Side 1 af 1

VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 20. feb 2017, 14:24
af Patrickjuhlrasmussen
Hey.

Hvor meget effekt vil i vurdere gearkassen kan holde til på en VR6 turbo, med quaife spær? og eller vil den overhoved kunne holde til det?

Og hvilke opgraderinger vil i lave på den så den kan holde?
Ved der efterhånden er mange der har bygget en VR6 med turbo, og derfor må der være flere herinde som har haft problem med deres f.eks. 3 - 4 gear :P ??

Hjælp modtages med kyshånd.

Og evt. link til noget holdbart gear eller noget?

På forhånd tak

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 20. feb 2017, 15:18
af Jimmi K
Hej Patrick,

hvilke max moment snakker vi?

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 20. feb 2017, 15:20
af Patrickjuhlrasmussen
Vil tro den laver omkring 500-600nm ved 3500-4000 omdrejninger.
Den har ikke været på felt endnu, så det kan ikke siges.

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 20. feb 2017, 16:54
af Jimmi K
Patrickjuhlrasmussen skrev:Vil tro den laver omkring 500-600nm ved 3500-4000 omdrejninger.
Den har ikke været på felt endnu, så det kan ikke siges.
Vi skal lige have nogle rigtige eksperter på banen her, som selv har været der. (Det har jeg ikke) - Men jeg er ret sikker på at dit 3. og 4 gear vil ryge ganske ofte på den 02A kasse med så mange nm.

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 21. feb 2017, 09:46
af Patrickjuhlrasmussen
Jimmi K skrev:
Patrickjuhlrasmussen skrev:Vil tro den laver omkring 500-600nm ved 3500-4000 omdrejninger.
Den har ikke været på felt endnu, så det kan ikke siges.
Vi skal lige have nogle rigtige eksperter på banen her, som selv har været der. (Det har jeg ikke) - Men jeg er ret sikker på at dit 3. og 4 gear vil ryge ganske ofte på den 02A kasse med så mange nm.
Jeg er helt enig.
Folk må også gerne komme med input omkring hvor meget der skal laves om for at få en 02M gearkasse på? Om det er plug and play eller det er lort og evt. holdbarhed på den? :)

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 21. feb 2017, 20:45
af Lyn274
Nu har jeg ikke selv afprøvet det, men jeg tror du ødelægger en VR6 gearkasse rigtig hurtigt (spær eller ej) med ca 500hk.
02M er ikke plug and play. Gearkasse ophænget som sidder svejset i forbroen skal flyttes, der skal specielle trækaksler, og du skal have ny kobling, svinghjul, starter, koblingsslave cylinder osv osv.. MEN! Hvis du ska lave 500hk eller derover på en VR6, så er 02M nødvendigt .

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 22. feb 2017, 08:14
af Sorens2
Skide med effekten.
Det er stadig Nm der ødelægger.

Har du for meget greb er det næsten umuligt at få de skide VR6 kasser til at overleve.
Så ombygning til 02M er nødvendig.

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 22. feb 2017, 08:27
af Patrickjuhlrasmussen
Sorens2 skrev:Skide med effekten.
Det er stadig Nm der ødelægger.

Har du for meget greb er det næsten umuligt at få de skide VR6 kasser til at overleve.
Så ombygning til 02M er nødvendig.

Ja nemlig. Det er os det jeg tænkte.
For det er ikke hestekræfterne i denne her der kommer til at ødelægge noget. da det et en Bi turbo med 2 "små" 2554 snegle. hvor den laver ca. 430/450 og knap 600nm i det høje program. Og det er jo når de NM kommer forholdvist hurtigt med bi turbo den trækker tænder :P for den har trukket et 4 gear over og sågar et 5 gear.
Men ja, må se hvor længe jeg kan kører med den kasse der sidder på nu.

Jeg har hørt nogle kammerater som har erfaringer med 1.8t indmad i 02A gearkassen og noget rigtig god gearkasse olie, hvor det holdte overraskende lang tid men igen, det er heller ikke 100% holdbart.

Men evt. et gearkit ville da måske også kunne redde den hvis man køber et ordentlig eller? :)
Selvfølgelig kan alt smadres men har da set nogle gearkit der er rated til 1000hk.

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 22. feb 2017, 08:35
af Sorens2
Når man rater et gearkit til 1000 hk aner man ikke noget om de problemer der er.
Som sagt er det Nm man bør rate.
Og med 1000 hk i en VR6 hus presser indmaden huset fra hinanden.
Har set når de laver 700 Nm.
Så ser det ud som om man har pustet en ballon op inde i den. En sur ballon.

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 22. feb 2017, 08:40
af Patrickjuhlrasmussen
Sorens2 skrev:Når man rater et gearkit til 1000 hk aner man ikke noget om de problemer der er.
Som sagt er det Nm man bør rate.
Og med 1000 hk i en VR6 hus presser indmaden huset fra hinanden.
Har set når de laver 700 Nm.
Så ser det ud som om man har pustet en ballon op inde i den. En sur ballon.
Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg må se om jeg kan finde dele til en 02M konversion lige så stille og håbe den holder indtil da.
Tak for sparring :-)

Re: VR6 Turbo - Gearkasse holdbarhed

: 23. feb 2017, 08:45
af Jimmi K
Epytech laver gearkasse ophæng til alle de kendte conversions. Måske skal du flytte det fysiske gearophæng på forbroen. - Det har jeg måtte gøre på min for at det blev helt lige.
Du kan finde dem på ebay.
Så skal du have lavet cyllinder til koblingen, trækaksler, og måske en dækplade hvis hele blokken ikke dækker huset. Du skal ikke kunne se ind til svinghjulet selvfølgelig. Jeg har brugt orignale TFSI trækaksler og fået kortet dem ned. Så kunne jeg også bruge TFSI kadanled. Stålerne på kardanledet passer lige i VR6 navet. :)