Golf V 1.4 tsi tuning
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Golf V 1.4 tsi tuning
Hvordanner det med tuning af denne bil
Golf V 2007 1.4 tsi 140 6g
Er den ok holdbar til obd ?
Hvad skal man forvente af effekt HK/NM
Andres erfaring med netop denne motor , som egentlig er fornuftig kvik.
Golf V 2007 1.4 tsi 140 6g
Er den ok holdbar til obd ?
Hvad skal man forvente af effekt HK/NM
Andres erfaring med netop denne motor , som egentlig er fornuftig kvik.
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 20. jul 2009, 20:24
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 5580
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
En chiptuning på std motor plejer at ligge omkring 210-225 HK
2007 Seat Altea Van, 2.0 Tfsi Dsg.
2016 skoda superb combi 2.0 tdi 150 style.
2016 skoda superb combi 2.0 tdi 150 style.
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Jeg læser flere steder at 170-180 er normalt ?
Eller er det en nyere tsi ?
Hvad siger tunerne selv ?
Eller er det en nyere tsi ?
Hvad siger tunerne selv ?
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 174
- Tilmeldt: 6. dec 2014, 21:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
VW Golf V 1.4 TSi (CAVD) 140hk (03-08) 140 220 200 300
200hk/300nm ifgl Landberg..
200hk/300nm ifgl Landberg..
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
De nyere TSI som kun har turbo får typisk 170-190 Hk og ca. 330 Nm.ApFolmer skrev:Jeg læser flere steder at 170-180 er normalt ?
Eller er det en nyere tsi ?
Hvad siger tunerne selv ?
Den pågældende G5 motor er en twincharger. De får typisk ca. 200/300 som Raaert også skriver. Måske en anelse mere hvis den bliver kørt ind til at køre på 98 oktan:
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140 ... 0pk-185pk/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Men kan det holde ?
Den må da gå godt med 200+ HK ?
Den må da gå godt med 200+ HK ?
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Ja mon ikke. Jeg har prøvet en G5 GTI. De går sgu fint. De har også 200 Hk.ApFolmer skrev:Men kan det holde ?
Den må da gå godt med 200+ HK ?
JD's stage 3 står til 260 Hk og 360 Nm. Det er sgu meget pænt for en lille 1,4
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- hans123
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Holdbarhed ?
Den er du selv med til at bestemme.
Banker du den altid. Kører længe mellem olieskift ja så bliver levetiden kortere.
Men kører du normalt og lidt frisk når behovet er der samt sørger for at skifte olie foringer chiptuning ikke levetiden.
Den er du selv med til at bestemme.
Banker du den altid. Kører længe mellem olieskift ja så bliver levetiden kortere.
Men kører du normalt og lidt frisk når behovet er der samt sørger for at skifte olie foringer chiptuning ikke levetiden.
VW E-UP 2021
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Som Hans123 også skriver så er det højre fod der bestemmer om det kan holde.
Hvis du ofte bruger alle de ekstra heste du har fået til rådighed, så forkorter det levetiden. Hvis du havde 140 heste inden tuning og efter har 200, så forlæger det levetiden hvis du kun udnytter omkring de 140 heste du oprindeligt havde i forholde til standard med 140 heste (pga de 140 heste hentes ved lavere omdrejninger).
Hvis du ofte bruger alle de ekstra heste du har fået til rådighed, så forkorter det levetiden. Hvis du havde 140 heste inden tuning og efter har 200, så forlæger det levetiden hvis du kun udnytter omkring de 140 heste du oprindeligt havde i forholde til standard med 140 heste (pga de 140 heste hentes ved lavere omdrejninger).
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- ApFolmer
- Medlem
- Indlæg: 1236
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vejle - syd/øst Jylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Forstår det helt.
Men er mest ude efter at vide om det er en motor som er mere eller mindre holdbar ift tuning, end "normalt"
Hvis den har ry for at explodere i flæng, så skal den ikke tunes
Hvis den er som de fleste andre som ikke har dårligt ry ang optimering, så er det fint for mig.
Men er mest ude efter at vide om det er en motor som er mere eller mindre holdbar ift tuning, end "normalt"
Hvis den har ry for at explodere i flæng, så skal den ikke tunes
Hvis den er som de fleste andre som ikke har dårligt ry ang optimering, så er det fint for mig.
***AP Car Care ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
***Lak og Kabinepleje i særklasse ***
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Jeg har tidligere haft en Golf V 1.4 TSI 170 jeg købte fra ny. Motoren skulle vist være identisk med 140 hk versionen. En tur på motorvejen med fuld gas i 3-5 min aflivede turboen. Der havde den kørt 48.000 km. Ved ikke om jeg bare var uheldig, men fik skiftet den pr. kulance selvom bilen var over 3 år gammel på det tidspunkt. Så jeg slap med 3000 kr, i stedet for de 18.000 som det normalt kostede. Skal lige siges at den ikke var tunet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 388
- Tilmeldt: 9. jan 2012, 21:01
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Her står lidt om de problemer der er set på denne model:
http://www.revotechnik.com/support/tech ... ine-issues
http://www.revotechnik.com/support/tech ... ine-issues
Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI - Quattro - S-Tronic - REVO Stage 1 SOLGT
Seat Leon FR 2.0 TFSI - REVO Stage 3 SOLGT
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI - Quattro - S-Tronic - REVO Stage 1 SOLGT
Seat Leon FR 2.0 TFSI - REVO Stage 3 SOLGT
- Play4Fun
- Medlem
- Indlæg: 834
- Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Er 100% sikker på din turbo holder kortere tid.
Simpel forklaring, man hæver turbo trykket så den render meget hurtigere.
Dine indsprøjtningsdyser kan også lade livet tidligere hvis benzintrykket hæves for voldsomt, lige som din kobling kan blive overbelastet hvis du smider speederen i bund ved for lave omdrejninger.
Men køre du fornuftigt så skal det jo nok holde.
Simpel forklaring, man hæver turbo trykket så den render meget hurtigere.
Dine indsprøjtningsdyser kan også lade livet tidligere hvis benzintrykket hæves for voldsomt, lige som din kobling kan blive overbelastet hvis du smider speederen i bund ved for lave omdrejninger.
Men køre du fornuftigt så skal det jo nok holde.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt
- ready2go
- Nyt medlem
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 4. jun 2010, 23:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Hijacker lige tråden da jeg selv har samme 1,4 tsi med 170 hk,
nogen der har erfaring med 0-100 tider med dsg i denne?
jeg tænker specielt i forhold til polo blueGT, da de jo ligger relativt tæt på hinanden i std trim
- Rasmus
[EDIT!!] jeg tænker selvfølgelig efter en chiptuning
nogen der har erfaring med 0-100 tider med dsg i denne?
jeg tænker specielt i forhold til polo blueGT, da de jo ligger relativt tæt på hinanden i std trim
- Rasmus
[EDIT!!] jeg tænker selvfølgelig efter en chiptuning
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Jeg ved ikke hvad en chippet Golf med 1,4 TSI 170 gør det på, men en BlueGT med DSG gør det på ca. 7,5 standard og ca. 6,5 sekund chippet.ready2go skrev:Hijacker lige tråden da jeg selv har samme 1,4 tsi med 170 hk,
nogen der har erfaring med 0-100 tider med dsg i denne?
jeg tænker specielt i forhold til polo blueGT, da de jo ligger relativt tæt på hinanden i std trim
- Rasmus
[EDIT!!] jeg tænker selvfølgelig efter en chiptuning
Jeg vil gætte på at en chippet G5 1,4 TSI 170 gør det på ca. 7.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- ready2go
- Nyt medlem
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 4. jun 2010, 23:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
så vidt jeg ved så går 1,4 tsi'eren 0-100 på 7,6 med dsg std mener jeg, eller 7,7.. er polo'en virkelig så hurtig?GranTurismo skrev:Jeg ved ikke hvad en chippet Golf med 1,4 TSI 170 gør det på, men en BlueGT med DSG gør det på ca. 7,5 standard og ca. 6,5 sekund chippet.ready2go skrev:Hijacker lige tråden da jeg selv har samme 1,4 tsi med 170 hk,
nogen der har erfaring med 0-100 tider med dsg i denne?
jeg tænker specielt i forhold til polo blueGT, da de jo ligger relativt tæt på hinanden i std trim
- Rasmus
[EDIT!!] jeg tænker selvfølgelig efter en chiptuning
Jeg vil gætte på at en chippet G5 1,4 TSI 170 gør det på ca. 7.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf V 1.4 tsi tuning
Ja det er den. Der er flere som har målt 0-100 på ca. 7,2 ud fra speedometer (GPS korrigeret) som standard. Jeg så en chippet som blev målt til 6,5 med Racelogic (195 Hk).ready2go skrev: så vidt jeg ved så går 1,4 tsi'eren 0-100 på 7,6 med dsg std mener jeg, eller 7,7.. er polo'en virkelig så hurtig?
Min kører 201 meter på ca. 10 sekunder.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system