Kat eller ej?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 18. jul 2015, 13:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Kat eller ej?
Hej
Ejer en Seat Altea 2,0 TFSI
Har nu sat 3" downpipe på uden kat og har sat en miltek catback på der, og der er heller ikke nogen kat på. Det hele i 3". Så altså ren rør ned til bagpotte.
Mit spørgsmål er om det er sundt for turboen? Har hørt noget med at der skal være en form for modstand i form af en kat, så turboen ikke slides. Kan i be- eller afkræfte det?
Den melder også fejl med hensyn til mangel af kat, så den kører i nødprogram hele tiden og yder ikke sit bedste.
På standard systemet sidder der en kat lige efter turbo på downpipe, og en lidt længere ned, lige inden man sætter catback på.
Kan man så nøjes med og tage den kat lige før catbacken og svejse på den nye udstødning eller skal man have begge 2 på?
Dj_summer
Ejer en Seat Altea 2,0 TFSI
Har nu sat 3" downpipe på uden kat og har sat en miltek catback på der, og der er heller ikke nogen kat på. Det hele i 3". Så altså ren rør ned til bagpotte.
Mit spørgsmål er om det er sundt for turboen? Har hørt noget med at der skal være en form for modstand i form af en kat, så turboen ikke slides. Kan i be- eller afkræfte det?
Den melder også fejl med hensyn til mangel af kat, så den kører i nødprogram hele tiden og yder ikke sit bedste.
På standard systemet sidder der en kat lige efter turbo på downpipe, og en lidt længere ned, lige inden man sætter catback på.
Kan man så nøjes med og tage den kat lige før catbacken og svejse på den nye udstødning eller skal man have begge 2 på?
Dj_summer
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Kat eller ej?
En turbo har bedst af ikke noget modtryk.
Synsmanden og den rene luft rundomkring dig er derimod ikke så glad for den løsning.
Fejlen kan fjernes permanent af en tuner.
P.S. Du har oprettet din tråd i forkert katerogi (som om du ønsker at sælge noget).
Synsmanden og den rene luft rundomkring dig er derimod ikke så glad for den løsning.
Fejlen kan fjernes permanent af en tuner.
P.S. Du har oprettet din tråd i forkert katerogi (som om du ønsker at sælge noget).
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Kat eller ej?
Køb en 3" 200 cellers KAT af god kvalitet og svejs den på systemetDj_summer skrev:Hej
Ejer en Seat Altea 2,0 TFSI
Har nu sat 3" downpipe på uden kat og har sat en miltek catback på der, og der er heller ikke nogen kat på. Det hele i 3". Så altså ren rør ned til bagpotte.
Mit spørgsmål er om det er sundt for turboen? Har hørt noget med at der skal være en form for modstand i form af en kat, så turboen ikke slides. Kan i be- eller afkræfte det?
Den melder også fejl med hensyn til mangel af kat, så den kører i nødprogram hele tiden og yder ikke sit bedste.
På standard systemet sidder der en kat lige efter turbo på downpipe, og en lidt længere ned, lige inden man sætter catback på.
Kan man så nøjes med og tage den kat lige før catbacken og svejse på den nye udstødning eller skal man have begge 2 på?
Dj_summer
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 18. jul 2015, 13:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kat eller ej?
m power skrev:Køb en 3" 200 cellers KAT af god kvalitet og svejs den på systemetDj_summer skrev:Hej
Ejer en Seat Altea 2,0 TFSI
Har nu sat 3" downpipe på uden kat og har sat en miltek catback på der, og der er heller ikke nogen kat på. Det hele i 3". Så altså ren rør ned til bagpotte.
Mit spørgsmål er om det er sundt for turboen? Har hørt noget med at der skal være en form for modstand i form af en kat, så turboen ikke slides. Kan i be- eller afkræfte det?
Den melder også fejl med hensyn til mangel af kat, så den kører i nødprogram hele tiden og yder ikke sit bedste.
På standard systemet sidder der en kat lige efter turbo på downpipe, og en lidt længere ned, lige inden man sætter catback på.
Kan man så nøjes med og tage den kat lige før catbacken og svejse på den nye udstødning eller skal man have begge 2 på?
Dj_summer
Simpelthen for at den kan synes, eller af en anden grund?
Dj_summer
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 18. jul 2015, 13:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kat eller ej?
Javel ja, det var bare en mekaniker der noget med at turboen skulle have en form for modstand for ikke at slide den op, ved ikke hvad han har snakket om så..Stefan skrev:En turbo har bedst af ikke noget modtryk.
Synsmanden og den rene luft rundomkring dig er derimod ikke så glad for den løsning.
Fejlen kan fjernes permanent af en tuner.
P.S. Du har oprettet din tråd i forkert katerogi (som om du ønsker at sælge noget).
Ja beklager med indlægget, havde jeg slet ikke set, tror det er flyttet nu.
Dj_summer
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Kat eller ej?
Udelukkende for at den kan synes, eller hvis man bliver stoppet i razzia og bliver indkaldt til syn pga manglende kat.Dj_summer skrev:m power skrev:Køb en 3" 200 cellers KAT af god kvalitet og svejs den på systemetDj_summer skrev:Hej
Ejer en Seat Altea 2,0 TFSI
Har nu sat 3" downpipe på uden kat og har sat en miltek catback på der, og der er heller ikke nogen kat på. Det hele i 3". Så altså ren rør ned til bagpotte.
Mit spørgsmål er om det er sundt for turboen? Har hørt noget med at der skal være en form for modstand i form af en kat, så turboen ikke slides. Kan i be- eller afkræfte det?
Den melder også fejl med hensyn til mangel af kat, så den kører i nødprogram hele tiden og yder ikke sit bedste.
På standard systemet sidder der en kat lige efter turbo på downpipe, og en lidt længere ned, lige inden man sætter catback på.
Kan man så nøjes med og tage den kat lige før catbacken og svejse på den nye udstødning eller skal man have begge 2 på?
Dj_summer
Simpelthen for at den kan synes, eller af en anden grund?
Dj_summer
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 18. jul 2015, 13:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kat eller ej?
Udelukkende for at den kan synes, eller hvis man bliver stoppet i razzia og bliver indkaldt til syn pga manglende kat.[/quote]
Javel ja. Så for turboen er det kun godt, at der ikke er kat på, så gassen nemmere kan rende ud?
Dj_summer
Javel ja. Så for turboen er det kun godt, at der ikke er kat på, så gassen nemmere kan rende ud?
Dj_summer
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Kat eller ej?
Javel ja. Så for turboen er det kun godt, at der ikke er kat på, så gassen nemmere kan rende ud?Dj_summer skrev:Udelukkende for at den kan synes, eller hvis man bliver stoppet i razzia og bliver indkaldt til syn pga manglende kat.
Dj_summer[/quote]
Jep, jo mindre modtryk jo bedre
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 18. jul 2015, 13:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kat eller ej?
Jep, jo mindre modtryk jo bedre [/quote]m power skrev:Javel ja. Så for turboen er det kun godt, at der ikke er kat på, så gassen nemmere kan rende ud?Dj_summer skrev:Udelukkende for at den kan synes, eller hvis man bliver stoppet i razzia og bliver indkaldt til syn pga manglende kat.
Dj_summer
Ok, tak for svarene.
Dj_summer
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Kat eller ej?
Bekræfter bare lige at motor/turbo absolut ikke tager skade af at køre uden kat.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- West
- Medlem
- Indlæg: 702
- Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Kat eller ej?
Modtryk er det ikke det som gør at den kan lave nm i de lave omdrejninger hurtigt?
Så når man fjerner den så flytter man effekten længere op i omdrejninger som også er højere effekt?
Det er jeg blevet fortalt.
Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Så når man fjerner den så flytter man effekten længere op i omdrejninger som også er højere effekt?
Det er jeg blevet fortalt.
Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Kat eller ej?
Ikke på en turboladet bil. Ingen modtryk giver hurtigere spool og dermed tidligere moment.West skrev:Modtryk er det ikke det som gør at den kan lave nm i de lave omdrejninger hurtigt?
Så når man fjerner den så flytter man effekten længere op i omdrejninger som også er højere effekt?
Det er jeg blevet fortalt.
Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- Play4Fun
- Medlem
- Indlæg: 834
- Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Kat eller ej?
På med en racer kat, for din skyld så bilen kan synes, for vores skyld og vores børns skyld, der er jo en grund til den er der, det er så vi alle sammen ikke bliver kvalt i lort fra bilerne.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 18. jul 2015, 13:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kat eller ej?
Tak for svarene alle sammen. Jeg får en kat på. Nu er der jo standard 2 katter på, men er det nok med 1 racerkat på downpipen?
Dj_summer
Dj_summer
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Kat eller ej?
Jep, en 200cell KAT af god kvalitet er vejen fremDj_summer skrev:Tak for svarene alle sammen. Jeg får en kat på. Nu er der jo standard 2 katter på, men er det nok med 1 racerkat på downpipen?
Dj_summer
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: 24. jan 2017, 22:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kat eller ej?
Begge sonder skal sidde i, 1 før og 1 efter katten.
Så skal den bare chippes så slår de bageste sonde fra, så den ik går i fejl.
Jeg købte selv 3" forrør med 200 cells kat, og så en chip bagefter. Så køre det.
Polo R WRC #1117
Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Så skal den bare chippes så slår de bageste sonde fra, så den ik går i fejl.
Jeg købte selv 3" forrør med 200 cells kat, og så en chip bagefter. Så køre det.
Polo R WRC #1117
Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Polo R WRC #1117
Mvh Magnussen
Mvh Magnussen
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 18. jul 2015, 13:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kat eller ej?
Lækkert, takklyfax skrev:Begge sonder skal sidde i, 1 før og 1 efter katten.
Så skal den bare chippes så slår de bageste sonde fra, så den ik går i fejl.
Jeg købte selv 3" forrør med 200 cells kat, og så en chip bagefter. Så køre det.
Polo R WRC #1117
Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Dj_summer