Chiptuning.nu polo 1.2 tsi 110 hk

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Chiptuning.nu polo 1.2 tsi 110 hk

Indlæg af highline » 19. nov 2017, 11:06

har en polo 1.2 tsi 110 hk med dsg nogen der har erfaring med chip i sådan en? har fulgt med i den lange tråd om problemer med dsg men er det noget der gør " problemet " endnu værre eller ændre det ikke noget i forhold til chip :?

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Chiptuning.nu polo 1.2 tsi 110 hk

Indlæg af kGlerup » 19. nov 2017, 11:28

highline skrev:har en polo 1.2 tsi 110 hk med dsg nogen der har erfaring med chip i sådan en? har fulgt med i den lange tråd om problemer med dsg men er det noget der gør " problemet " endnu værre eller ændre det ikke noget i forhold til chip :?
Ville jeg ikke være bange for. Det problem den gearkasse har er styringsmæssigt. Hvis du ikke har problemer så er det jo super :)
Gearkassen klarer motorer med op til 250NM, så du har masser af "råderum" til noget mere moment.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Chiptuning.nu polo 1.2 tsi 110 hk

Indlæg af claussor » 19. nov 2017, 13:10

KGlerup har sagt det der skal siges enig:)

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Chiptuning.nu polo 1.2 tsi 110 hk

Indlæg af highline » 19. nov 2017, 13:15

kGlerup skrev:
highline skrev:har en polo 1.2 tsi 110 hk med dsg nogen der har erfaring med chip i sådan en? har fulgt med i den lange tråd om problemer med dsg men er det noget der gør " problemet " endnu værre eller ændre det ikke noget i forhold til chip :?
Ville jeg ikke være bange for. Det problem den gearkasse har er styringsmæssigt. Hvis du ikke har problemer så er det jo super :)
Gearkassen klarer motorer med op til 250NM, så du har masser af "råderum" til noget mere moment.

Lyder godt har nemlig en utune II box liggende :D

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Chiptuning.nu polo 1.2 tsi 110 hk

Indlæg af GranTurismo » 19. nov 2017, 14:13

Enig min har lidt over 250 Nm og glider ikke (standard 1,4 TSI 150)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

highline
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Chiptuning.nu polo 1.2 tsi 110 hk

Indlæg af highline » 19. nov 2017, 20:03

GranTurismo skrev:Enig min har lidt over 250 Nm og glider ikke (standard 1,4 TSI 150)
Men er DQ200 helt identiske om det er en 1.0, 1,2, 1.4 M.M er godt klar over at gearudvekslingen variere men styrke og kobling.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Chiptuning.nu polo 1.2 tsi 110 hk

Indlæg af kGlerup » 19. nov 2017, 21:25

highline skrev:
GranTurismo skrev:Enig min har lidt over 250 Nm og glider ikke (standard 1,4 TSI 150)
Men er DQ200 helt identiske om det er en 1.0, 1,2, 1.4 M.M er godt klar over at gearudvekslingen variere men styrke og kobling.
Aner ikke om der er forskel mht udveksling.
Men her er det moment gennem koblingerne det drejer sig om. Koblingen er svjv den samme upåagtet hvilken motor der bruges.
Jeg ville ikke være nervøs for kobling/gear på en 1,2 som får lidt ekstra moment :)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"