Tuning af 2.0 tsi
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 4. jul 2015, 16:53
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Spændende !! Dælme en pæn std effekt da . Men igen, det viser bare det v-power gir noget. Vores bil smider os 11hk mere på v-power kontra 95oktan.
Du må være godt spændt nu på og få det endelige resultatet
Du må være godt spændt nu på og få det endelige resultatet
Re: Tuning af 2.0 tsi
Passaten kom hjem idag, med 272hk/370nm under hjelmen
Havde håbet på 280hk/400nm, men det kan sku alligevel mærkes en del, de ekstra 30hk/60nm
Havde håbet på 280hk/400nm, men det kan sku alligevel mærkes en del, de ekstra 30hk/60nm
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Lækkert at det lykkedes ☺
Men er ikke imponeret af de tal som rh kunne trylle, men det kommer ikke bag på mig
Men er ikke imponeret af de tal som rh kunne trylle, men det kommer ikke bag på mig
Re: Tuning af 2.0 tsi
Jeg havde også håbet på bare lidt mere
Men det kan også være min egen skyld
Sagde de ikke skulle presse den så meget som der var muligt, hellere lidt mindre og det holder bedre/længere
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Det er en fin effekt for den motor.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 479
- Tilmeldt: 15. okt 2014, 13:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Fine tal, må vi eventuelt se effektkurven?Gkristensen skrev: ↑18. feb 2018, 23:14Passaten kom hjem idag, med 272hk/370nm under hjelmen
Havde håbet på 280hk/400nm, men det kan sku alligevel mærkes en del, de ekstra 30hk/60nm
Nuværende: VW Passat Variant 2014
(Tidligere)
Golf VII GTI Performance
Seat Leon FR 2.0TSI '10 - Projekttråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=124981
Seat Leon 1.9 TDI 2009
Salgsleder ved Nordic Autoparts.
Brug for et godt tilbud på reservedele - ring eller mail.
Mail: Mhe@nap.dk
Direkte telefon: 86 20 33 47.
(Tidligere)
Golf VII GTI Performance
Seat Leon FR 2.0TSI '10 - Projekttråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=124981
Seat Leon 1.9 TDI 2009
Salgsleder ved Nordic Autoparts.
Brug for et godt tilbud på reservedele - ring eller mail.
Mail: Mhe@nap.dk
Direkte telefon: 86 20 33 47.
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2157
- Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 103 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Jeg bedte også om at holde min motor lidt i ro, så den endte i cirka 260hk og 380nm, med standart forrør, intake og udstødning.
Mangler dog at få den rullet.
Bare lidt mærkeligt din så ikke får mere end 370.
Mangler dog at få den rullet.
Bare lidt mærkeligt din så ikke får mere end 370.
Re: Tuning af 2.0 tsi
Din har ikke været på felt efterfølgende, eller hvad mener du?MichaelSmed skrev: ↑19. feb 2018, 11:11Jeg bedte også om at holde min motor lidt i ro, så den endte i cirka 260hk og 380nm, med standart forrør, intake og udstødning.
Mangler dog at få den rullet.
Bare lidt mærkeligt din så ikke får mere end 370.
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2157
- Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 103 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Præcis. Den har ikke været på felt endnu.Gkristensen skrev:Din har ikke været på felt efterfølgende, eller hvad mener du?
Men det er hvad der er opgivet på Landberg's hjemmeside, og hvad de cirka plejer at hive ud af de motorer. Men gad godt få den på felt en dag, bare for at have papir på det, og for at se kurven.
Den må også lyde fint din, med intake, og komplet udstødning. Få da lige filmet den en dag
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: 3. aug 2009, 18:50
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 9 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Som jeg skrev til dig, Glenn, så syntes jeg især momentet er ret lavt.
Min laver jo 422 nm med dsg, og der plejer de at holde momentet nede, plus APR siger vist omkring 30-40 nm mere på indsugning
Min laver jo 422 nm med dsg, og der plejer de at holde momentet nede, plus APR siger vist omkring 30-40 nm mere på indsugning
Skoda Octavia RS
Seat Leon Cupra 290. Solgt
VW Golf 6 GTI DSG solgt.
Seat Leon 2.0 TFSI Sport Up APR Stage 2+
[/color] solgt.
Seat Leon Cupra 290. Solgt
VW Golf 6 GTI DSG solgt.
Seat Leon 2.0 TFSI Sport Up APR Stage 2+
[/color] solgt.
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Uden at have en erfaring, så virker det isoleret set lavt, når både Scantune og Chiptuning.nu skriver 260hk/400nm ved optimering på standard hardware.Stef coupe skrev: ↑19. feb 2018, 19:00Som jeg skrev til dig, Glenn, så syntes jeg især momentet er ret lavt.
Min laver jo 422 nm med dsg, og der plejer de at holde momentet nede, plus APR siger vist omkring 30-40 nm mere på indsugning
-
- Medlem
- Indlæg: 594
- Tilmeldt: 9. feb 2012, 20:04
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Synes også det lyder til den lave side. Min Golf 6 GTI lavede 269 HK og 416 NM på ren optimering, altså ingen hardware, og det var ved RH. (Dog ikke mig som fik det lavet, men havde rulleattest på bilen)
Kunne være sjov at se hvad den lavede med en landberg fil
Dog er det vigtigste at den kører godt og du er glad
Vær også opmærksom på at ved over 400 NM kan din std. Kobling godt begynde at fedte. Min fik ihvertfald en forstærket Sachs kobling
Kunne være sjov at se hvad den lavede med en landberg fil
Dog er det vigtigste at den kører godt og du er glad
Vær også opmærksom på at ved over 400 NM kan din std. Kobling godt begynde at fedte. Min fik ihvertfald en forstærket Sachs kobling
Tidligere
Golf MKVI GTI
Golf MKVI GTI
Re: Tuning af 2.0 tsi
Efter at have læst hvad i skriver, kan jeg da godt se, at det er lige i den lave ende, hvad angår moment
Kan det skyldes en slidt/dårlig turbo? Den har kørt 114-115.000km nu
Da den var helt original, havde den 221.8hk/300nm på vpower
Kan det skyldes en slidt/dårlig turbo? Den har kørt 114-115.000km nu
Da den var helt original, havde den 221.8hk/300nm på vpower
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Det er jo en fin effekt den laver standart, så tror jeg motoren/turbo er i fin stand.
Det er nok tuneren det er galt med
Det er nok tuneren det er galt med
Re: Tuning af 2.0 tsi
Så fik jeg taget mig sammen, til at ligge billede op at rulleattesten
Syntes moment kurven ser lidt sjov ud, er det normalt den hopper sådan op og ned?
Bilen kører rigtig Lækkert, der er slet ikke noget der
Hvad syntes i om kurven?
Syntes moment kurven ser lidt sjov ud, er det normalt den hopper sådan op og ned?
Bilen kører rigtig Lækkert, der er slet ikke noget der
Hvad syntes i om kurven?
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Tuning af 2.0 tsi
Kurven skal hoppe lidt, da turboen ikke bliver belastet i samme grad, som på vejen.Gkristensen skrev: ↑21. feb 2018, 23:02Så fik jeg taget mig sammen, til at ligge billede op at rulleattesten
Syntes moment kurven ser lidt sjov ud, er det normalt den hopper sådan op og ned?
Forstået på den måde, at det er en en forholdvis kort accelerationstid, turboen har på et rullefelt, til at regulere og stabilisere sit tryk.
Så intet som sådan unormalt i det.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren