Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Jettagti
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 26. dec 2011, 08:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Jettagti » 17. apr 2017, 18:06

Hej jeg jeg en Passat med en bwa motor, hvis jeg køber div opgraderinger til den. Hvad er den højeste effekt jeg kan opnå. Og hvad bliver det der giver op først når den skal køre 95 blyfri?
Opgraderinger
K04
S3 dyser
Upgrade pumpe
Stor IC
Flap del.
Håber i kan hjælpe. Mvh martin

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af m power » 17. apr 2017, 18:45

Mon ikke du kan lave ca 340hk på okt 95

Personlig ville jeg springe over flap delete

Hov hvad med downpibe og indsugning ??

Jettagti
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 26. dec 2011, 08:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Jettagti » 17. apr 2017, 18:57

Der er komplet udstødning og 3" indsugning. Men hvad stopper ved 340 HK? For lidt brændstof, for lille turbo, for meget ladetryk?

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af m power » 17. apr 2017, 19:07

Jettagti skrev:Der er komplet udstødning og 3" indsugning. Men hvad stopper ved 340 HK? For lidt brændstof, for lille turbo, for meget ladetryk?
Ja det så jeg lige i en anden tråd, og vidste det egenlig også men klappen var gået ned ;-)

Ud fra min viden så er det ecu/mapsensor der ikke kan håndtere mere tryk en ca 1.5bar, hvor en BWJ kan håndtere ca 1.8bar.

Vw-dude
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 25. aug 2013, 10:07
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Vw-dude » 17. apr 2017, 21:14

m power skrev:
Jettagti skrev:Der er komplet udstødning og 3" indsugning. Men hvad stopper ved 340 HK? For lidt brændstof, for lille turbo, for meget ladetryk?
Ja det så jeg lige i en anden tråd, og vidste det egenlig også men klappen var gået ned ;-)

Ud fra min viden så er det ecu/mapsensor der ikke kan håndtere mere tryk en ca 1.5bar, hvor en BWJ kan håndtere ca 1.8bar.

Sæt en anden map sensor i og få det kodet ;)
Seat Altea xl 2,0 Tdi dsg 140hk+
Seat Altea 2,0 Tfsi fr dsg 200hk+

Stef coupe
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 3. aug 2009, 18:50
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Stef coupe » 17. apr 2017, 21:35

Hvad med stempler/plejlstænger? Plejer man ikke at begrænse effekten pga dem?
Skoda Octavia RS
Seat Leon Cupra 290. Solgt
VW Golf 6 GTI DSG solgt.
Seat Leon 2.0 TFSI Sport Up APR Stage 2+
[/color] solgt.

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Stefan » 18. apr 2017, 08:55

Plejlstænger er det svage led på en BWA.

Ingen af de dele du skriver vil "give op", medmindre citronen bliver presset unødigt meget.

De 340 heste der gættes på lyder ikke helt skævt. Med de tynde plejlstænger skal ladetrykket begrænses ift. f.eks. en BWJ. Og når du så samtidig vil køre med 95 oktan, så bliver effekten endnu mindre pga. lavere tændingsavance.
m power skrev:Ud fra min viden så er det ecu/mapsensor der ikke kan håndtere mere tryk en ca 1.5bar, hvor en BWJ kan håndtere ca 1.8bar.
Eneste forskel er hardwaren (MAP sensoren) og kalibreringen heraf. Der kan sagtens monteres en 3bars MAP sensor, hvis det efterfølgende kalibreres korrekt i en BWA-fil. Det ændrer dog ikke på det faktum, at MED9 (den styreboks der benyttes på EA113) er begrænset til at max kunne requeste 2.55bar. Man kan dog sagtens få den til at lade mere alligevel. :-)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af m power » 18. apr 2017, 09:56

Stefan skrev:Plejlstænger er det svage led på en BWA.

Ingen af de dele du skriver vil "give op", medmindre citronen bliver presset unødigt meget.

De 340 heste der gættes på lyder ikke helt skævt. Med de tynde plejlstænger skal ladetrykket begrænses ift. f.eks. en BWJ. Og når du så samtidig vil køre med 95 oktan, så bliver effekten endnu mindre pga. lavere tændingsavance.
m power skrev:Ud fra min viden så er det ecu/mapsensor der ikke kan håndtere mere tryk en ca 1.5bar, hvor en BWJ kan håndtere ca 1.8bar.
Eneste forskel er hardwaren (MAP sensoren) og kalibreringen heraf. Der kan sagtens monteres en 3bars MAP sensor, hvis det efterfølgende kalibreres korrekt i en BWA-fil. Det ændrer dog ikke på det faktum, at MED9 (den styreboks der benyttes på EA113) er begrænset til at max kunne requeste 2.55bar. Man kan dog sagtens få den til at lade mere alligevel. :-)
Netop, men det kræver jo så at den tuner man vil gøre brug af kan/vil lave det trick :-)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af m power » 18. apr 2017, 10:00

Stef coupe skrev:Hvad med stempler/plejlstænger? Plejer man ikke at begrænse effekten pga dem?
Der er jo en del der kører med ca 350hk på en standart BWA, men det er også set at der er nogen som har smidt et stempel, men det kan en BWJ jo også finde på.

Selv med opgraderet stempler/stænger kan det jo gå galt ;-) det er jo en risiko man tager når man leger med ilden :-)

Jettagti
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 26. dec 2011, 08:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Jettagti » 18. apr 2017, 13:00

Men er der folk der kør med så høj effekt på 95 blyfri?

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Don Karnage » 18. apr 2017, 13:37

Jettagti skrev:Men er der folk der kør med så høj effekt på 95 blyfri?
De fleste kører jo V-Power, hvorfor overhovede kører på 95 oktan? :)
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af m power » 18. apr 2017, 13:53

Lasse O skrev:
Jettagti skrev:Men er der folk der kør med så høj effekt på 95 blyfri?
De fleste kører jo V-Power, hvorfor overhovede kører på 95 oktan? :)
Det er vel på grund af at der altid er en stander i nærheden som har 95 oktan ;-) og så koster det jo også lidt mindre :D

Hvis bilen er indkørt til 95 oktan, så er der såmænd ingen problemer med at køre på det, ud over at man mister et par hk ;-)

Min hverdags bil af andet mærke kører på 95 oktan, og den har også 300+ hk, jeg har prøvet at køre på 99 oktan, og 100 oktan, men jeg kan virkelig ikke mærke forskel, så de kr sparer jeg gerne :mrgreen:

Min golf 2 får 99 oktan 8-) men det er så også en anden snak

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af jakethemoss » 18. apr 2017, 16:48

m power skrev:
Lasse O skrev:
Jettagti skrev:Men er der folk der kør med så høj effekt på 95 blyfri?
De fleste kører jo V-Power, hvorfor overhovede kører på 95 oktan? :)
Det er vel på grund af at der altid er en stander i nærheden som har 95 oktan ;-) og så koster det jo også lidt mindre :D

Hvis bilen er indkørt til 95 oktan, så er der såmænd ingen problemer med at køre på det, ud over at man mister et par hk ;-)

Min hverdags bil af andet mærke kører på 95 oktan, og den har også 300+ hk, jeg har prøvet at køre på 99 oktan, og 100 oktan, men jeg kan virkelig ikke mærke forskel, så de kr sparer jeg gerne :mrgreen:

Min golf 2 får 99 oktan 8-) men det er så også en anden snak
Du overvejer at lave flap delete for en stage 3 tuning, men vil ikke køre V-power for prisen?? :shock:
Du skal nok ændre prioritet, og indse at brændstoffet er en del af det at tune. Se det som en tuningsdel der rent faktisk giver effekt i stedet for flapper delete der giver absolut ingenting på en stage 3 tunet bil :?
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Don Karnage » 18. apr 2017, 19:28

jakethemoss skrev:
m power skrev:
Lasse O skrev: De fleste kører jo V-Power, hvorfor overhovede kører på 95 oktan? :)
Det er vel på grund af at der altid er en stander i nærheden som har 95 oktan ;-) og så koster det jo også lidt mindre :D

Hvis bilen er indkørt til 95 oktan, så er der såmænd ingen problemer med at køre på det, ud over at man mister et par hk ;-)

Min hverdags bil af andet mærke kører på 95 oktan, og den har også 300+ hk, jeg har prøvet at køre på 99 oktan, og 100 oktan, men jeg kan virkelig ikke mærke forskel, så de kr sparer jeg gerne :mrgreen:

Min golf 2 får 99 oktan 8-) men det er så også en anden snak
Du overvejer at lave flap delete for en stage 3 tuning, men vil ikke køre V-power for prisen?? :shock:
Du skal nok ændre prioritet, og indse at brændstoffet er en del af det at tune. Se det som en tuningsdel der rent faktisk giver effekt i stedet for flapper delete der giver absolut ingenting på en stage 3 tunet bil :?
Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af jakethemoss » 18. apr 2017, 19:43

Lasse O skrev:
jakethemoss skrev:
m power skrev: Det er vel på grund af at der altid er en stander i nærheden som har 95 oktan ;-) og så koster det jo også lidt mindre :D

Hvis bilen er indkørt til 95 oktan, så er der såmænd ingen problemer med at køre på det, ud over at man mister et par hk ;-)

Min hverdags bil af andet mærke kører på 95 oktan, og den har også 300+ hk, jeg har prøvet at køre på 99 oktan, og 100 oktan, men jeg kan virkelig ikke mærke forskel, så de kr sparer jeg gerne :mrgreen:

Min golf 2 får 99 oktan 8-) men det er så også en anden snak
Du overvejer at lave flap delete for en stage 3 tuning, men vil ikke køre V-power for prisen?? :shock:
Du skal nok ændre prioritet, og indse at brændstoffet er en del af det at tune. Se det som en tuningsdel der rent faktisk giver effekt i stedet for flapper delete der giver absolut ingenting på en stage 3 tunet bil :?
Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?
Praksis :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Jettagti
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 26. dec 2011, 08:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Jettagti » 18. apr 2017, 22:15

Jeg har ikke skrevet noget om det er pga penge,men vi har 20 km til nærmeste Shell. Og efter som det er fruen der køre i bilen vil jeg ikke være afhængig af den skal have v-power :)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af m power » 19. apr 2017, 18:44

Jettagti skrev:Jeg har ikke skrevet noget om det er pga penge,men vi har 20 km til nærmeste Shell. Og efter som det er fruen der køre i bilen vil jeg ikke være afhængig af den skal have v-power :)
Det kan jeg godt følge dig i :-)

Men hvis man går efter hvad der max kan trækkes ud af den opsætning, så er det naturligvis V-power der skal i tanken ;-)

En mulighed kunne jo evt være en fil fra APR, så har du jo både et standart program / tun 95 oktan / tun 99 oktan, Kim har jo tilbud her i April måned 8-)

Jettagti
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 26. dec 2011, 08:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Jettagti » 20. apr 2017, 19:28

Ja det var også en mulighed, jeg har nemlig ikke bestilt k04. Så der var jo muligt at købe en upgrade eller noget andet. :)

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Don Karnage » 15. maj 2017, 18:43

jakethemoss skrev:
Lasse O skrev:
jakethemoss skrev: Du overvejer at lave flap delete for en stage 3 tuning, men vil ikke køre V-power for prisen?? :shock:
Du skal nok ændre prioritet, og indse at brændstoffet er en del af det at tune. Se det som en tuningsdel der rent faktisk giver effekt i stedet for flapper delete der giver absolut ingenting på en stage 3 tunet bil :?
Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?
Praksis :)
Er det ikke bare fordi Revo ikke understøtter RFD? Mappet skal jo laves om for at tilpasse flowet og koldstart opstarten skal også tilpasses. Selv RTech laver RFD maps så tvivler på det "ingen ting" gør. Det er muligt det intet giver uden et map til det, det har du nok ret i.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af jakethemoss » 15. maj 2017, 18:58

Lasse O skrev:
jakethemoss skrev:
Lasse O skrev: Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?
Praksis :)
Er det ikke bare fordi Revo ikke understøtter RFD? Mappet skal jo laves om for at tilpasse flowet og koldstart opstarten skal også tilpasses. Selv RTech laver RFD maps så tvivler på det "ingen ting" gør. Det er muligt det intet giver uden et map til det, det har du nok ret i.
Du kan have ret, men jeg ser ikke fidusen i det. Og kan nok finde de ponyer på en anden måde :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af m power » 15. maj 2017, 19:01

Lasse O skrev:
jakethemoss skrev:
Lasse O skrev: Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?
Praksis :)
Er det ikke bare fordi Revo ikke understøtter RFD? Mappet skal jo laves om for at tilpasse flowet og koldstart opstarten skal også tilpasses. Selv RTech laver RFD maps så tvivler på det "ingen ting" gør. Det er muligt det intet giver uden et map til det, det har du nok ret i.
Hvis man kan lave 396hk med K04 uden RFD, så er der nok ingen grund til at bruge mønt på RFD, med mindre det giver 400+ ;-)

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri

Indlæg af Don Karnage » 15. maj 2017, 19:17

Vi stopper lige med at quote, det stikker af :lol:

Om det er pengene værd eller ej, det ved jeg virkelig ikke, nok ikke! altså RFD er jo typisk også noget man laver når man løber tør for andet at lave uden at smide større mølle på :roll:

Jeg tror helt sikkert det har noget at sige, men helt sikkert ikke noget man mærker nogen større forskel på. De små klodser APR laver, er åndsvagt dyre, der er billigere alternativer, men er man ligeglad med prisen på grisen, så tror jeg det er en fin upgrade. Jeg tror også den prutter mere når man slipper speeder, min prutter i hvert fald en del når man slipper speeder fra mellem til høje omdrejninger. Når den er kold, skyder den decideret de første 5-10 sekunder 8-)
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"