Side 1 af 1

Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 19:50
af AndreasHald
Hej :-)

Jeg har en passat 2,0 TFSI som er med Stage 2+ APR software. Den er med upgrade autotech indmad i pumpen, Milltek catback, 3” downpipe med 200celles katalysator, pcvfic, og evoms indsugning.

Bilen blev i sidste weekend rullet på felt til 241hk og 371nm dette syntes jeg er utroligt lidt og søger derfor lidt råd til hvad problemet kan være. Bilen køre fint, hverken hugger eller hakker. Den har kørt 202.000km.

Jeg har polarfis i bilen og kan se at ladetrykket er fint peaker på 1,5bar og daler så til 1,2-1,3 bar hvor den holder den ind til der ikke er mere pust i turboen.

jeg har selv følgene i tankerne,

Den har ikke fået renset ventiler endnu så dette tænker jeg skal gøres, måske der kan gemme sig nogle kræfter der.

Brændstoffilteret har jeg tænkt at skifte.
Så har jeg tænkt på luftmængdemåler som evt. Kunne være træt ?.

Er der andre som har oplevet ligende ? Eller som har gode ideer til ting eller steder jeg lige skal kigge efter ?.
Tager imod med kyshånd :-D

Hilsen Andreas

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:06
af m power
Som du selv er inde på så kan det godt være dine ventiler/indsugningskanaler der er kokset til, for den burde smide mere effekt.
Når det er sagt så syntes jeg ikke at APR har ry for at lave de højeste effekter på en BWA 2.0 tfsi K03, derimod så gør de det på en BWJ 2.0 tfsi K04.

Når du har fået renset dine ventiler, så få lavet en log med VCDS
https://www.goapr.com/support/datalogging.php
Vi plejer at bruge ROUND 1 LOGGING, når den er lavet så smid den op her i tråden, så er der sikkert en eller flere der har lidt indput, eller få Kim til at kigge på den.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:09
af AndreasHald
Tusinde tak for svar. Jeg vil prøve at lave en log på den og så få den smidt op herinde.

Jeg fik også glemt at nævne at når bilen har holdt i tomgang i 5-10 minutter og man så træder på speederen engang og den så når 4000 omdrejninger så kommer den med en god sort røgsky som lugter en del af uforbrændt benzin ?.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:15
af m power
Hmm jeg tænker lidt at hvis dine ventiler er kokset til så kan det måske godt være det der driller.
Med rene ventiler bliver motorgang og brændstofforbrug også væsentlig bedre.
Hvor gamle er dine tændrør ?

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:25
af AndreasHald
Hmm jeg må få renset ventilerne så, som en start ihvertfald :-)

Tændrørene er fra i fredags så de er helt nye :-)

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:28
af Mikesorensen
Jeg havde lidt samme problem på min gamle bil, Leon Fr. Og der var det retur ventilen der os lige sku opgraderes ;) .

Nu du kan tjekke ladetryk osv , hvad så med benzin trykket ? Laver den så det den skal der ? Syns jeg ikke lige du skrev noget om.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:38
af m power
Mikesorensen skrev:Jeg havde lidt samme problem på min gamle bil, Leon Fr. Og der var det retur ventilen der os lige sku opgraderes ;) .

Nu du kan tjekke ladetryk osv , hvad så med benzin trykket ? Laver den så det den skal der ? Syns jeg ikke lige du skrev noget om.
Det skulle ikke være nødvendigt at opgradere til en rs4 returventil på en BWA 2.0 tfsi, men nu når manifold alligevel skal af, så er det jo nemt lige at skifte den i samme omgang :-)

Hvad angår benzintryk, så har ts vist ikke haft VCDS på endnu.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:39
af AndreasHald
Returventilen er også skiftet til en GFB + ventil så de. Bør også være fin :-)

Jeg ved ærligtalt ikke hva benzinteykket skal ligge på, så det er ikke tjekket nej :-)

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:41
af m power
AndreasHald skrev:Returventilen er også skiftet til en GFB + ventil så de. Bør også være fin :-)

Jeg ved ærligtalt ikke hva benzinteykket skal ligge på, så det er ikke tjekket nej :-)
Det er ikke din dv ventil, men den her http://vagtuning.dk/oem-20-tfsi-rs4-returventil

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:41
af AndreasHald
m power skrev:
Mikesorensen skrev:Jeg havde lidt samme problem på min gamle bil, Leon Fr. Og der var det retur ventilen der os lige sku opgraderes ;) .

Nu du kan tjekke ladetryk osv , hvad så med benzin trykket ? Laver den så det den skal der ? Syns jeg ikke lige du skrev noget om.
Det skulle ikke være nødvendigt at opgradere til en rs4 returventil på en BWA 2.0 tfsi, men nu når manifold alligevel skal af, så er det jo nemt lige at skifte den i samme omgang :-)

Hvad angår benzintryk, så har ts vist ikke haft VCDS på endnu.
Der er også glemt at skrive at der er sat RS4 returventil på :-)

Jeg har haft VCDS på men kun for at tjekke for evt fejlkoder på motoren hvilke der ikke var nogle af :-)

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:46
af m power
AndreasHald skrev:
m power skrev:
Mikesorensen skrev:Jeg havde lidt samme problem på min gamle bil, Leon Fr. Og der var det retur ventilen der os lige sku opgraderes ;) .

Nu du kan tjekke ladetryk osv , hvad så med benzin trykket ? Laver den så det den skal der ? Syns jeg ikke lige du skrev noget om.
Det skulle ikke være nødvendigt at opgradere til en rs4 returventil på en BWA 2.0 tfsi, men nu når manifold alligevel skal af, så er det jo nemt lige at skifte den i samme omgang :-)

Hvad angår benzintryk, så har ts vist ikke haft VCDS på endnu.
Der er også glemt at skrive at der er sat RS4 returventil på :-)

Jeg har haft VCDS på men kun for at tjekke for evt fejlkoder på motoren hvilke der ikke var nogle af :-)
Så er der kun en vej, og det er at få renset ventiler og lave en log med VCDS.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 20:50
af AndreasHald
Det vil jeg få gjort :-) tak for hjælpen

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 24. okt 2017, 21:05
af m power
AndreasHald skrev:Det vil jeg få gjort :-) tak for hjælpen
Det var så lidt :-)
Husk at melde tilbage når der er nyt :-)

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 25. okt 2017, 13:28
af Mikkel G
Efter jeg fik APR Stage 2+ på min AXX k03, begyndte den at tændingsudsætte periodisk.
Gjorde det 7 ud af 10 gange da vi lavede datalog.

Men det hjalp at rense ventilerne, som var ret meget sodet til..
Ligger vist på 1.4 bar og yder 266 hk. (tror dog kardanakslen tager lidt HK)

Lyder lidt underligt, når du siger den køre fint uden at hakke eller noget..

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 25. okt 2017, 13:39
af Sorens2
Mikkel G skrev: Ligger vist på 1.4 bar og yder 266 hk. (tror dog kardanakslen tager lidt HK..

Det gør den ikke da feltet selv tager højde for den slags. Men mindre det er et elendigt gammelt felt.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 25. okt 2017, 13:55
af Mikkel G
Sorens2 skrev:Det gør den ikke da feltet selv tager højde for den slags. Men mindre det er et elendigt gammelt felt.
Den er rullet med stikkene taget fra Haldex-koblingen, ved ikke om det har nogen betydning om den er rullet 2wd eller 4wd? :)

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 25. okt 2017, 14:03
af AndreasHald
Min fejltænder på lidt forskellige cylindre nogle gange når den virkelig får noget at leve af, men ikke under normal kørsel så er der intet. Men dette kan vel også være pga tilsodet ventiler :-)

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 25. okt 2017, 14:16
af Sorens2
Mikkel G skrev:
Sorens2 skrev:Det gør den ikke da feltet selv tager højde for den slags. Men mindre det er et elendigt gammelt felt.
Den er rullet med stikkene taget fra Haldex-koblingen, ved ikke om det har nogen betydning om den er rullet 2wd eller 4wd? :)
Det betyder intet.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 8. nov 2017, 18:00
af AndreasHald
jeg har endnu ikke fået lavet noget på bilen, der er en del at se til på arbejdet for tiden :-)

men jeg har lagt mærke til at via polarfisen så kommer olietemperturen ALDRIG over 82 grader og ligger normalt ved 78 grader, selv ved lidt hård kørsel. Hvad ligger jeres olietempertur på ?
det samme med min vandtempertur, den ligger også omkring 74 grader selvom bilen har kørt i 25 minutter ? ville mene denne skulle helst op og ramme 90 grader ? eller er det bare mig ?.
måske dette kan være med til at den ikke laver flere krafter end den gør ?. :-) nogle gode inputs ?

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 9. nov 2017, 09:32
af Stefan
AndreasHald skrev:jeg har endnu ikke fået lavet noget på bilen, der er en del at se til på arbejdet for tiden :-)

men jeg har lagt mærke til at via polarfisen så kommer olietemperturen ALDRIG over 82 grader og ligger normalt ved 78 grader, selv ved lidt hård kørsel. Hvad ligger jeres olietempertur på ?
det samme med min vandtempertur, den ligger også omkring 74 grader selvom bilen har kørt i 25 minutter ? ville mene denne skulle helst op og ramme 90 grader ? eller er det bare mig ?.
måske dette kan være med til at den ikke laver flere krafter end den gør ?. :-) nogle gode inputs ?
Ny termostat. De ligger begge normalt omkring 90C i drifttemperatur.

Det har tilgengæld ikke noget med din ydelse at gøre. ;)

Få lavet nogle logs, ellers bliver det rent gætværk.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 14. jan 2018, 14:48
af AndreasHald
Til info, så blev thermostat og begge følere skiftet. Derefter skete der en hel del mere ! Derudover skiftede jeg min GFB+ ud med en original Rev G og derefter kørte bilen helt perfekt og fik de sikkert manglende krafter :-)

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 15. jan 2018, 10:09
af Stefan
Hvor købte du den GFB DV+? Der har været en del påstyr om nogle dårlige kinesiske kopier solgt på bl.a. Ebay.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 15. jan 2018, 10:53
af AndreasHald
Købte den hos BN autoteknik, så jeg tror ikke at det er en kopi :-)

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 15. jan 2018, 11:30
af Stefan
Nej, så er det næppe en kopi! :-)

Fedt du fik løst problemet og at du lige opdaterer tråden!

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 15. jan 2018, 11:37
af Mikkel G
Gad vide om man tør sætte en GFB+ på, har en liggende til når jeg laver Stage 3 :roll:
Dog købt hos AKS tuning..

Godt i fik løst det..

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 15. jan 2018, 11:54
af AndreasHald
Hmm det jo bare at prøve. :-) det jo heldigvis ikke så svært at skifte den :-) og ja det var ret lækkert at få det løst.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 15. jan 2018, 13:07
af Mikkel G
Ja netop ;) K03 er lidt sværere end K04. Men det er ikke meget. Bliver nemt at sætte på, når jeg får min k04 lader på 8-) Kører pt. med 06H145710D.

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 27. jan 2018, 19:16
af Johnsen2103
Apr’s software tager højde for motorens temperatur så hvis din motor ikke er driftvarm får du ikke max ydelse.
Mvh Dennis

Re: Vw Passat 2,0 TFSI Stage 2+ problem

: 27. jan 2018, 19:39
af AndreasHald
Nej det fandt jeg ud af :-)