VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Hej vag venner.
Jeg har et problem med min 1.4 tsi. Jeg har fået den chippen i Sverige til et træf uden rullefelt, af et anerkendt tuningsfirma ved navn GDM Performance. Da jeg så kommer til Danmark får jeg den på rullefelt hos kolstrup tuning Ringsted. Og målingen er helt af helvede til."se vedhæftet billede" den laver slet ikke det han lovede. Min 185 hk og min 280nm. Den laver et kæmpe dyk på kurven lige omkring hvor den skifter fra kompressoren til turboen.. Jeg håber noget så inderligt at der er nogen der kan hjælpe med mit problem.
Jeg har et problem med min 1.4 tsi. Jeg har fået den chippen i Sverige til et træf uden rullefelt, af et anerkendt tuningsfirma ved navn GDM Performance. Da jeg så kommer til Danmark får jeg den på rullefelt hos kolstrup tuning Ringsted. Og målingen er helt af helvede til."se vedhæftet billede" den laver slet ikke det han lovede. Min 185 hk og min 280nm. Den laver et kæmpe dyk på kurven lige omkring hvor den skifter fra kompressoren til turboen.. Jeg håber noget så inderligt at der er nogen der kan hjælpe med mit problem.
- Vedhæftede filer
-
- Dette billede er før chipning
- mms_20160930_224609.jpg (40.32 KiB) Vist 3309 gange
-
- Dette billede er efter chipning
- DSC_0059.JPG (79.26 KiB) Vist 3309 gange
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Er det ikke modellen med 160 hk og 250 nm? Så yder den i forvejen i underkanten af det forventede.
Det er ret interessant at den laver det dyk der, og nok er det længe siden jeg har haft en twincharger men er det ikke ved 2.900 omdrejninger den kobler ud og turbo forventes at kunne levere Max tryk?
Interessant at den laver mindre moment efter tuningen. Jeg ville have sagt at det er turboen der er defekt eller du har et trykrør eller slange der er utæt eller blowoff er ikke kan holde trykket. Men det giver ikke rigtigt mening at den skulle gå hen og ligefrem lave mindre moment nu.
Hvis du ikke finder utætheder (som motorstyringen burde logge en fejl på) så er der nok ikke andet at gøre end at rulle tuningen tilbage og få den lavet på felt så der tages højde for særpræg.
Der er i hvert fald noget galt med ladetryksreguleringen. Om det er i programmet de har lagt ind eller en mekanisk defekt kan jeg ikke afgøre her på forumet.
Det er ret interessant at den laver det dyk der, og nok er det længe siden jeg har haft en twincharger men er det ikke ved 2.900 omdrejninger den kobler ud og turbo forventes at kunne levere Max tryk?
Interessant at den laver mindre moment efter tuningen. Jeg ville have sagt at det er turboen der er defekt eller du har et trykrør eller slange der er utæt eller blowoff er ikke kan holde trykket. Men det giver ikke rigtigt mening at den skulle gå hen og ligefrem lave mindre moment nu.
Hvis du ikke finder utætheder (som motorstyringen burde logge en fejl på) så er der nok ikke andet at gøre end at rulle tuningen tilbage og få den lavet på felt så der tages højde for særpræg.
Der er i hvert fald noget galt med ladetryksreguleringen. Om det er i programmet de har lagt ind eller en mekanisk defekt kan jeg ikke afgøre her på forumet.
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 110 times
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
233nm førAnders D skrev: Interessant at den laver mindre moment efter tuningen. Jeg ville have sagt at det er turboen der er defekt eller du har et trykrør eller slange der er utæt eller blowoff er ikke kan holde trykket. Men det giver ikke rigtigt mening at den skulle gå hen og ligefrem lave mindre moment nu.
275nm efter
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Tjek fra 4k rpm. Der yder den lavere efter tuning.
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: 24. jan 2017, 22:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Du kan ik sammenligne de 2 rulninger selv om de er lavet på samme felt.
Den ene er målt med den tyske DIN standard, den fra 2016.
Den anden er målt efter EØF standarden.
Det dog bare at ringe så kan de lave den om da alle data er i rulning.
Men ellers laver din bil jo osse samme dyk i 2016, så jeg ville tjekke den for defekt et sted, inden jeg krævede pengene tilbage og standard fil lagt i.
Polo R WRC #1117
Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Den ene er målt med den tyske DIN standard, den fra 2016.
Den anden er målt efter EØF standarden.
Det dog bare at ringe så kan de lave den om da alle data er i rulning.
Men ellers laver din bil jo osse samme dyk i 2016, så jeg ville tjekke den for defekt et sted, inden jeg krævede pengene tilbage og standard fil lagt i.
Polo R WRC #1117
Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Polo R WRC #1117
Mvh Magnussen
Mvh Magnussen
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 381
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Hvis du også kan mærke et markant ryk i bilen ved ca. 3000 omdr. Der hvor den går fra kompressor til turbo ville jeg prøve og skifte n75 ventilen. Den sidder lige ovenpå topstykket mellem cylinder 1 og 2.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Hej Anders.
Det er en 140 hk model. Og den laver ikke mindre moment efter chipningen men laver 50 newtonmeter mere.
Og du siger det er længesiden du har haft en twincharger ? Er du mekaniker eller hvad Anders ?
Kunne du finde et billede af den n75 ventil Michael ? Det ville hjælpe en hel del
Det er en 140 hk model. Og den laver ikke mindre moment efter chipningen men laver 50 newtonmeter mere.
Og du siger det er længesiden du har haft en twincharger ? Er du mekaniker eller hvad Anders ?
Kunne du finde et billede af den n75 ventil Michael ? Det ville hjælpe en hel del
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
jeg synes nu også det ser ud som om den har mindre moment efter chipning i et stort omdrejningsområde. Men som en er inde på, kan man ikke nødvendigvis sammenligne de to rulninger.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 381
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Jeg kan ikke få lov til og i sætte et billede her fra min teledon. Men prøv og søg på Google - n75 ventil vw1.4 tsi
Der er flere billeder på Google. Der er et 2 polet stikforbindelse og 3 slangeforbindelser.
Der er flere billeder på Google. Der er et 2 polet stikforbindelse og 3 slangeforbindelser.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Fedt den har jeg ikke prøvet og skifte det vil jeg gøre! Nogen ide om hvor den kan købes?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 381
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Køb den hos VW, koster ikke meget. Mener kun det er et par hundrede kroner. En anden ting som har det med og gå i stykker så den ikke kan holde ladetrykket er N249, den sidder direkte på turboen. Der har gummimembranen inde i ventilen det med og revne så den ikke kan holde ladetrykket oppe.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Jamen der kan jeg desværre ikke få den i morgen . Og er den til at skifte den n249 ventil på turboen eller er det noget værre lort ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 381
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Ja den er lige til og skifte. Af med indsugningsrøret på turboen, og så skru ventilen af. Du skal kun bruge en torx 30.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
OKay fedt Jeg prøver dog lige med n75 ventilen først
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Hvorfor skifte stumper på antagelser?
Få lavet en log over ladetrykket i 4. gear op til i så forsvarlig en hastighed du kan sammen med data fra N75 ventilen. Så ser vi om den regulerer korrekt.
Få lavet en log over ladetrykket i 4. gear op til i så forsvarlig en hastighed du kan sammen med data fra N75 ventilen. Så ser vi om den regulerer korrekt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 25. sep 2012, 13:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW jetta 1.4 tsi mærkelig kurve efter chipning
Hej Anders D.
Du skriver noget om logge den i 4gear? Er det noget du kan være behjælpelig med?
Du skriver noget om logge den i 4gear? Er det noget du kan være behjælpelig med?