Luftfilter mod på Leon Cupra 2016 (2.0 TSI)

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
CrAzY-HoRsE
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Luftfilter mod på Leon Cupra 2016 (2.0 TSI)

Indlæg af CrAzY-HoRsE » 28. okt 2017, 19:05

Jeg i gang med lidt mods på min Cupra, lige nu 2 ting vedr. luftfilterkasse og indsugningsdelen.

Jeg har åbnet venstre side af indsugningen som anvist i mange S3, GTI og Cupra forums, og fjernet lyddæmperen i luftfilterkasse, men nu har jeg læst at “lyddæmperen” også er et snefang :o .


Hvad er jeres erfaringer omkring at åbne op for mere luft og ingen snefang/lyddæmper, giver det problemer i DK, eller skal jeg bare nyde den smule lyd og speederrespons det giver?

Næste skridt bliver at WV Racing skum luftfilter, så hvis der kommer lidt vand/sne ind i luftfilterkasse så betyder det nok ikke så meget som med et papirfilter.

lars stampe
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 19. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Luftfilter mod på Leon Cupra 2016 (2.0 TSI)

Indlæg af lars stampe » 1. nov 2017, 20:40

Mvh
Lars Stampe /Skoda Octavia 3 2.0 TSI 190 - BMW F30 lci 340i

CrAzY-HoRsE
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Luftfilter mod på Leon Cupra 2016 (2.0 TSI)

Indlæg af CrAzY-HoRsE » 2. nov 2017, 13:05

Takker, mit tyske stinker men blev da lidt klogere :)

Jeg har ikke modificeret så kraftigt som han gør, for det der plastik bliver noget slatten hvis man skærer for meget af, jeg har åbnet de 2 store felter så der kommer mere direkte luft ind i luftfilterkassen.

Jeg har fundet ud af at det officelle ord er Snow Grate, Schneesieb eller på dansk sne-si på indsatsen i luftfilterkassen, den er meget begrænsende for luftindtaget og det lader ikke til at nogen oplever problemer med at fjerne den, men jeg vil da gerne høre jeres erfaringer. Jeg kan ikke lige se det skulle give problemer at fjerne sne-si'en for så må folk med "open cone" og "cold air intakes" da have mange problemer med sne som tilstopper filteret om vinteren.

Jeg har kørt rundt nu i en uges tid og kan helt klart mærke en forskel til den gode side, men om det skyldes at temperaturen udenfor er faldet ret meget i denne uge eller om det er pga. bedre/mere luft, det skal jeg være usagt indtil videre. Jeg har kun nogle IAT målingen fra da det var lidt varmere, så må desværre vente til foråret med at se om ændringerne har givet det resultat jeg håber på indtil jeg kan sammenligne de nye og gamle tal.

En ting er dog 100% sikkert, Cupra'en er den sjoveste bil jeg har haft :twisted:

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"