OBD Tuning erfaringer

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

OBD Tuning erfaringer

Indlæg af Sonny » 12. apr 2017, 22:00

Hej
Jeg er lidt nysgerrig efter at høre om jeres erfaringer med OBD tuning af 1,4 tsi motor med tandrem og DSG.

Hvor mange km. har i kørt med det og har der været problemer undervejs med motor/DSG som skyldes den forøgede effekt med tuningen.

Kan DSG7 holde til det og hvordan er gearskiftene efter tuningen og har der været problemer med holdbarheden som kan mistænkes at skyldes tuningen.

Hvordan er brændstoføkonomien målt ved tanken ved almindelig blandet kørsel - er den bedre eller dårligere.

Viser kørecomputeren forkert brændstofforbrug efter OBD tuning.

Evt. erfaringer med campingvognskørsel.

Kan OBD tuningen spores hvis man fjerner programmet før værkstedsbesøg med f.eks. Utune eller lign.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: OBD Tuning erfaringer

Indlæg af Charlimike » 13. apr 2017, 10:17

Går ud fra vi snakker 1.4 tsi 140/150.

Hvis du holder moment på max 300 nm burde drivline ikke blive overbelastet.
180hk og 300nm på 95 oktan ville jeg mene er fint. Ved godt at der findes tunere som laver højere effekt, men er egentlig uinterressant , da det vigtigst at filen er skruet rigtig sammen.

Flashcount vil muligvis tælle op for hver flash du laver, men er ikke den rette til at svare på om den kan omgås.

Jeg vil altid anbefale at du ikke lader bilen sejtrække med CV bagpå. Hold lidt omdrejninger på når den skal arbejde i bakkerne med CV.

Økonomien bliver ikke bedre, men burde heller ikke forværres. Din tripcomputer bliver ikke påvirket.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: OBD Tuning erfaringer

Indlæg af GranTurismo » 13. apr 2017, 10:52

Jeg ville ikke være nervøs ved om motoren kan holde til det. Det er nok den lille DSG7 som har størst risiko for at fejle. Som Charlimike skriver så begrænser flere tunere momentet til 300 Nm (nogle 330).

Kørecomputeren burde have samme fejlvisning som inden chipning.

Man kan måske køre en anelse længere på literen, men der skal kun trykkes hårdt på speederen nogle få gange, før besparelsen er brugt op af de ekstra kræfter.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: OBD Tuning erfaringer

Indlæg af Sonny » 17. apr 2017, 14:51

Hej
Tak for svar.

Er der ikke flere der har erfaringer med det?

Hvordan er jeres erfaringer er med egne biler.
Hvor mange km i har kørt med det og har i oplevet problemer.

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: OBD Tuning erfaringer

Indlæg af Sonny » 17. apr 2017, 14:54

Nå ja.. Det er rigtigt jeg tænker på 1,4 tsi med 150 HK og ACT

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"