Indkøring af AGU efter k04 upgrade
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Hey drenge.
Jeg går og spekulere lidt over hvad jeg skal gøre med min Golf 4.
Den har flækket manifold OG turbo (udstødningshus). Og så skal den synes!
Mine planer var egentligt, at jeg ville finde en brugt k03 eller k03s til billige penge. Men nu er jeg kommet på HELT andre tanker!
Jeg kunne godt tænke mig, at få smidt en k04-01 snegl i. Kombineret med en upgrade manifold (begge fra qualitec).
Men så skal den jo køres ind derefter, ikke?
Hvor vil i anbefale man fik det gjort henne? Og kan jeg køre derhen med k04 på (uden indkøring), hvis bare jeg holder højrefoden fra gulvet?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Jeg går og spekulere lidt over hvad jeg skal gøre med min Golf 4.
Den har flækket manifold OG turbo (udstødningshus). Og så skal den synes!
Mine planer var egentligt, at jeg ville finde en brugt k03 eller k03s til billige penge. Men nu er jeg kommet på HELT andre tanker!
Jeg kunne godt tænke mig, at få smidt en k04-01 snegl i. Kombineret med en upgrade manifold (begge fra qualitec).
Men så skal den jo køres ind derefter, ikke?
Hvor vil i anbefale man fik det gjort henne? Og kan jeg køre derhen med k04 på (uden indkøring), hvis bare jeg holder højrefoden fra gulvet?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Hvordan ville i tackle sådan en situation? Jeg mener.. nu hvor manifold og turbo er kaput? Det er jo verdens bedste undskyldning for at smække noget vildere på. Og så er det næsten billigere end at købe noget OEM og sætte på. (Hvis man ser bort fra indkøringen)
Den skal jo også synes, men har ingen anelse om den kan synes med større lader på?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Den skal jo også synes, men har ingen anelse om den kan synes med større lader på?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 21. jun 2015, 22:09
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Har ikke den store forstand på en 1,8t da jeg mest skruet tfsi og førhen pd tdi, men jeg kan kun anbefale WD tuning.
Ang. syn tror jeg ikke det bliver et problem.
Og ja til du kan køre til tuner med en stille fod, men det er også stille fod, ingen undtagelser, det ultra økogearet vi snakker her
Ang. syn tror jeg ikke det bliver et problem.
Og ja til du kan køre til tuner med en stille fod, men det er også stille fod, ingen undtagelser, det ultra økogearet vi snakker her
Ejer af en gammel sur Altea med TTE480.
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Hjælper gerne med indkørring.. men vær obs på de dele du køber.. man får hvad man betaler for.. har haft et par af de 1.8T inde som har haft "billige" dele monteret
Det bliver bare derefter
Det bliver bare derefter
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Den får ikke over 2000 omdrejninger, det lover jeg (y)jeppebc skrev:Har ikke den store forstand på en 1,8t da jeg mest skruet tfsi og førhen pd tdi, men jeg kan kun anbefale WD tuning.
Ang. syn tror jeg ikke det bliver et problem.
Og ja til du kan køre til tuner med en stille fod, men det er også stille fod, ingen undtagelser, det ultra økogearet vi snakker her
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Hvordan kan jeg spotte en f.eks. dårlig turbo? Den jeg har kigget på, er en k04-001, som skulle være den, som audi tt og s3'eren kører med (hvis jeg husker rigtig).Rittersport skrev:Hjælper gerne med indkørring.. men vær obs på de dele du køber.. man får hvad man betaler for.. har haft et par af de 1.8T inde som har haft "billige" dele monteret
Det bliver bare derefter
Jeg tager imod alt den hjælpe jeg kan få
Kan du selv køre ind? Og har du det nødvendige udstyr? Rullefelt osv.
Og hvad skal du ahey for at gøre det?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- MathiasFB
- Medlem
- Indlæg: 1036
- Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Køb altid originale turbo'er.
Senest rettet af MathiasFB 17. jan 2017, 22:40, rettet i alt 1 gang.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 28. aug 2016, 15:51
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Lige lidt info.. Hr Rittersport der, er i min og mange andres verden den eneste rigtige til at skrue på vag diesel biler her i dk. Så brug du bare ham, yderst prof og altid god service.Benzz skrev:Hvordan kan jeg spotte en f.eks. dårlig turbo? Den jeg har kigget på, er en k04-001, som skulle være den, som audi tt og s3'eren kører med (hvis jeg husker rigtig).Rittersport skrev:Hjælper gerne med indkørring.. men vær obs på de dele du køber.. man får hvad man betaler for.. har haft et par af de 1.8T inde som har haft "billige" dele monteret
Det bliver bare derefter
Jeg tager imod alt den hjælpe jeg kan få
Kan du selv køre ind? Og har du det nødvendige udstyr? Rullefelt osv.
Og hvad skal du ahey for at gøre det?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Nå så det er sådan det hænger sammenMathiasFB skrev:K04-001 passer direkte på, men det er ikke sådan en som TT og S3 kører med. S3 turboen hedder K04-023 og den yder mere.
Køb altid originale turbo'er og ikke sådan noget Kina-lort.
Kina lort? Er den jeg har fundet noget nøjser fusk? Jeg vil helst ikke smadre min bil med en lorte turbo (y)
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Jeg tro godt du kan regne med at det meste af det som qualitec sælger kommer fra kineBenzz skrev:Nå så det er sådan det hænger sammenMathiasFB skrev:K04-001 passer direkte på, men det er ikke sådan en som TT og S3 kører med. S3 turboen hedder K04-023 og den yder mere.
Køb altid originale turbo'er og ikke sådan noget Kina-lort.
Kina lort? Er den jeg har fundet noget nøjser fusk? Jeg vil helst ikke smadre min bil med en lorte turbo (y)
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Jeg tror at en K03 turbo fra en 2.0 tfsi vil spinde ret godt på en AGU motor
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Jeg har alt der skal bruges til at køre den ind med.. bruger simulator på sådan en bil der ( der kan rettes i ECU mens motor kører) rullefelt og wideband AFRBenzz skrev:Hvordan kan jeg spotte en f.eks. dårlig turbo? Den jeg har kigget på, er en k04-001, som skulle være den, som audi tt og s3'eren kører med (hvis jeg husker rigtig).Rittersport skrev:Hjælper gerne med indkørring.. men vær obs på de dele du køber.. man får hvad man betaler for.. har haft et par af de 1.8T inde som har haft "billige" dele monteret
Det bliver bare derefter
Jeg tager imod alt den hjælpe jeg kan få
Kan du selv køre ind? Og har du det nødvendige udstyr? Rullefelt osv.
Og hvad skal du ahey for at gøre det?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Som skrevet hold dig fra Kina dele hvis du vil have noget der fungerer ordenligt.. pas også på kopi LMM og dyser..
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Hvor ville jeg kunne få fat i en original k04-001 henne?
Øv.. havde ellers hørt så meget godt om dem. Og deres kvalitet
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Øv.. havde ellers hørt så meget godt om dem. Og deres kvalitet
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Hvad skal du have for at køre den ind? Det skal ikke være noget voldsomt til at starte med. Bare lige så den kan køre. Har jo hverken intercooler, dyser osv til at hive de helt store tal ud af den.Rittersport skrev:Jeg har alt der skal bruges til at køre den ind med.. bruger simulator på sådan en bil der ( der kan rettes i ECU mens motor kører) rullefelt og wideband AFRBenzz skrev:Hvordan kan jeg spotte en f.eks. dårlig turbo? Den jeg har kigget på, er en k04-001, som skulle være den, som audi tt og s3'eren kører med (hvis jeg husker rigtig).Rittersport skrev:Hjælper gerne med indkørring.. men vær obs på de dele du køber.. man får hvad man betaler for.. har haft et par af de 1.8T inde som har haft "billige" dele monteret
Det bliver bare derefter
Jeg tager imod alt den hjælpe jeg kan få
Kan du selv køre ind? Og har du det nødvendige udstyr? Rullefelt osv.
Og hvad skal du ahey for at gøre det?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Som skrevet hold dig fra Kina dele hvis du vil have noget der fungerer ordenligt.. pas også på kopi LMM og dyser..
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Hvis du har tænkt dig at opgradere andre dele senere, så monter en bleederventil indtil den skal køres endeligt ind.Benzz skrev:Hvad skal du have for at køre den ind? Det skal ikke være noget voldsomt til at starte med. Bare lige så den kan køre. Har jo hverken intercooler, dyser osv til at hive de helt store tal ud af den.Rittersport skrev:Jeg har alt der skal bruges til at køre den ind med.. bruger simulator på sådan en bil der ( der kan rettes i ECU mens motor kører) rullefelt og wideband AFRBenzz skrev: Hvordan kan jeg spotte en f.eks. dårlig turbo? Den jeg har kigget på, er en k04-001, som skulle være den, som audi tt og s3'eren kører med (hvis jeg husker rigtig).
Jeg tager imod alt den hjælpe jeg kan få
Kan du selv køre ind? Og har du det nødvendige udstyr? Rullefelt osv.
Og hvad skal du ahey for at gøre det?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Som skrevet hold dig fra Kina dele hvis du vil have noget der fungerer ordenligt.. pas også på kopi LMM og dyser..
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 22. okt 2015, 21:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Har godt hørt om de bleed ventiler derStefan skrev:Hvis du har tænkt dig at opgradere andre dele senere, så monter en bleederventil indtil den skal køres endeligt ind.Benzz skrev:Hvad skal du have for at køre den ind? Det skal ikke være noget voldsomt til at starte med. Bare lige så den kan køre. Har jo hverken intercooler, dyser osv til at hive de helt store tal ud af den.Rittersport skrev: Jeg har alt der skal bruges til at køre den ind med.. bruger simulator på sådan en bil der ( der kan rettes i ECU mens motor kører) rullefelt og wideband AFR
Som skrevet hold dig fra Kina dele hvis du vil have noget der fungerer ordenligt.. pas også på kopi LMM og dyser..
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Manuel boost controler bliver de vidst også kaldt.
Men har aldrig forstået det? Kan man indstille, hvor meget tryk den skal køre med via bleed ventilen?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
- MathiasFB
- Medlem
- Indlæg: 1036
- Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Indlæg rettet.
Senest rettet af MathiasFB 17. jan 2017, 22:39, rettet i alt 1 gang.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
- EmilOdin
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 12. jan 2015, 10:14
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Sydsjælland og øer
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Indkøring af AGU efter k04 upgrade
Bare husk motorstyringen ikke kan klare mere end 1.5 bar, så hvis du lukker den helt af, kan de godt gå nødprogramBenzz skrev:Har godt hørt om de bleed ventiler derStefan skrev:Hvis du har tænkt dig at opgradere andre dele senere, så monter en bleederventil indtil den skal køres endeligt ind.Benzz skrev: Hvad skal du have for at køre den ind? Det skal ikke være noget voldsomt til at starte med. Bare lige så den kan køre. Har jo hverken intercooler, dyser osv til at hive de helt store tal ud af den.
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Manuel boost controler bliver de vidst også kaldt.
Men har aldrig forstået det? Kan man indstille, hvor meget tryk den skal køre med via bleed ventilen?
Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lykkelig ejer af en Seat altea 2.0 TDI dsg med hybrid turbo fra WD tuning