VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
KryptoDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af KryptoDK » 25. apr 2017, 21:13

Hej vag venner.
Jeg har et problem med min 1.4 tsi. Jeg har fået den chippen i Sverige til et træf uden rullefelt, af et anerkendt tuningsfirma ved navn GDM Performance. Da jeg så kommer til Danmark får jeg den på rullefelt hos kolstrup tuning Ringsted. Og målingen er helt af helvede til."se vedhæftet billede" den laver slet ikke det han lovede. Min 185 hk og min 280nm. Den laver et kæmpe dyk på kurven lige omkring hvor den skifter fra kompressoren til turboen.. Jeg håber noget så inderligt at der er nogen der kan hjælpe med mit problem.
Vedhæftede filer
mms_20160930_224609.jpg
Dette billede er før chipning
mms_20160930_224609.jpg (40.32 KiB) Vist 3307 gange
DSC_0059.JPG
Dette billede er efter chipning
DSC_0059.JPG (79.26 KiB) Vist 3307 gange

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af Anders D » 25. apr 2017, 22:03

Er det ikke modellen med 160 hk og 250 nm? Så yder den i forvejen i underkanten af det forventede.

Det er ret interessant at den laver det dyk der, og nok er det længe siden jeg har haft en twincharger men er det ikke ved 2.900 omdrejninger den kobler ud og turbo forventes at kunne levere Max tryk?

Interessant at den laver mindre moment efter tuningen. Jeg ville have sagt at det er turboen der er defekt eller du har et trykrør eller slange der er utæt eller blowoff er ikke kan holde trykket. Men det giver ikke rigtigt mening at den skulle gå hen og ligefrem lave mindre moment nu.

Hvis du ikke finder utætheder (som motorstyringen burde logge en fejl på) så er der nok ikke andet at gøre end at rulle tuningen tilbage og få den lavet på felt så der tages højde for særpræg.

Der er i hvert fald noget galt med ladetryksreguleringen. Om det er i programmet de har lagt ind eller en mekanisk defekt kan jeg ikke afgøre her på forumet.

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af larslyn » 26. apr 2017, 15:44

Anders D skrev: Interessant at den laver mindre moment efter tuningen. Jeg ville have sagt at det er turboen der er defekt eller du har et trykrør eller slange der er utæt eller blowoff er ikke kan holde trykket. Men det giver ikke rigtigt mening at den skulle gå hen og ligefrem lave mindre moment nu.
233nm før
275nm efter

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af Anders D » 26. apr 2017, 15:46

Tjek fra 4k rpm. Der yder den lavere efter tuning.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

klyfax
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 24. jan 2017, 22:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af klyfax » 26. apr 2017, 16:42

Du kan ik sammenligne de 2 rulninger selv om de er lavet på samme felt.
Den ene er målt med den tyske DIN standard, den fra 2016.
Den anden er målt efter EØF standarden.
Det dog bare at ringe så kan de lave den om da alle data er i rulning.
Men ellers laver din bil jo osse samme dyk i 2016, så jeg ville tjekke den for defekt et sted, inden jeg krævede pengene tilbage og standard fil lagt i.


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af Michael_VW » 27. apr 2017, 19:32

Hvis du også kan mærke et markant ryk i bilen ved ca. 3000 omdr. Der hvor den går fra kompressor til turbo ville jeg prøve og skifte n75 ventilen. Den sidder lige ovenpå topstykket mellem cylinder 1 og 2.

KryptoDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af KryptoDK » 28. apr 2017, 16:57

Hej Anders.

Det er en 140 hk model. :) Og den laver ikke mindre moment efter chipningen men laver 50 newtonmeter mere. :)
Og du siger det er længesiden du har haft en twincharger ? Er du mekaniker eller hvad Anders ? :)


Kunne du finde et billede af den n75 ventil Michael ? Det ville hjælpe en hel del :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af GranTurismo » 28. apr 2017, 17:46

jeg synes nu også det ser ud som om den har mindre moment efter chipning i et stort omdrejningsområde. Men som en er inde på, kan man ikke nødvendigvis sammenligne de to rulninger.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af Michael_VW » 28. apr 2017, 19:16

Jeg kan ikke få lov til og i sætte et billede her fra min teledon. Men prøv og søg på Google - n75 ventil vw1.4 tsi
Der er flere billeder på Google. Der er et 2 polet stikforbindelse og 3 slangeforbindelser.

KryptoDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af KryptoDK » 28. apr 2017, 19:22

Fedt den har jeg ikke prøvet og skifte det vil jeg gøre! :) Nogen ide om hvor den kan købes? :P

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af Michael_VW » 28. apr 2017, 20:57

Køb den hos VW, koster ikke meget. Mener kun det er et par hundrede kroner. En anden ting som har det med og gå i stykker så den ikke kan holde ladetrykket er N249, den sidder direkte på turboen. Der har gummimembranen inde i ventilen det med og revne så den ikke kan holde ladetrykket oppe.

KryptoDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af KryptoDK » 28. apr 2017, 22:29

Jamen der kan jeg desværre ikke få den i morgen . :) Og er den til at skifte den n249 ventil på turboen eller er det noget værre lort ?

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af Michael_VW » 29. apr 2017, 06:23

Ja den er lige til og skifte. Af med indsugningsrøret på turboen, og så skru ventilen af. Du skal kun bruge en torx 30. :D

KryptoDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af KryptoDK » 29. apr 2017, 07:09

OKay fedt :P Jeg prøver dog lige med n75 ventilen først :D

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af Anders D » 29. apr 2017, 08:04

Hvorfor skifte stumper på antagelser?

Få lavet en log over ladetrykket i 4. gear op til i så forsvarlig en hastighed du kan sammen med data fra N75 ventilen. Så ser vi om den regulerer korrekt.

KryptoDK
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning

Indlæg af KryptoDK » 5. maj 2017, 06:40

Hej Anders D.
Du skriver noget om logge den i 4gear? Er det noget du kan være behjælpelig med?

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"