne trække 135 heste hvad er der ellers af hurtige metoder til lidt flere heste? Enhver dværgpony tæller!
Golf IV 1,8 20V tuning
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 30. mar 2016, 19:01
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg Ø.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf IV 1,8 20V tuning
Det er efter min mening, en skidt plan.
Hvis bilen kun har kørt 90.000km så smider du al værdien ud i lokummet ved at sætte pipercros filter på og fjerne potterne og katalysatoren. I øvrigt tror jeg ikk du ska regne med at det giver andet end problemer med mindre du får den mappet rigtigt.
Det smarteste i dette tilfælde vil være at pille motoren ud og smide en 1,8T i. Det koster det samme (selv hvis man ikke medregner de penge du evt kan få for din nuværende motor), du får flere hk OG det er lovligt da motoreffekten ikke overstiger 20% og samme bil findes med den motor.
Hvis bilen kun har kørt 90.000km så smider du al værdien ud i lokummet ved at sætte pipercros filter på og fjerne potterne og katalysatoren. I øvrigt tror jeg ikk du ska regne med at det giver andet end problemer med mindre du får den mappet rigtigt.
Det smarteste i dette tilfælde vil være at pille motoren ud og smide en 1,8T i. Det koster det samme (selv hvis man ikke medregner de penge du evt kan få for din nuværende motor), du får flere hk OG det er lovligt da motoreffekten ikke overstiger 20% og samme bil findes med den motor.
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- hans123
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Golf IV 1,8 20V tuning
Det korte svar:
Spild af tid og penge.
Du får meget lidt ud af de ændringer hvis man er heldig, måske mister den lidt HK .
Find en bedre motor at lege med.
Spild af tid og penge.
Du får meget lidt ud af de ændringer hvis man er heldig, måske mister den lidt HK .
Find en bedre motor at lege med.
VW E-UP 2021
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Golf IV 1,8 20V tuning
Hvis du virkelig skal have noget ud af den motor, så skal du have pengepungen frem for alvor. Så hedder det knaster, bananmanifold, spjældhuse osv. Men det er IMO et dødfødt projekt, hvis du ikke er villig til at smide en del penge efter det.
Det du beskriver ovenfor er ikke noget, der giver noget som helst på en sugemotor.
I kan overveje en 1.8T 20V, som nævnt ovenfor.
Det du beskriver ovenfor er ikke noget, der giver noget som helst på en sugemotor.
I kan overveje en 1.8T 20V, som nævnt ovenfor.
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf IV 1,8 20V tuning
Mindes at have hørt en tommelfingerregel der hed at en hk kostede ca 1000kr på en sugemotor.
You do the maths
Sent from the moon using dwarfs
You do the maths
Sent from the moon using dwarfs
"Hvor blev min signatur af?"
- Big-_-D
- Medlem
- Indlæg: 1324
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 2860 Søborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Golf IV 1,8 20V tuning
Havde selv sådan en fin vogn i tidernes morgen - dejlig bil! Kunne godt overveje den igen... MEN det bliver aldrig en racer. Det er simpelthen for dyrt at få flere kræfter i den.
Jeg droppede mine planer, men var ellers endt i at fylde en 1,8T i den - og så kan du lege med turboer og den slags sjov. Men den maskine der ligger i nu bliver ikke meget sjovere end den er.
Til gengæld kan bilen blive en tidsløs klassiker hvis det bliver gjort rigtigt!
Jeg droppede mine planer, men var ellers endt i at fylde en 1,8T i den - og så kan du lege med turboer og den slags sjov. Men den maskine der ligger i nu bliver ikke meget sjovere end den er.
Til gengæld kan bilen blive en tidsløs klassiker hvis det bliver gjort rigtigt!
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided
Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided
Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 117 times
Re: Golf IV 1,8 20V tuning
Jeg har haft en Golf IV som denne. Købt af mig fra ny i 1999
Kan blive en sjov bil - MEN, også temmeligt dyrt
Den blev ombygget med Rotrex kompressor, oliekøler, ny benz.pumpe + dysser, 3" rustfri custom udstødning, anden indsugning og sikkert lidt mere end jeg lige kan huske
Den endt på knap 240 hk. samt et nm. jeg ikke helt kan huske
Det var en "sleeper" af guds nåde - Den trak (helt fra "bund" af) fra en del i lyskrydsene
Kan blive en sjov bil - MEN, også temmeligt dyrt
Den blev ombygget med Rotrex kompressor, oliekøler, ny benz.pumpe + dysser, 3" rustfri custom udstødning, anden indsugning og sikkert lidt mere end jeg lige kan huske
Den endt på knap 240 hk. samt et nm. jeg ikke helt kan huske
Det var en "sleeper" af guds nåde - Den trak (helt fra "bund" af) fra en del i lyskrydsene
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar