Performance kobling til octavia rs

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
lars stampe
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Performance kobling til octavia rs

Indlæg af lars stampe » 21. nov 2016, 14:25

Overvejer at chippe og evt senere montere is38 turbo på Octavia 3 rs manuel . Men vil nu først have monteret en performance kobling. Jeg har hørt meget godt om Sachs performance kit til golf gti osv . SÅ er det ikke det jeg skal ? til ca. 500 nm

https://www.awesomegti.com/shop-by-bran ... f-mk7-gti/

Kan nogen komme med hint til hvem der kan montere denne i Jylland-fyn, og give en vis for form garanti at den virker uden problemer.
Den skal stadig være kørbar som standart dvs. den må ikke være for svær at lave igangsætninger med, og ikke være for racer og derved for tung at trykke ned.

Syntes det er lidt svært at finde nogen med viden om dette til nye modeller mrk7/rs osv.

Hvis noget har en monteret kunne det være kanon at prøve at mærke deres i real life. Eller de ville komme med noget info.

Og nu man er i gang, giver det så mening at montere et lsd/diff ved samme lejlighed. Her tænker jeg på er timer/løn.
Håber nogen kan komme med indput
Senest rettet af lars stampe 22. nov 2016, 13:41, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Performance kobling til octavia rs

Indlæg af Stefan » 21. nov 2016, 14:39

Har en tilsvarende Sachs SRE i den gamle TFSI-model. Den er altså stram og giver god træning til venstrebenet. Det er tilgengæld også det eneste dårlige, jeg kan sige om den. Den er dog ikke strammere end at konen også kan køre bilen, men er en lille smule træt af den i den tætte myldretid, når trafikken går trægt.

Er i en meget aktiv TFSI-tuning gruppe på Facebook. Der skamroser mange Helix-koblinger. Jeg ved dog ikke, om de også laver kits til en nyere som din?

KvH
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 7. sep 2015, 21:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Performance kobling til octavia rs

Indlæg af KvH » 21. nov 2016, 17:45

Der er også tsi tuning på Facebook... Der er dog ikke så meget aktivitet endnu..

Jeg læste derinde, om at golf 7r havde problemer med koblingerne ved bare en chipning, så lyder meget fornuftigt at finde en stærkere kobling til at starte med..

Har selv kigget efter forstærket kobling, og helix laver komplette kits, dog "kun" med alm svinghjul..

lars stampe
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Performance kobling til octavia rs

Indlæg af lars stampe » 22. nov 2016, 09:37

Hej tak for indput, håber dog nogle flre har meninger eller indput :D .

Stefan Helix er taget med i betrækning. Lidt øv du siger at den er tung at træde. Min og konen's kørsel er 80% By kørsel :cry:

Er måske blevet lidt magelig med alderen . Ved ikke lige helt hvad der sker med mig :D

En kobling fra vag beregnet til lidt power er vel ikke tunge at træde ? s3 osv. Findes der evt en kobling fra vag som passer og kan tage lidt moment.

Ingen der kender til et godt sted af få lavet dette .

Hvad med Sørens S ved han har arbejdet i koblinger og dif. Søren laver du stadig lidt ?
Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Performance kobling til octavia rs

Indlæg af malern » 22. nov 2016, 10:38

Jeg kører også m Sachs SRE, dog i transporteren.
Den var også temmelig ond at træde det første stykke tid. Kører meget by og kø-kørsel.
Nu efter 20K km fungere den faktisk rigtig godt. Om den er blevet lettere at træde eller bare vanens magt, skal jeg ikke kunne sige.
Der er noget mere on/off med sre koblingen kontra oem, men bestemt tåleligt og ikke et problem når man vender sig til det.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"