Golf 1 2H retro tuning?

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Mikkel burkal
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. dec 2017, 22:49
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af Mikkel burkal » 20. dec 2017, 23:45

Golf 1 cabriolet 2H 1.8L 8v digifant 2 årg1991

Nu er jeg ikke så gammel igen, så tænkte på om der måske var en der ude som Havde styr på hvad man gjorde med denne motor den gang for at få flere hyppere?.
Ny udstødning er bestilt (super sprint hele vejen fra manifold til potte)
Min far snakker om man den gang skiftede en eller anden chip ud (ecu formoder jeg?) men jeg har ingen ide hvor jeg skal lede efter den slags. Måske en som har erfaring ?
Hvad kan man ellers gøre ved sådan en? Ideer modtages med kyshånd.


HILSEN Mikkel Burkal

Brugeravatar
hans123
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af hans123 » 21. dec 2017, 11:51

Biler er med karburator og kan ikke chiptunes

Men meget kan laves hvis du vil have flere hk

Men regn med det bliver dyrt måske 1000.- pr hk

en udstødning giver intet i standart setup
VW E-UP 2021

Mikkel burkal
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. dec 2017, 22:49
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af Mikkel burkal » 21. dec 2017, 19:17

Det sjovt for når jeg googler chipping til motoren kommer der en masse op i USA omkring det. Can bare ikke finde så meget i eu

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af SorenR » 21. dec 2017, 20:04

hans123 skrev:Biler er med karburator og kan ikke chiptunes

Men meget kan laves hvis du vil have flere hk

Men regn med det bliver dyrt måske 1000.- pr hk

en udstødning giver intet i standart setup
En 2H har Multipoint Injection = Digifant II

https://www.bolku.nl/Webwinkel-Product- ... PF-PB.html
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Mikkel burkal
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. dec 2017, 22:49
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af Mikkel burkal » 21. dec 2017, 20:28

Mange tak sorenp, så var jeg ikke helt ved siden af :D. Så må jeg se ar få fingrene i sådan en, har du selv haft en?

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af SorenR » 21. dec 2017, 20:39

Mikkel burkal skrev:Mange tak sorenp, så var jeg ikke helt ved siden af :D. Så må jeg se ar få fingrene i sådan en, har du selv haft en?
Nej, konen har fint klaret 400.000 km i vores G1Cab uden chip og de fleste af de originale 98 HK virker til at være der endnu.

Hun har fået en Mercedes som pendler, så det kribler lidt i fingrene for at få en VR5'er i samt skiver bag - og hvis både lyd og køreegenskaber skal være som min anden bil, så skal der også bygges noget Syncro/4Motion i... :twisted:

Ang. Digifant... Min svoger havde en Golf G60 hvor vi skiftede PG motoren ud med en VW fabrikstunet 1H og en custom chippet Digifant I (ikke US model). Det fungerede fint. Så vidt jeg husker sidder begge chips i sokler :mrgreen:
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Mikkel burkal
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. dec 2017, 22:49
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af Mikkel burkal » 21. dec 2017, 21:00

400tusinde heh, med 163 tusind på klokken er jeg mere rolig nu for den nok holder til det. Jeg tror sgu jeg prøver den chip der, så må jeg lige få den på rullefelt inden og efter.
Er en 1H ikke fra en golf 3?

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af SorenR » 21. dec 2017, 21:06

Mikkel burkal skrev:400tusinde heh, med 163 tusind på klokken er jeg mere rolig nu for den nok holder til det. Jeg tror sgu jeg prøver den chip der, så må jeg lige få den på rullefelt inden og efter.
Er en 1H ikke fra en golf 3?
På de 400.000 er der kun skiftet en pakning på knastakslen, resten er service/tandrem/dæmpere/bremser/udstødning, en lambdasonde, en håndfuld hjullejer og 2 bærekugler (d.v.s. jeg skifter nummer 2 en af dagene).

1H er fra Golf II Rallye G60 :mrgreen:

EDIT... Jeg skiftede lambdasonde igen i år (så 2 ialt) samt bankeføler og "manipulerede" MAF'en da jeg ikke kunne få CO ned til syn.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Mikkel burkal
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. dec 2017, 22:49
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af Mikkel burkal » 21. dec 2017, 21:32

Den motor vrimler det vel ikke ligefrem med ? ;-)

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Golf 1 2H retro tuning?

Indlæg af SorenR » 22. dec 2017, 00:45

Mikkel burkal skrev:Den motor vrimler det vel ikke ligefrem med ? ;-)
Næh... Vi hentede motoren i Bremen...
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"