Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmål

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af Charlimike » 10. aug 2017, 15:46

nej det passer, Martin er Landberg nu.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af Flamiq » 10. aug 2017, 15:50

Charlimike skrev:nej det passer, Martin er Landberg nu.
Det er nyt for mig - Hvor længe har han været det :?
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af Charlimike » 10. aug 2017, 15:52

Engolf_R skrev:
Charlimike skrev:nej det passer, Martin er Landberg nu.
Det er nyt for mig - Hvor længe har han været det :?
Mindst 1 år
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
Udklip.JPG (42.89 KiB) Vist 4703 gange
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af Flamiq » 10. aug 2017, 16:05

Charlimike skrev:
Engolf_R skrev:
Charlimike skrev:nej det passer, Martin er Landberg nu.
Det er nyt for mig - Hvor længe har han været det :?
Mindst 1 år
Det bliver mystikere og mystikere :shock: - Jeg kommer med min bil ude ved Martin, og har aldrig hørt Thomas Landberg/Chiptuning Nu nævnt :ugeek:
Skal lige sige, jeg har INTET imod Thomas, jeg undrer mig bare over, jeg er så uvidende :oops:
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af SeatFR » 13. aug 2017, 12:43

Hejsa derude :)

Nå efter at have lavet denne tråd og set andre med deres indlæg her på Vag og på andre forum kan jeg se denne 1.4 tsi motor om det er 140 eller 150 hk versionen ender de alle på mellem 180-190 hk og 320-340nm med manuel gear.

Kan så se nu der er nogle få der skriver at det ikke anbefales at hive mere ind 175hk ud af den 1.4 motor da det kan gøre at turboens levetid formindskes gevaldigt :?: .

Ved godt alt kan ødelægges hvis man kører derefter om man så kun feks for 165hk osv men tænker ved ganske alm kørsel :?: :?: .

Synes jo det er underligt hvis alle for 180-190hk på deres biler men de ikke kan holde til det ved alm kørsel Så er der sgu mange der for problemer i fremtiden

Gider ikke have en tuning hvor motor/bil ikke kan holde til det
Da jeg efter at have skifte ny bil hver 2 år med de sidste 4 biler jeg har haft er det blevet alt for dyrt i tab med de få km jeg kører.

Så denne Seat skal jeg have længe måske 5-7 år regner jeg med kører kun 10-11000km om året i min bil da vi også har kones bil.

Da jeg var oppe ved Thomas at få kontrol målt min bil på rullefelt efter ham den anden Århus mand har chippet min bil som slet ikke er i orden da lavede Thomas en udskrift på en fil oveni min(kan ses i tidligere i tråden) som den skulle se ud på en golf 7 samme motor 183hk 328NM så regnede med det er der min ca ville lande når jeg kommer over til ham her 1 sep

Hvad siger i med de hk har det noget på sig med de 175hk eller Hvad??
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af SeatFR » 17. aug 2017, 12:38

Ingen med en ide omkring de 175hk om der er noget om snakken eller man godt kan holde sig til det de fleste enden på af HK 180-190

Tænker min vil kunne ligne den fil Thomas viste mig omkring 180-185hk og 320-330nm
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af GranTurismo » 17. aug 2017, 13:34

SeatFR skrev:Ingen med en ide omkring de 175hk om der er noget om snakken eller man godt kan holde sig til det de fleste enden på af HK 180-190

Tænker min vil kunne ligne den fil Thomas viste mig omkring 180-185hk og 320-330nm
Der er en i Polo 6R & 6C gruppen på facebook som har fået skiftet turbo to gange efter chiptuning. Den ene holdt 20k km den anden 5k km. Han kører nu med standardfil.

Jeg ville ikke turde at give den mere end ca. 175. For at få et harmonisk træk gennem omdrejningerne, ville jeg også nøjes med ca. 300 Nm.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af SeatFR » 17. aug 2017, 13:40

Det lyder ikke godt med den polo.
De 300nm du snakker om er det ikke på en med dsg ??
Jeg kører med manuel gear
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af GranTurismo » 17. aug 2017, 13:53

SeatFR skrev:Det lyder ikke godt med den polo.
De 300nm du snakker om er det ikke på en med dsg ??
Jeg kører med manuel gear
De versioner der er droslet ned til 300 Nm er tiltænkt DSG ja. Men det giver imo et mere harmonisk træk. Hvis man eksempelvis har 340 Nm ved 3500 rpm giver det ca. 170 heste ved 3500. Man får altså kun ca. 5 heste ekstra ved at køre den ud i omdrejninger med en 175 hestes fil. Man vil nok sidde tilbage med en skuffelse over, at man ikke bliver belønnet for at give den nogle omdrejninger. Jeg ville i hvert fald...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af SeatFR » 17. aug 2017, 14:03

Så du mener man på den 1.4 150hk med manuel skal holde sig til 175hk og 300nm så man for et mere jævn træk hele vejen op så motor/turbo kan holde.

Har du ikke selv været ved at snakke om du skulle have chippet din polo?? Eller er du gået væk fra det igen.

Vil som Sagt beholde min bil i et godt stykke tid så hvis motoren/turbo ikke kan holde til en chipning vil jeg heller undvære og få den org fil ind igen
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af GranTurismo » 17. aug 2017, 14:40

SeatFR skrev:Så du mener man på den 1.4 150hk med manuel skal holde sig til 175hk og 300nm så man for et mere jævn træk hele vejen op så motor/turbo kan holde.

Har du ikke selv været ved at snakke om du skulle have chippet din polo?? Eller er du gået væk fra det igen.

Vil som Sagt beholde min bil i et godt stykke tid så hvis motoren/turbo ikke kan holde til en chipning vil jeg heller undvære og få den org fil ind igen
Ja de 300 Nm er for at få et mere jævnt træk. Jeg synes i forvejen at den trækker godt ved 3000 rpm og mangler lidt ved højere rpm. Hvis man giver den 35% mere bundtræk og kun 15% mere ved høje omdrejninger, tror jeg bare denne følelse vil blive forstærket. Men den kan nok godt holde til det. De 175 Hk er med hensyn til turboens levetid.

Jeg har ganske korrekt selv overvejet en tuning, men er blevet mere betænkelig efter at have hørt historien om de to døde turboer. Hvis jeg gør det, så bliver det nok en moderat fil fra Landberg med ca. 300 Nm og 175 Hk. Derudover kunne jeg godt tænke mig at få ændret DSG-softwaren, så den skifter tidligere i D (også for at skåne turboen).

Jeg har planer om at beholde bilen i længe ligesom dig.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af SeatFR » 17. aug 2017, 15:22

Tænkte på hvis man tager en golf GT 1.4 har den ikke 170hk standart
ved godt det ikke er helt samme motor men den holde fint til de 170
og den har så nok lidt ekstra standart
Ved ikke hvad sådan en Golf GT har standart af nm

Man bliver sgu lidt nervøs med ens motor gider ikke der er nogle problemer så heller undvære og køre standart.

Men du mener de 175hk og 300nm skulle være ok så man kan køre uden at tænke på om den står af i morgen.
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af KBoesen » 17. aug 2017, 17:53

GranTurismo skrev:
SeatFR skrev:Ingen med en ide omkring de 175hk om der er noget om snakken eller man godt kan holde sig til det de fleste enden på af HK 180-190

Tænker min vil kunne ligne den fil Thomas viste mig omkring 180-185hk og 320-330nm
Der er en i Polo 6R & 6C gruppen på facebook som har fået skiftet turbo to gange efter chiptuning. Den ene holdt 20k km den anden 5k km. Han kører nu med standardfil.

Jeg ville ikke turde at give den mere end ca. 175. For at få et harmonisk træk gennem omdrejningerne, ville jeg også nøjes med ca. 300 Nm.
Og nogen forlydenheder på, hvem der har været igang med at trylle? For igen, hvis det er et eller andet baggårds firma, så tror da fanden.

Jeg tvivler på Landberg giver den motor, mere end den kan holde til. Så hvis han giver den 185 hk, så holder det fandme også. Og hvis lortet så står af alligevel, så nægter jeg at tro det er tuningen skyld. :)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af GranTurismo » 17. aug 2017, 22:09

SeatFR skrev:Tænkte på hvis man tager en golf GT 1.4 har den ikke 170hk standart
ved godt det ikke er helt samme motor men den holde fint til de 170
og den har så nok lidt ekstra standart
Ved ikke hvad sådan en Golf GT har standart af nm

Man bliver sgu lidt nervøs med ens motor gider ikke der er nogle problemer så heller undvære og køre standart.

Men du mener de 175hk og 300nm skulle være ok så man kan køre uden at tænke på om den står af i morgen.
Hvis du tænker på Golf6 så er det en twincharger. De nye 1,4 TSI med rem har kun turbo og den skal være lidt mindre, da der ikke er en kompressor til at give træk ved lave omdrejninger. Og da turboen er mindre kan den også lave mere luft. Til gengæld kan de nye vist lave lidt mere moment. Jeg tror en 170/180 hestes twincharger ligger på ca. 300 Nm når den er optimeret.

Ja jeg ville nok ikke være så nervøs for 175/300.
KBoesen skrev: Og nogen forlydenheder på, hvem der har været igang med at trylle? For igen, hvis det er et eller andet baggårds firma, så tror da fanden.

Jeg tvivler på Landberg giver den motor, mere end den kan holde til. Så hvis han giver den 185 hk, så holder det fandme også. Og hvis lortet så står af alligevel, så nægter jeg at tro det er tuningen skyld. :)
Jeg ved ikke hvem nej. Men jeg har da set flere kurver som viser ca. 195 Hk ved 5000 rpm, men hvor effekten falder op til redline og ligger måske kun på 175 Hk ved 6500. Jeg kan ikke lade være med at tænke at citronen måske også er presset lidt for meget, når effekten falder i de sidste 20% af omdrejningsregisteret.

Det er heller ikke særligt inspirerende at blive "belønnet" med et tab på 20 heste ved at køre den helt ud i omdrejninger. Den er hurtigere fordi man har de 20 ekstra heste, men det er fandme dødens pølse... :D
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af Charlimike » 18. aug 2017, 04:01

Årsagen til den falder, er som på andre biler at bilen selv skruer ned for ladetryk. Det er sjællent at du lader ladetryk brage af til redline.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af Peder » 18. aug 2017, 06:49

SeatFR skrev:Tænkte på hvis man tager en golf GT 1.4 har den ikke 170hk standart
ved godt det ikke er helt samme motor men den holde fint til de 170
og den har så nok lidt ekstra standart
Ved ikke hvad sådan en Golf GT har standart af nm
Det er Golf 5 der kan fås med 170 HK, det er en langt større turbo, da den ikke skal trække i bunden - her sidder nemlig en kompressor.
Det samme fås til Golf 6, der dog har 160 HK. Polo har samme motor, med 180 HK i en Polo GTI.
De får ret nemt 200-210 HK chippet.

Fra næste generation, Golf 7, er det ren turbo, og den er ret lille, for at performe i de lave omdrejninger. Her er 170-175 det man ønsker at opnå.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af KBAndersen » 18. aug 2017, 09:13

-
Senest rettet af KBAndersen 18. sep 2017, 12:57, rettet i alt 1 gang.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af GranTurismo » 18. aug 2017, 12:33

Charlimike skrev:Årsagen til den falder, er som på andre biler at bilen selv skruer ned for ladetryk. Det er sjællent at du lader ladetryk brage af til redline.
Jeg synes typisk at man ser TSI'ere godt kan holde effekten op mod redline med standardfil. Min egen er kun nede med 2-3 Hk ved redline.

Så man kan selvfølgelig også lave en tuningsfil som ikke falder mere end det, hvis man ikke jagter de sidste heste på bekostning af harmonisk træk gennem omdrejningerne.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

KvH
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 7. sep 2015, 21:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af KvH » 18. aug 2017, 12:43

Min svoger havde en chippet golf 7 1.4 tsi, hvor turboen stod af på. Tror det skyldes folks kørselsmønster, det kunne jeg se i det her tilfælde... Ud, starte, i Drive og så pedalen ned og så bare derud af.. Tror ikke motor og turbo for lov til at blive varmt eller for lov til lige at køle af..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af KBAndersen » 18. aug 2017, 13:03

Altid en god ide at lade olien blive ordentlig var.

Efter endt "race", skal den have lov at køle af. Det gjorde man før i tiden og tror det stadig gælder.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

KvH
Helt nyt medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 7. sep 2015, 21:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af KvH » 18. aug 2017, 15:53

Min svoger havde en chippet golf 7 1.4 tsi, hvor turboen stod af på. Tror det skyldes folks kørselsmønster, det kunne jeg se i det her tilfælde... Ud, starte, i Drive og så pedalen ned og så bare derud af.. Tror ikke motor og turbo for lov til at blive varmt eller for lov til lige at køle af..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af SeatFR » 23. aug 2017, 12:40

KBAndersen skrev:Lad nu Landberg gøre det. Det er en lille turbo og den skal ikke presses mere end 175HK / 320NM (manuel gear)

Er yderst tilfreds med resultatet. Der er kommet en del mere bundtræk. Og det er det vi har brug for i hverdagen.
Selv min kære frue, sagde i går til mig at hun syntes den kørte bedre. Og er der noget hun ikke ved noget om, så er det biler. :D

Hvis man vil have så meget mere effekt, burde man måske se efter en større motor med anden turbo der kan holde til mere power.

Det er en lille 1.4 med en lille turbo. Det er det vi skal være klar over. Den er ikke designet til alt for meget effekt. Jeg vil helt sikkert ikke presse mere ud af den ved at skrue op for trykket. Om det kan betale sig at skifte indsugning mm skal jeg ikke kunne sige.
Har du ikke fået en utune box med fil på???
hvis ja så kender du vel ikke helt hvad din bil har af HK og NM anden det er et skøn

Tror jeg holder mig til de ca 175 hk og omkring 300-320 nm jeg vil have min på rullefelt så jeg ved hvad den har på udskrift
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af KBAndersen » 24. aug 2017, 07:03

SeatFR skrev:
KBAndersen skrev:Lad nu Landberg gøre det. Det er en lille turbo og den skal ikke presses mere end 175HK / 320NM (manuel gear)

Er yderst tilfreds med resultatet. Der er kommet en del mere bundtræk. Og det er det vi har brug for i hverdagen.
Selv min kære frue, sagde i går til mig at hun syntes den kørte bedre. Og er der noget hun ikke ved noget om, så er det biler. :D

Hvis man vil have så meget mere effekt, burde man måske se efter en større motor med anden turbo der kan holde til mere power.

Det er en lille 1.4 med en lille turbo. Det er det vi skal være klar over. Den er ikke designet til alt for meget effekt. Jeg vil helt sikkert ikke presse mere ud af den ved at skrue op for trykket. Om det kan betale sig at skifte indsugning mm skal jeg ikke kunne sige.
Har du ikke fået en utune box med fil på???
hvis ja så kender du vel ikke helt hvad din bil har af HK og NM anden det er et skøn

Tror jeg holder mig til de ca 175 hk og omkring 300-320 nm jeg vil have min på rullefelt så jeg ved hvad den har på udskrift
Jeps, Utune box med fil. Først udlæser du selv filen fra din bil. Derefter sender du filen til Landberg, hvorefter han ser på den og sender så en opdateret fil retur, som du læser ind i bilen via Utune boxen.
jo det er jo ikke en optimal fil, men jeg ønsker heller ikke mere end de ca.175HK/320NM. Klart der sikkert er lidt små tolerancer, men tror ikke det kan svinge så meget. Ville jeg have en optimal fil og fuld power osv, ja så er et rullefelt nok at foretrække.
Standard fil er jo også en , ja standard fil der ligges i alle biler med den motor type. De kan jo også svinge lidt.
Kan huske fra min gamle Altea. Den havde fået 200HK/330NM. Kom der V-Power benzin på fik den 20HK mere :shock: .
Næste gang jeg skal have brændstof på, vil jeg prøve V-Power for at se om der er forskel. ;)
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af SeatFR » 24. aug 2017, 08:18

KBAndersen skrev:
SeatFR skrev:
KBAndersen skrev:Lad nu Landberg gøre det. Det er en lille turbo og den skal ikke presses mere end 175HK / 320NM (manuel gear)

Er yderst tilfreds med resultatet. Der er kommet en del mere bundtræk. Og det er det vi har brug for i hverdagen.
Selv min kære frue, sagde i går til mig at hun syntes den kørte bedre. Og er der noget hun ikke ved noget om, så er det biler. :D

Hvis man vil have så meget mere effekt, burde man måske se efter en større motor med anden turbo der kan holde til mere power.




Det er en lille 1.4 med en lille turbo. Det er det vi skal være klar over. Den er ikke designet til alt for meget effekt. Jeg vil helt sikkert ikke presse mere ud af den ved at skrue op for trykket. Om det kan betale sig at skifte indsugning mm skal jeg ikke kunne sige.
Har du ikke fået en utune box med fil på???
hvis ja så kender du vel ikke helt hvad din bil har af HK og NM anden det er et skøn

Tror jeg holder mig til de ca 175 hk og omkring 300-320 nm jeg vil have min på rullefelt så jeg ved hvad den har på udskrift
Jeps, Utune box med fil. Først udlæser du selv filen fra din bil. Derefter sender du filen til Landberg, hvorefter han ser på den og sender så en opdateret fil retur, som du læser ind i bilen via Utune boxen.
jo det er jo ikke en optimal fil, men jeg ønsker heller ikke mere end de ca.175HK/320NM. Klart der sikkert er lidt små tolerancer, men tror ikke det kan svinge så meget. Ville jeg have en optimal fil og fuld power osv, ja så er et rullefelt nok at foretrække.
Standard fil er jo også en , ja standard fil der ligges i alle biler med den motor type. De kan jo også svinge lidt.
Kan huske fra min gamle Altea. Den havde fået 200HK/330NM. Kom der V-Power benzin på fik den 20HK mere :shock: .
Næste gang jeg skal have brændstof på, vil jeg prøve V-Power for at se om der er forskel. ;)
Ja kender godt fremgangsmåden på den Utune fint system.

Som jeg skriver går jeg også efter ca 175hk og 310-320nm
Jeg vil have noget som turbo/motor/kobling kan holde til i det lange løb.
Men jeg vil også have den på rulefelt så jeg har det på skrift så jeg er sikker på hvad den har af HK og NM og kurven er som den skal være. Så sover jeg bedre om natten :D
Jeg skal også have en Utune med hjem.
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af KBAndersen » 25. aug 2017, 12:59

SeatFR skrev:
KBAndersen skrev:
SeatFR skrev: Har du ikke fået en utune box med fil på???
hvis ja så kender du vel ikke helt hvad din bil har af HK og NM anden det er et skøn

Tror jeg holder mig til de ca 175 hk og omkring 300-320 nm jeg vil have min på rullefelt så jeg ved hvad den har på udskrift
Jeps, Utune box med fil. Først udlæser du selv filen fra din bil. Derefter sender du filen til Landberg, hvorefter han ser på den og sender så en opdateret fil retur, som du læser ind i bilen via Utune boxen.
jo det er jo ikke en optimal fil, men jeg ønsker heller ikke mere end de ca.175HK/320NM. Klart der sikkert er lidt små tolerancer, men tror ikke det kan svinge så meget. Ville jeg have en optimal fil og fuld power osv, ja så er et rullefelt nok at foretrække.
Standard fil er jo også en , ja standard fil der ligges i alle biler med den motor type. De kan jo også svinge lidt.
Kan huske fra min gamle Altea. Den havde fået 200HK/330NM. Kom der V-Power benzin på fik den 20HK mere :shock: .
Næste gang jeg skal have brændstof på, vil jeg prøve V-Power for at se om der er forskel. ;)
Ja kender godt fremgangsmåden på den Utune fint system.

Som jeg skriver går jeg også efter ca 175hk og 310-320nm
Jeg vil have noget som turbo/motor/kobling kan holde til i det lange løb.
Men jeg vil også have den på rulefelt så jeg har det på skrift så jeg er sikker på hvad den har af HK og NM og kurven er som den skal være. Så sover jeg bedre om natten :D
Jeg skal også have en Utune med hjem.
Glæder mig til at høre om resultatet.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af _Jensen » 20. sep 2017, 19:41

Hvad blev resultatet så?
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af SeatFR » 21. sep 2017, 07:54

_Jensen skrev:Hvad blev resultatet så?
Jeg har besluttet at beholde min bil standart
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af Thor-thor » 10. okt 2017, 08:18

SeatFR skrev: Jeg har besluttet at beholde min bil standart
Hvad den knapt så vellykkede tuning du fik lavet først?
Fik du pengene retur?
Hvem lagde original fil ind på bilen?

Brugeravatar
SeatFR
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 9. mar 2016, 15:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fået chiptunet min Seat Leon 2016 1.4 tsi 150hk.Spørgsmå

Indlæg af SeatFR » 11. okt 2017, 11:56

Thor-thor skrev:
SeatFR skrev: Jeg har besluttet at beholde min bil standart
Hvad den knapt så vellykkede tuning du fik lavet først?
Fik du pengene retur?
Hvem lagde original fil ind på bilen?
Fik kun nogle af pengene tilbage.
Virkeligt dårligt. Ikke et sted jeg vil anbefale til nogle
Fik lagt org fil ind hos landberg
Seat Leon FR 1.4 TSI 2016

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"