Hejsa
Overvejer en Golf V GTI, Leon Cupra ell. Lign, alternativt en A4 8E TFSI.
Hvad er maks effekt før standarddele som kobling osv begynder at give op ?
Hvad skal der til for at lave i omegnen af 350hk på sådan nogle motorer ?
2.0 T. Hvor meget effekt på std kobling.
-
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herlev
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 41 times
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: 2.0 T. Hvor meget effekt på std kobling.
Cupra'en adskiller sig fra de andre nævnte da den har K04 ab fabrik
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: 2.0 T. Hvor meget effekt på std kobling.
Jamen cupraen kører med K04 turbo, hvor golf 5 GTI kører med K03
Den nemmeste måde at lave 350hk på, er at smide K04 turbo på Golfen så den har næsten samme udgangspunkt som cupraen..
Med de rette stumper laver de fint 350hk
Jeg har selv været det igennem med min Passat der var født med K03
Iøvrigt har jeg kørt med 345hk og 492NM på standard kobling i 30.000km UDEN den overhovedet har brokket sig eller begyndt at fedte..
Nu jeg heller ikk typen der kører 80km/t og giver fuld gas til 200 i 6. gear..
Men den får rigeligt at leve af i 1. 2. 3. gear
Den nemmeste måde at lave 350hk på, er at smide K04 turbo på Golfen så den har næsten samme udgangspunkt som cupraen..
Med de rette stumper laver de fint 350hk
Jeg har selv været det igennem med min Passat der var født med K03
Iøvrigt har jeg kørt med 345hk og 492NM på standard kobling i 30.000km UDEN den overhovedet har brokket sig eller begyndt at fedte..
Nu jeg heller ikk typen der kører 80km/t og giver fuld gas til 200 i 6. gear..
Men den får rigeligt at leve af i 1. 2. 3. gear
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
- Michael
- Nyt medlem
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 T. Hvor meget effekt på std kobling.
Nu har jeg både haft en Cupra med 330hk/430nm og en med 350hk/500nm, men når vi nærmer os 500nm, så holder den ikke længe, hvis du altså bruger den til ræs (jeg kørte selv på bane)
Jeg havde ingen problemer i 60.000 km, inden jeg solgte den med 430nm.
Jeg havde ingen problemer i 60.000 km, inden jeg solgte den med 430nm.