Tuning af 2.0 tsi

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Mikesorensen
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 4. jul 2015, 16:53
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Mikesorensen » 11. feb 2018, 21:44

Spændende !! Dælme en pæn std effekt da . Men igen, det viser bare det v-power gir noget. Vores bil smider os 11hk mere på v-power kontra 95oktan.
Du må være godt spændt nu på og få det endelige resultatet :D

Gkristensen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Gkristensen » 18. feb 2018, 23:14

Passaten kom hjem idag, med 272hk/370nm under hjelmen :)

Havde håbet på 280hk/400nm, men det kan sku alligevel mærkes en del, de ekstra 30hk/60nm :)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af m power » 18. feb 2018, 23:41

Lækkert at det lykkedes ☺
Men er ikke imponeret af de tal som rh kunne trylle, men det kommer ikke bag på mig ;-)

Gkristensen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Gkristensen » 18. feb 2018, 23:54

m power skrev:
18. feb 2018, 23:41
Lækkert at det lykkedes ☺
Men er ikke imponeret af de tal som rh kunne trylle, men det kommer ikke bag på mig ;-)
Jeg havde også håbet på bare lidt mere :)

Men det kan også være min egen skyld :)

Sagde de ikke skulle presse den så meget som der var muligt, hellere lidt mindre og det holder bedre/længere :)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Charlimike » 19. feb 2018, 10:50

Det er en fin effekt for den motor.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Michael1995
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 15. okt 2014, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Michael1995 » 19. feb 2018, 11:02

Gkristensen skrev:
18. feb 2018, 23:14
Passaten kom hjem idag, med 272hk/370nm under hjelmen :)

Havde håbet på 280hk/400nm, men det kan sku alligevel mærkes en del, de ekstra 30hk/60nm :)
Fine tal, må vi eventuelt se effektkurven? :)
Nuværende: VW Passat Variant 2014

(Tidligere)
Golf VII GTI Performance
Seat Leon FR 2.0TSI '10 - Projekttråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=124981
Seat Leon 1.9 TDI 2009

Salgsleder ved Nordic Autoparts.
Brug for et godt tilbud på reservedele - ring eller mail.
Mail: Mhe@nap.dk
Direkte telefon: 86 20 33 47.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af MichaelSmed » 19. feb 2018, 11:11

Jeg bedte også om at holde min motor lidt i ro, så den endte i cirka 260hk og 380nm, med standart forrør, intake og udstødning.
Mangler dog at få den rullet.
Bare lidt mærkeligt din så ikke får mere end 370.

Gkristensen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Gkristensen » 19. feb 2018, 11:35

MichaelSmed skrev:
19. feb 2018, 11:11
Jeg bedte også om at holde min motor lidt i ro, så den endte i cirka 260hk og 380nm, med standart forrør, intake og udstødning.
Mangler dog at få den rullet.
Bare lidt mærkeligt din så ikke får mere end 370.
Din har ikke været på felt efterfølgende, eller hvad mener du? :)

Gkristensen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Gkristensen » 19. feb 2018, 11:36

Charlimike skrev:
19. feb 2018, 10:50
Det er en fin effekt for den motor.


Så er det jo ikke helt slemt ;)

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af MichaelSmed » 19. feb 2018, 12:40


Gkristensen skrev:Din har ikke været på felt efterfølgende, eller hvad mener du? :)
Præcis. Den har ikke været på felt endnu.
Men det er hvad der er opgivet på Landberg's hjemmeside, og hvad de cirka plejer at hive ud af de motorer. Men gad godt få den på felt en dag, bare for at have papir på det, og for at se kurven.
Den må også lyde fint din, med intake, og komplet udstødning. Få da lige filmet den en dag :D

Stef coupe
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 3. aug 2009, 18:50
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Stef coupe » 19. feb 2018, 19:00

Som jeg skrev til dig, Glenn, så syntes jeg især momentet er ret lavt.
Min laver jo 422 nm med dsg, og der plejer de at holde momentet nede, plus APR siger vist omkring 30-40 nm mere på indsugning
Skoda Octavia RS
Seat Leon Cupra 290. Solgt
VW Golf 6 GTI DSG solgt.
Seat Leon 2.0 TFSI Sport Up APR Stage 2+
[/color] solgt.

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Mikkel K » 20. feb 2018, 12:01

Stef coupe skrev:
19. feb 2018, 19:00
Som jeg skrev til dig, Glenn, så syntes jeg især momentet er ret lavt.
Min laver jo 422 nm med dsg, og der plejer de at holde momentet nede, plus APR siger vist omkring 30-40 nm mere på indsugning
Uden at have en erfaring, så virker det isoleret set lavt, når både Scantune og Chiptuning.nu skriver 260hk/400nm ved optimering på standard hardware.

MikkelVAG
Medlem
Indlæg: 594
Tilmeldt: 9. feb 2012, 20:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af MikkelVAG » 20. feb 2018, 12:44

Synes også det lyder til den lave side. Min Golf 6 GTI lavede 269 HK og 416 NM på ren optimering, altså ingen hardware, og det var ved RH. (Dog ikke mig som fik det lavet, men havde rulleattest på bilen)

Kunne være sjov at se hvad den lavede med en landberg fil :)

Dog er det vigtigste at den kører godt og du er glad :)
Vær også opmærksom på at ved over 400 NM kan din std. Kobling godt begynde at fedte. Min fik ihvertfald en forstærket Sachs kobling :D
Tidligere
Golf MKVI GTI

Gkristensen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Gkristensen » 20. feb 2018, 23:48

Efter at have læst hvad i skriver, kan jeg da godt se, at det er lige i den lave ende, hvad angår moment :)

Kan det skyldes en slidt/dårlig turbo? Den har kørt 114-115.000km nu :)

Da den var helt original, havde den 221.8hk/300nm på vpower :)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af m power » 21. feb 2018, 07:14

Det er jo en fin effekt den laver standart, så tror jeg motoren/turbo er i fin stand.
Det er nok tuneren det er galt med 😉

Gkristensen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af Gkristensen » 21. feb 2018, 23:02

Så fik jeg taget mig sammen, til at ligge billede op at rulleattesten :)

Syntes moment kurven ser lidt sjov ud, er det normalt den hopper sådan op og ned? :)

Bilen kører rigtig Lækkert, der er slet ikke noget der :)

Hvad syntes i om kurven?
Screenshot_20180221-225733.png
Screenshot_20180221-225733.png (321.49 KiB) Vist 1748 gange

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Tuning af 2.0 tsi

Indlæg af KBoesen » 22. feb 2018, 22:14

Gkristensen skrev:
21. feb 2018, 23:02
Så fik jeg taget mig sammen, til at ligge billede op at rulleattesten :)

Syntes moment kurven ser lidt sjov ud, er det normalt den hopper sådan op og ned? :)
Kurven skal hoppe lidt, da turboen ikke bliver belastet i samme grad, som på vejen.
Forstået på den måde, at det er en en forholdvis kort accelerationstid, turboen har på et rullefelt, til at regulere og stabilisere sit tryk.
Så intet som sådan unormalt i det. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"