Revo SPS boks

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
DanielG
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. nov 2015, 00:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Revo SPS boks

Indlæg af DanielG » 5. nov 2016, 23:06

Jeg har lige købt en Passat 3c2 2.0tfsi som er chippet og har noget revo software. Til bilen medfulgte en Revo Sps boks, bilen sku gerne være indstillet til omkring 280hk men der skulle være et andet program med over 300hk. Men hvad skal den stå på og hvordan?, udover den skal i obd stikket.
Håber nogen som evt har sådan en boks og kan hjælpe.

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 70 times
Been thanked: 70 times

Re: Revo SPS boks

Indlæg af Roeden » 6. nov 2016, 11:55

Det kommer an på hvordan den er programmeret,
Jeg har 4 programmer på Min 1=standard 2=95 oktan
3=99 oktan lav tryk 4=99 oktan højt tryk. Men igen de programmeres individuelt.

På med tænding (uden at starte motoren) i obd stikket med den og vente til den begynder at bibbe så er der nyt program i :)

Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Revo SPS boks

Indlæg af jakethemoss » 6. nov 2016, 12:04

Med den motor er der flere justeringsmuligheder med SPS boksen. Du skal downloade softwaren til den på din pc, koble boksen på så kan du se hvad boksen er sat til (der kan justeres brændstof, ladetryk samt timing med 9 trin på hver for at tilpasse softwaren til den specifikke bil samt brændstofvalg. Ved du om der er sat K04 på? Grunden til spørgsmålet er at 300hk ikke er realistisk på en K03.
Når du har noteret de settings der på henholdsvis 1,2 og 3 på din SPS, så lav en liste over de hardwareting der er ændret på bilen, så ring 87101010 til BNAutoteknik, tal med Brian som er dansk revo forhandler, så kan han vejlede angående de settings der passer bedst.
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

DanielG
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. nov 2015, 00:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revo SPS boks

Indlæg af DanielG » 6. nov 2016, 19:44

jakethemoss skrev:Med den motor er der flere justeringsmuligheder med SPS boksen. Du skal downloade softwaren til den på din pc, koble boksen på så kan du se hvad boksen er sat til (der kan justeres brændstof, ladetryk samt timing med 9 trin på hver for at tilpasse softwaren til den specifikke bil samt brændstofvalg. Ved du om der er sat K04 på? Grunden til spørgsmålet er at 300hk ikke er realistisk på en K03.
Når du har noteret de settings der på henholdsvis 1,2 og 3 på din SPS, så lav en liste over de hardwareting der er ændret på bilen, så ring 87101010 til BNAutoteknik, tal med Brian som er dansk revo forhandler, så kan han vejlede angående de settings der passer bedst.
Sps boksen sku vist allerede været kodet af tidligere ejer men kan jeg se på computeren hvad programmerne er sat til og er de indstillinger special lavet til lige nøjagtigt min bil eller er det standard indstillinger? Der skulle vist sidde en K04 på bilen samt autotech benzin pumpe og S3 dyser og S3 intercooler samt en carbon cold air intake også self chippet med hvad jeg tror er revo software.

DanielG
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. nov 2015, 00:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revo SPS boks

Indlæg af DanielG » 6. nov 2016, 19:45

DanielG skrev:
jakethemoss skrev:Med den motor er der flere justeringsmuligheder med SPS boksen. Du skal downloade softwaren til den på din pc, koble boksen på så kan du se hvad boksen er sat til (der kan justeres brændstof, ladetryk samt timing med 9 trin på hver for at tilpasse softwaren til den specifikke bil samt brændstofvalg. Ved du om der er sat K04 på? Grunden til spørgsmålet er at 300hk ikke er realistisk på en K03.
Når du har noteret de settings der på henholdsvis 1,2 og 3 på din SPS, så lav en liste over de hardwareting der er ændret på bilen, så ring 87101010 til BNAutoteknik, tal med Brian som er dansk revo forhandler, så kan han vejlede angående de settings der passer bedst.
Sps boksen sku vist allerede været kodet af tidligere ejer men kan jeg se på computeren hvad programmerne er sat til og er de indstillinger special lavet til lige nøjagtigt min bil eller er det standard indstillinger? Der skulle vist sidde en K04 på bilen samt autotech benzin pumpe og S3 dyser og S3 intercooler samt en carbon cold air intake også self chippet med hvad jeg tror er revo software.
Men tak for nummeret til Brian, vil prøve ringe til ham imorgen :)

DanielG
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. nov 2015, 00:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revo SPS boks

Indlæg af DanielG » 6. nov 2016, 19:47

Roeden skrev:Det kommer an på hvordan den er programmeret,
Jeg har 4 programmer på Min 1=standard 2=95 oktan
3=99 oktan lav tryk 4=99 oktan højt tryk. Men igen de programmeres individuelt.

På med tænding (uden at starte motoren) i obd stikket med den og vente til den begynder at bibbe så er der nyt program i :)

Roeden
Roeden: Hvordan kan jeg se hvad program er sat på min? Det er noget som er lavet af tidligere ejer. Kunne se på min Sps boks at sidste indstilling var 2 og prøvede at sætte den til program 3 og kørte en tur og bilen blev meget mere agressiv og hurtig. Mht. Dit program 4 med højt tryk, hvad vil det sige? Altså Lav og høj tryk?

Sendt fra min SM-G850F med Tapatalk

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Revo SPS boks

Indlæg af jakethemoss » 6. nov 2016, 21:24

DanielG skrev:
Roeden skrev:Det kommer an på hvordan den er programmeret,
Jeg har 4 programmer på Min 1=standard 2=95 oktan
3=99 oktan lav tryk 4=99 oktan højt tryk. Men igen de programmeres individuelt.

På med tænding (uden at starte motoren) i obd stikket med den og vente til den begynder at bibbe så er der nyt program i :)

Roeden
Roeden: Hvordan kan jeg se hvad program er sat på min? Det er noget som er lavet af tidligere ejer. Kunne se på min Sps boks at sidste indstilling var 2 og prøvede at sætte den til program 3 og kørte en tur og bilen blev meget mere agressiv og hurtig. Mht. Dit program 4 med højt tryk, hvad vil det sige? Altså Lav og høj tryk?

Sendt fra min SM-G850F med Tapatalk
Se hvad jeg skriver om de 3 parametre der kan justeres fra 1 til 9
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

DanielG
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. nov 2015, 00:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Revo SPS boks

Indlæg af DanielG » 6. nov 2016, 22:55

jakethemoss skrev:
DanielG skrev:
Roeden skrev:Det kommer an på hvordan den er programmeret,
Jeg har 4 programmer på Min 1=standard 2=95 oktan
3=99 oktan lav tryk 4=99 oktan højt tryk. Men igen de programmeres individuelt.

På med tænding (uden at starte motoren) i obd stikket med den og vente til den begynder at bibbe så er der nyt program i :)

Roeden
Roeden: Hvordan kan jeg se hvad program er sat på min? Det er noget som er lavet af tidligere ejer. Kunne se på min Sps boks at sidste indstilling var 2 og prøvede at sætte den til program 3 og kørte en tur og bilen blev meget mere agressiv og hurtig. Mht. Dit program 4 med højt tryk, hvad vil det sige? Altså Lav og høj tryk?

Sendt fra min SM-G850F med Tapatalk
Se hvad jeg skriver om de 3 parametre der kan justeres fra 1 til 9
Du har ret, vil prøve følge din vejledning. Men hvad betyder det hvis den kører med lav tryk og høj tryk ? :)

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Revo SPS boks

Indlæg af Tor Morrison » 7. nov 2016, 02:06

DanielG skrev: Du har ret, vil prøve følge din vejledning. Men hvad betyder det hvis den kører med lav tryk og høj tryk ? :)
Lav og høj ladetryk.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"