Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 26. dec 2011, 08:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Hej jeg jeg en Passat med en bwa motor, hvis jeg køber div opgraderinger til den. Hvad er den højeste effekt jeg kan opnå. Og hvad bliver det der giver op først når den skal køre 95 blyfri?
Opgraderinger
K04
S3 dyser
Upgrade pumpe
Stor IC
Flap del.
Håber i kan hjælpe. Mvh martin
Opgraderinger
K04
S3 dyser
Upgrade pumpe
Stor IC
Flap del.
Håber i kan hjælpe. Mvh martin
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Mon ikke du kan lave ca 340hk på okt 95
Personlig ville jeg springe over flap delete
Hov hvad med downpibe og indsugning ??
Personlig ville jeg springe over flap delete
Hov hvad med downpibe og indsugning ??
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 26. dec 2011, 08:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Der er komplet udstødning og 3" indsugning. Men hvad stopper ved 340 HK? For lidt brændstof, for lille turbo, for meget ladetryk?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Ja det så jeg lige i en anden tråd, og vidste det egenlig også men klappen var gået nedJettagti skrev:Der er komplet udstødning og 3" indsugning. Men hvad stopper ved 340 HK? For lidt brændstof, for lille turbo, for meget ladetryk?
Ud fra min viden så er det ecu/mapsensor der ikke kan håndtere mere tryk en ca 1.5bar, hvor en BWJ kan håndtere ca 1.8bar.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 129
- Tilmeldt: 25. aug 2013, 10:07
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
m power skrev:Ja det så jeg lige i en anden tråd, og vidste det egenlig også men klappen var gået nedJettagti skrev:Der er komplet udstødning og 3" indsugning. Men hvad stopper ved 340 HK? For lidt brændstof, for lille turbo, for meget ladetryk?
Ud fra min viden så er det ecu/mapsensor der ikke kan håndtere mere tryk en ca 1.5bar, hvor en BWJ kan håndtere ca 1.8bar.
Sæt en anden map sensor i og få det kodet
Seat Altea xl 2,0 Tdi dsg 140hk+
Seat Altea 2,0 Tfsi fr dsg 200hk+
Seat Altea 2,0 Tfsi fr dsg 200hk+
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 3. aug 2009, 18:50
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 9 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Hvad med stempler/plejlstænger? Plejer man ikke at begrænse effekten pga dem?
Skoda Octavia RS
Seat Leon Cupra 290. Solgt
VW Golf 6 GTI DSG solgt.
Seat Leon 2.0 TFSI Sport Up APR Stage 2+
[/color] solgt.
Seat Leon Cupra 290. Solgt
VW Golf 6 GTI DSG solgt.
Seat Leon 2.0 TFSI Sport Up APR Stage 2+
[/color] solgt.
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Plejlstænger er det svage led på en BWA.
Ingen af de dele du skriver vil "give op", medmindre citronen bliver presset unødigt meget.
De 340 heste der gættes på lyder ikke helt skævt. Med de tynde plejlstænger skal ladetrykket begrænses ift. f.eks. en BWJ. Og når du så samtidig vil køre med 95 oktan, så bliver effekten endnu mindre pga. lavere tændingsavance.
Ingen af de dele du skriver vil "give op", medmindre citronen bliver presset unødigt meget.
De 340 heste der gættes på lyder ikke helt skævt. Med de tynde plejlstænger skal ladetrykket begrænses ift. f.eks. en BWJ. Og når du så samtidig vil køre med 95 oktan, så bliver effekten endnu mindre pga. lavere tændingsavance.
Eneste forskel er hardwaren (MAP sensoren) og kalibreringen heraf. Der kan sagtens monteres en 3bars MAP sensor, hvis det efterfølgende kalibreres korrekt i en BWA-fil. Det ændrer dog ikke på det faktum, at MED9 (den styreboks der benyttes på EA113) er begrænset til at max kunne requeste 2.55bar. Man kan dog sagtens få den til at lade mere alligevel.m power skrev:Ud fra min viden så er det ecu/mapsensor der ikke kan håndtere mere tryk en ca 1.5bar, hvor en BWJ kan håndtere ca 1.8bar.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Netop, men det kræver jo så at den tuner man vil gøre brug af kan/vil lave det trickStefan skrev:Plejlstænger er det svage led på en BWA.
Ingen af de dele du skriver vil "give op", medmindre citronen bliver presset unødigt meget.
De 340 heste der gættes på lyder ikke helt skævt. Med de tynde plejlstænger skal ladetrykket begrænses ift. f.eks. en BWJ. Og når du så samtidig vil køre med 95 oktan, så bliver effekten endnu mindre pga. lavere tændingsavance.
Eneste forskel er hardwaren (MAP sensoren) og kalibreringen heraf. Der kan sagtens monteres en 3bars MAP sensor, hvis det efterfølgende kalibreres korrekt i en BWA-fil. Det ændrer dog ikke på det faktum, at MED9 (den styreboks der benyttes på EA113) er begrænset til at max kunne requeste 2.55bar. Man kan dog sagtens få den til at lade mere alligevel.m power skrev:Ud fra min viden så er det ecu/mapsensor der ikke kan håndtere mere tryk en ca 1.5bar, hvor en BWJ kan håndtere ca 1.8bar.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Der er jo en del der kører med ca 350hk på en standart BWA, men det er også set at der er nogen som har smidt et stempel, men det kan en BWJ jo også finde på.Stef coupe skrev:Hvad med stempler/plejlstænger? Plejer man ikke at begrænse effekten pga dem?
Selv med opgraderet stempler/stænger kan det jo gå galt det er jo en risiko man tager når man leger med ilden
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
De fleste kører jo V-Power, hvorfor overhovede kører på 95 oktan?Jettagti skrev:Men er der folk der kør med så høj effekt på 95 blyfri?
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Det er vel på grund af at der altid er en stander i nærheden som har 95 oktan og så koster det jo også lidt mindreLasse O skrev:De fleste kører jo V-Power, hvorfor overhovede kører på 95 oktan?Jettagti skrev:Men er der folk der kør med så høj effekt på 95 blyfri?
Hvis bilen er indkørt til 95 oktan, så er der såmænd ingen problemer med at køre på det, ud over at man mister et par hk
Min hverdags bil af andet mærke kører på 95 oktan, og den har også 300+ hk, jeg har prøvet at køre på 99 oktan, og 100 oktan, men jeg kan virkelig ikke mærke forskel, så de kr sparer jeg gerne
Min golf 2 får 99 oktan men det er så også en anden snak
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Du overvejer at lave flap delete for en stage 3 tuning, men vil ikke køre V-power for prisen??m power skrev:Det er vel på grund af at der altid er en stander i nærheden som har 95 oktan og så koster det jo også lidt mindreLasse O skrev:De fleste kører jo V-Power, hvorfor overhovede kører på 95 oktan?Jettagti skrev:Men er der folk der kør med så høj effekt på 95 blyfri?
Hvis bilen er indkørt til 95 oktan, så er der såmænd ingen problemer med at køre på det, ud over at man mister et par hk
Min hverdags bil af andet mærke kører på 95 oktan, og den har også 300+ hk, jeg har prøvet at køre på 99 oktan, og 100 oktan, men jeg kan virkelig ikke mærke forskel, så de kr sparer jeg gerne
Min golf 2 får 99 oktan men det er så også en anden snak
Du skal nok ændre prioritet, og indse at brændstoffet er en del af det at tune. Se det som en tuningsdel der rent faktisk giver effekt i stedet for flapper delete der giver absolut ingenting på en stage 3 tunet bil
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?jakethemoss skrev:Du overvejer at lave flap delete for en stage 3 tuning, men vil ikke køre V-power for prisen??m power skrev:Det er vel på grund af at der altid er en stander i nærheden som har 95 oktan og så koster det jo også lidt mindreLasse O skrev: De fleste kører jo V-Power, hvorfor overhovede kører på 95 oktan?
Hvis bilen er indkørt til 95 oktan, så er der såmænd ingen problemer med at køre på det, ud over at man mister et par hk
Min hverdags bil af andet mærke kører på 95 oktan, og den har også 300+ hk, jeg har prøvet at køre på 99 oktan, og 100 oktan, men jeg kan virkelig ikke mærke forskel, så de kr sparer jeg gerne
Min golf 2 får 99 oktan men det er så også en anden snak
Du skal nok ændre prioritet, og indse at brændstoffet er en del af det at tune. Se det som en tuningsdel der rent faktisk giver effekt i stedet for flapper delete der giver absolut ingenting på en stage 3 tunet bil
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
PraksisLasse O skrev:Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?jakethemoss skrev:Du overvejer at lave flap delete for en stage 3 tuning, men vil ikke køre V-power for prisen??m power skrev: Det er vel på grund af at der altid er en stander i nærheden som har 95 oktan og så koster det jo også lidt mindre
Hvis bilen er indkørt til 95 oktan, så er der såmænd ingen problemer med at køre på det, ud over at man mister et par hk
Min hverdags bil af andet mærke kører på 95 oktan, og den har også 300+ hk, jeg har prøvet at køre på 99 oktan, og 100 oktan, men jeg kan virkelig ikke mærke forskel, så de kr sparer jeg gerne
Min golf 2 får 99 oktan men det er så også en anden snak
Du skal nok ændre prioritet, og indse at brændstoffet er en del af det at tune. Se det som en tuningsdel der rent faktisk giver effekt i stedet for flapper delete der giver absolut ingenting på en stage 3 tunet bil
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 26. dec 2011, 08:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Jeg har ikke skrevet noget om det er pga penge,men vi har 20 km til nærmeste Shell. Og efter som det er fruen der køre i bilen vil jeg ikke være afhængig af den skal have v-power
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Det kan jeg godt følge dig iJettagti skrev:Jeg har ikke skrevet noget om det er pga penge,men vi har 20 km til nærmeste Shell. Og efter som det er fruen der køre i bilen vil jeg ikke være afhængig af den skal have v-power
Men hvis man går efter hvad der max kan trækkes ud af den opsætning, så er det naturligvis V-power der skal i tanken
En mulighed kunne jo evt være en fil fra APR, så har du jo både et standart program / tun 95 oktan / tun 99 oktan, Kim har jo tilbud her i April måned
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 184
- Tilmeldt: 26. dec 2011, 08:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Ja det var også en mulighed, jeg har nemlig ikke bestilt k04. Så der var jo muligt at købe en upgrade eller noget andet.
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Er det ikke bare fordi Revo ikke understøtter RFD? Mappet skal jo laves om for at tilpasse flowet og koldstart opstarten skal også tilpasses. Selv RTech laver RFD maps så tvivler på det "ingen ting" gør. Det er muligt det intet giver uden et map til det, det har du nok ret i.jakethemoss skrev:PraksisLasse O skrev:Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?jakethemoss skrev: Du overvejer at lave flap delete for en stage 3 tuning, men vil ikke køre V-power for prisen??
Du skal nok ændre prioritet, og indse at brændstoffet er en del af det at tune. Se det som en tuningsdel der rent faktisk giver effekt i stedet for flapper delete der giver absolut ingenting på en stage 3 tunet bil
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Du kan have ret, men jeg ser ikke fidusen i det. Og kan nok finde de ponyer på en anden mådeLasse O skrev:Er det ikke bare fordi Revo ikke understøtter RFD? Mappet skal jo laves om for at tilpasse flowet og koldstart opstarten skal også tilpasses. Selv RTech laver RFD maps så tvivler på det "ingen ting" gør. Det er muligt det intet giver uden et map til det, det har du nok ret i.jakethemoss skrev:PraksisLasse O skrev: Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Hvis man kan lave 396hk med K04 uden RFD, så er der nok ingen grund til at bruge mønt på RFD, med mindre det giver 400+Lasse O skrev:Er det ikke bare fordi Revo ikke understøtter RFD? Mappet skal jo laves om for at tilpasse flowet og koldstart opstarten skal også tilpasses. Selv RTech laver RFD maps så tvivler på det "ingen ting" gør. Det er muligt det intet giver uden et map til det, det har du nok ret i.jakethemoss skrev:PraksisLasse O skrev: Enig, man tuner ikke og så spare ved at køre på 95 oktan!!! at RFD ikke giver noget på stage 3 synes jeg dog lyder meget som teori over praksis?
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Højeste effekt på bwa med 95 blyfri
Vi stopper lige med at quote, det stikker af
Om det er pengene værd eller ej, det ved jeg virkelig ikke, nok ikke! altså RFD er jo typisk også noget man laver når man løber tør for andet at lave uden at smide større mølle på
Jeg tror helt sikkert det har noget at sige, men helt sikkert ikke noget man mærker nogen større forskel på. De små klodser APR laver, er åndsvagt dyre, der er billigere alternativer, men er man ligeglad med prisen på grisen, så tror jeg det er en fin upgrade. Jeg tror også den prutter mere når man slipper speeder, min prutter i hvert fald en del når man slipper speeder fra mellem til høje omdrejninger. Når den er kold, skyder den decideret de første 5-10 sekunder
Om det er pengene værd eller ej, det ved jeg virkelig ikke, nok ikke! altså RFD er jo typisk også noget man laver når man løber tør for andet at lave uden at smide større mølle på
Jeg tror helt sikkert det har noget at sige, men helt sikkert ikke noget man mærker nogen større forskel på. De små klodser APR laver, er åndsvagt dyre, der er billigere alternativer, men er man ligeglad med prisen på grisen, så tror jeg det er en fin upgrade. Jeg tror også den prutter mere når man slipper speeder, min prutter i hvert fald en del når man slipper speeder fra mellem til høje omdrejninger. Når den er kold, skyder den decideret de første 5-10 sekunder
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.