Re: 2016 SEAT Ibiza Cupra 1.8 TSI - ECU tuning & målinger?
: 8. okt 2016, 22:56
Nej der er mange forbehold. Stilnr er blandt ander koblet til filen. På 2 ens biler kan komponenter og ecu version skifte lidt.
Vi elsker VAGbiler...
https://VAGcars.dk/phpbb/
Jeg vil sige at du roligt kan vælge mellem tunere som Panther Performance, Landberg, APR, REVO, WD , Driver Tuning m.fl. uden at være bekymret.Miger skrev:Tak for alle inputtene.
Når nu Revo og APR har specialiseret sig i VAG, kunne man da ikke forventer, at deres ECUoptimeringer er bedre og mere gennemarbejdede end de tunere der har ECUoptimeringer til "alle" motorer?
Eller er bilmotorerne så ens, at det stort set blot er copy paste fra mærke til mærke og motor til motor?
Har vi nogen herinder, der er specialister i ECUoptimeringer, som vil dele deres viden?
Thx
Hvem laver panther herinde?GranTurismo skrev:Jeg vil sige at du roligt kan vælge mellem tunere som Panther Performance, Landberg, APR, REVO, WD , Driver Tuning m.fl. uden at være bekymret.Miger skrev:Tak for alle inputtene.
Når nu Revo og APR har specialiseret sig i VAG, kunne man da ikke forventer, at deres ECUoptimeringer er bedre og mere gennemarbejdede end de tunere der har ECUoptimeringer til "alle" motorer?
Eller er bilmotorerne så ens, at det stort set blot er copy paste fra mærke til mærke og motor til motor?
Har vi nogen herinder, der er specialister i ECUoptimeringer, som vil dele deres viden?
Thx
Både Panther, Landberg, Driver og VAGtuning har profiler herinde. De kan evt. spørge jakethemoss om REVO han er "dus" med BN i Frederikssund.
http://www.vagcars.dk/phpbb/memberlist. ... le&u=32663Kevinff skrev: Hvem laver panther herinde?
Kort og godt: JaZnow skrev:Derfor jeg også kiggede på Utune II, men kan de se at man har rodet ved motoren, selvom man har gendannet til den originale fil?
Hvad endte den på?Cupra4life skrev:Har fået min 2016 ibiza cupra chippet ved chiptuning.nu og han sætter tallene meget lavt!!
Gætter på det var 268 HK og 402 NMFrederikHansen skrev:Hvad endte den på?Cupra4life skrev:Har fået min 2016 ibiza cupra chippet ved chiptuning.nu og han sætter tallene meget lavt!!
Hvem har målt bilen?Cupra4life skrev:Har fået min 2016 ibiza cupra chippet ved chiptuning.nu og han sætter tallene meget lavt!!
Prøv evt at kontakte Thomas her på forum:Mikkel K skrev:Jeg har siddet og kigget efter info/kontakt til Panther. Jeg kan finde via krak og proff, men Panther-performance.com virker ikke, ligesom Facebook-siden (som krak linker til) heller ikke eksisterer.
Køb et mekanisk spær? LSD Og et sæt Yokoharma AD08R. Der skulle være godt med grip i demMiger skrev:Her er så resultatet af tuningen.
Valgte APR. Pt stage 1. Resultat:
245/375 (Dynosheet følger).
Målt på dyno u køling. Så det svarer fint m APRs opgivelse på 252/390.
Det er tanken at opgradere til Stage 3. Dvs downpipe, intercooler og IS20 som skulle give 310/430.
Eller er der nogen der stærkt vil fraråde St3?
Er alerede udfordret med at få kræfterne i vejen i 2. gear. 3. er ok - hvis det er tørt.
Bilen er født m Brigestone Potenza 001. Overvejer Michelin Pilot Sport 4. Vil det gøre nogen forskel mht handling og at få kræfterne i vejen?
Sent from my iPad using Tapatalk
LSD. Ja måske er det det der skal tilJerrilD skrev:Køb et mekanisk spær? LSD Og et sæt Yokoharma AD08R. Der skulle være godt med grip i demMiger skrev:Her er så resultatet af tuningen.
Valgte APR. Pt stage 1. Resultat:
245/375 (Dynosheet følger).
Målt på dyno u køling. Så det svarer fint m APRs opgivelse på 252/390.
Det er tanken at opgradere til Stage 3. Dvs downpipe, intercooler og IS20 som skulle give 310/430.
Eller er der nogen der stærkt vil fraråde St3?
Er alerede udfordret med at få kræfterne i vejen i 2. gear. 3. er ok - hvis det er tørt.
Bilen er født m Brigestone Potenza 001. Overvejer Michelin Pilot Sport 4. Vil det gøre nogen forskel mht handling og at få kræfterne i vejen?
Sent from my iPad using Tapatalk
Miger skrev:LSD. Ja måske er det det der skal tilJerrilD skrev:Køb et mekanisk spær? LSD Og et sæt Yokoharma AD08R. Der skulle være godt med grip i demMiger skrev:Her er så resultatet af tuningen.
Valgte APR. Pt stage 1. Resultat:
245/375 (Dynosheet følger).
Målt på dyno u køling. Så det svarer fint m APRs opgivelse på 252/390.
Det er tanken at opgradere til Stage 3. Dvs downpipe, intercooler og IS20 som skulle give 310/430.
Eller er der nogen der stærkt vil fraråde St3?
Er alerede udfordret med at få kræfterne i vejen i 2. gear. 3. er ok - hvis det er tørt.
Bilen er født m Brigestone Potenza 001. Overvejer Michelin Pilot Sport 4. Vil det gøre nogen forskel mht handling og at få kræfterne i vejen?
Sent from my iPad using Tapatalk
De der Yokohamaer ligner jo nærmest semislicks. Tror på at de står godt fast. I hvert fald så længe det er tørt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er en MQ350. Er det, det du mener?JerrilD skrev:Nogen der ved hvilken "model nr" gearkasse der sidder på cupraen?
Har nemlig også selv kigget på LSD
Enig. XDSen virkede fint da bilen var std. Men nu spinner den bare. Ved dog ikke om den spinner på begge hjul. For så har det vel en hvis effekt?GranTurismo skrev:Ja mekanisk spær virker markant bedre end XDS. Jeg er sgu ikke imponeret over det elektroniske differentialespær. Det er for langsomt, man kan jo selv nå at lette på speederen hurtigere end XDS reagerer.
Men selv med LSD er 250-300 Hk meget at skulle overføre for 2 dæk.
Gad godt have sådan en vej i baghaven! Så skulle jeg have skiftet dæk og bremser for hver 5.000 kmJerrilD skrev:Miger skrev:LSD. Ja måske er det det der skal tilJerrilD skrev: Køb et mekanisk spær? LSD Og et sæt Yokoharma AD08R. Der skulle være godt med grip i dem
De der Yokohamaer ligner jo nærmest semislicks. Tror på at de står godt fast. I hvert fald så længe det er tørt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo den bruger bremsen til at regulere med..Miger skrev:Enig. XDSen virkede fint da bilen var std. Men nu spinner den bare. Ved dog ikke om den spinner på begge hjul. For så har det vel en hvis effekt?GranTurismo skrev:Ja mekanisk spær virker markant bedre end XDS. Jeg er sgu ikke imponeret over det elektroniske differentialespær. Det er for langsomt, man kan jo selv nå at lette på speederen hurtigere end XDS reagerer.
Men selv med LSD er 250-300 Hk meget at skulle overføre for 2 dæk.
Men bruger XDSen ikke bremserne til at regulere med?
Sent from my iPhone using Tapatalk
JerrilD skrev:Jo den bruger bremsen til at regulere med..Miger skrev:Enig. XDSen virkede fint da bilen var std. Men nu spinner den bare. Ved dog ikke om den spinner på begge hjul. For så har det vel en hvis effekt?GranTurismo skrev:Ja mekanisk spær virker markant bedre end XDS. Jeg er sgu ikke imponeret over det elektroniske differentialespær. Det er for langsomt, man kan jo selv nå at lette på speederen hurtigere end XDS reagerer.
Men selv med LSD er 250-300 Hk meget at skulle overføre for 2 dæk.
Men bruger XDSen ikke bremserne til at regulere med?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fik dem anbefalet af en del fra england, og der må man sige at vejret ikke altid er tørtMiger skrev:Gad godt have sådan en vej i baghaven! Så skulle jeg have skiftet dæk og bremser for hver 5.000 kmJerrilD skrev:Miger skrev: LSD. Ja måske er det det der skal til
De der Yokohamaer ligner jo nærmest semislicks. Tror på at de står godt fast. I hvert fald så længe det er tørt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lader til at de klare sig fint m våd vej. Må lige checke dem ud. Tak!
Sent from my iPad using Tapatalk