Stage 2+ på standart kobling

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af AndreasHald » 31. maj 2017, 17:26

Hej
Jeg overvejer at købe autotech upgrade hpfp så jeg kan få lagt stage 2+ fil i min vw passat 2,0 tfsi. Jeg har læst mig lidt frem til at dette skulle være en fed upgrade !
Jeg køre pt med APR Stage 2 fil i, meeen mere vil have mere. Spørgsmålet er bare om man skal spare det ekstra op hvis koblingen alligevel ikke kan holde ?. Kim fra APR snakkede sidst om at der var mulighed for at koblingen den ville stå af. Hva er jeres erfaringer ?. Bilen har kørt 195.000km og jeg aner ikke om den har fået skiftet kobling før .? Jeg har dog ingen problemer med at den fedter i koblingen nu.

Hvis koblingen skal skiftes hvilken en ville i så anbefale ?. Har kigget lidt på en Sachs Performance, denne får også fine anmeldelser. :-)

Hilsen Andreas
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af m power » 31. maj 2017, 18:15

Hvis koblingen er frisk så kan den godt klare den effekt.
Hvis den skal opgraderes, så kan jeg anbefale det her kit http://www.clutchstop.co.uk/products/lu ... arbox.html

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af AndreasHald » 31. maj 2017, 19:08

tak for svar :-)
måske jeg bare må begive mig ud i det og ryger koblingen, jamen så der jo ikke andet for end at købe ny :D
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af m power » 31. maj 2017, 19:10

Der er ikke andet for 8-)

Stef coupe
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 3. aug 2009, 18:50
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af Stef coupe » 31. maj 2017, 21:59

Min kobling i min Leon Tfsi røg ret hurtigt efter den blev 2+ :? Og den havde endda kun gået 12x.xxx på det tidspunkt :oops:
Skoda Octavia RS
Seat Leon Cupra 290. Solgt
VW Golf 6 GTI DSG solgt.
Seat Leon 2.0 TFSI Sport Up APR Stage 2+
[/color] solgt.

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af Stefan » 1. jun 2017, 10:26

Min døde også meget kort tid efter 2+. Skiftede til sådan et kit der linkes til ovenfor. Den er rimelig stram i pedalen, men har kørt med den i et par år efterhånden. Konen kan også køre i den uden problemer, så strammere er den heller ikke.

Mange i FB-gruppen "TFSI tuning" anbefaler Helix koblinger. Det er modificerede Sachs, som ikke skulle være helt så stramme at køre med.

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af AndreasHald » 1. jun 2017, 11:24

Hmm ja okay, så måske jeg skal vente og så spare lidt op til hvis koblingen dør på den. Det så kedeligt og stå med en død kobling og så ikke have de 8500kr. Til en ny
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af Nicklas123456 » 1. jun 2017, 11:51

Min gamle Passat med 345/494 kørte på standard kobling.. ;)

Den havde dog fået ny kobling 8000km inden jeg satte k04 på..

Men den kørte da lidt frisk kørsel uden problemer, den nye ejer af bilen har heller ikk skiftet den, den holder ganske fint må man sige :)

Der self. nogen der er mere heldige end andre.. ;)
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af AndreasHald » 1. jun 2017, 12:17

Nicklas123456 skrev:Min gamle Passat med 345/494 kørte på standard kobling.. ;)

Den havde dog fået ny kobling 8000km inden jeg satte k04 på..

Men den kørte da lidt frisk kørsel uden problemer, den nye ejer af bilen har heller ikk skiftet den, den holder ganske fint må man sige :)

Der self. nogen der er mere heldige end andre.. ;)
læste godt i en anden tråd at du kørte på standart kobling i din :-) aner dog ikke om min er blevet skiftet i bilens tid ?. Og den har nu kørt 195.000km så det kunne godt være at den er ret slidt i forvejen :-)
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af AndreasHald » 1. jun 2017, 12:18

Men man må vel bare bide i det sure æble og ofre en ny hvis ikke at den gamle kan holde :-)
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af Nicklas123456 » 1. jun 2017, 16:41

AndreasHald skrev:Men man må vel bare bide i det sure æble og ofre en ny hvis ikke at den gamle kan holde :-)
Ja altså jeg kørte efter det princip at jeg ikk gad skifte den før den evt. gik en dag..

Det skete bare aldrig .:lol:.
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af m power » 1. jun 2017, 16:50

Nicklas123456 skrev:
AndreasHald skrev:Men man må vel bare bide i det sure æble og ofre en ny hvis ikke at den gamle kan holde :-)
Ja altså jeg kørte efter det princip at jeg ikk gad skifte den før den evt. gik en dag..

Det skete bare aldrig .:lol:.
Jeg er af den overbevisning at en standart kobling har nemmere ved at holde når det er med k04 opsætning.
En tfsi k03 stage 2+ trækker på en helt anden måde.

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af Nicklas123456 » 1. jun 2017, 16:58

m power skrev:
Nicklas123456 skrev:
AndreasHald skrev:Men man må vel bare bide i det sure æble og ofre en ny hvis ikke at den gamle kan holde :-)
Ja altså jeg kørte efter det princip at jeg ikk gad skifte den før den evt. gik en dag..

Det skete bare aldrig .:lol:.
Jeg er af den overbevisning at en standart kobling har nemmere ved at holde når det er med k04 opsætning.
En tfsi k03 stage 2+ trækker på en helt anden måde.
Jeg kørte med k03 stage 2+ inden jeg kørte k04.. i 6000km på den kobling..
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

AndreasHald
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 24. dec 2012, 13:59
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af AndreasHald » 1. jun 2017, 19:47

m power skrev:
Nicklas123456 skrev:
AndreasHald skrev:Men man må vel bare bide i det sure æble og ofre en ny hvis ikke at den gamle kan holde :-)
Ja altså jeg kørte efter det princip at jeg ikk gad skifte den før den evt. gik en dag..

Det skete bare aldrig .:lol:.
Jeg er af den overbevisning at en standart kobling har nemmere ved at holde når det er med k04 opsætning.
En tfsi k03 stage 2+ trækker på en helt anden måde.
I mit hoved ville Den da trække hårdere med K04 opsætning ?. Har dog intet at have det i da jeg ikke har prøvet en bil med K04, det er bare når jeg tænker 350hk kontra 270-280hk. Måske jeg er helt ved siden af :-D Kan du forklare hvordan de trækker iforhold til hinanden ?.
Vw Passat 3c Sportline 2,0 tfsi
Vw Golf VII 1,4 Tsi Rline

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af m power » 1. jun 2017, 20:55

K03 spoler meget hurtigere og vil derfor føles mere kvik i de lave omdrejninger.

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af Nicklas123456 » 1. jun 2017, 23:06

m power skrev:K03 spoler meget hurtigere og vil derfor føles mere kvik i de lave omdrejninger.
Præcis ;)
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
Mikkel G
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 28. jul 2009, 14:48
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 104 times

Re: Stage 2+ på standart kobling

Indlæg af Mikkel G » 7. jun 2017, 09:57

Har pt. kørt en måned med min K03 stage2+ med std. kobling.

Kim fra APR spurgte også som noget af det første, hvilken kobling der sad i, sagde også at nye kobling var på ønskelisten :D

Jeg har kun overvejet Sachs eller Helix (som de er helt tossede med på Tfsi Tuning på facebook)
Men ved ikke om det skal være dmf eller smf.
Skoda Fabia 6Y 1.2 12V vinterracer 2023-? Rundet 319.000 km. 8-)
Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"