Runner flap delete tfsi

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
kedde1234
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 28. nov 2008, 19:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Runner flap delete tfsi

Indlæg af kedde1234 » 27. mar 2018, 20:05

Går lidt og overvejer om jeg skal montere rfd på min golf v gti i forbindelse med en k04 konvertering, er der nogen fordele ved det?

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Runner flap delete tfsi

Indlæg af m power » 27. mar 2018, 20:22

Ikke ud over at din pung bliver lettere ;-)
Brug de mønter på noget andet til bilen.

kedde1234
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 28. nov 2008, 19:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Runner flap delete tfsi

Indlæg af kedde1234 » 28. mar 2018, 05:58

Tak for svaret, sådan som jeg forstod det bliver de os kun brugt til kold start ellers står de Åben hele tiden. Så de burde ikke have det store at sige

kedde1234
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 28. nov 2008, 19:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Runner flap delete tfsi

Indlæg af kedde1234 » 28. mar 2018, 16:59

Folk er velkommen til at byde ind med erfaringer

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Runner flap delete tfsi

Indlæg af Don Karnage » 28. mar 2018, 19:27

Det er korrekt at de kun bruges ved koldstart. Derfor, på motore hvor de er fjernet og motorstyringen ikke understøtter det, går motoren meget ujævnt de første par sek. Derefter går den normalt.

Det har helt sikkert NOGEN effekt at fjerne dem, hvor meget er der næppe mange der har testet. Men de fylder vel ca 5-7% af åbningen i manifolden, så det er åbenlyst at det giver mere/bedre flow at fjerne dem.

Min Seat havde fået dem fjernet, lavede dog andre ændringer samtidigt, så kender ikke konsekvensen af det.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Runner flap delete tfsi

Indlæg af m power » 29. mar 2018, 00:24

Lasse O skrev:
28. mar 2018, 19:27
Det er korrekt at de kun bruges ved koldstart. Derfor, på motore hvor de er fjernet og motorstyringen ikke understøtter det, går motoren meget ujævnt de første par sek. Derefter går den normalt.

Det har helt sikkert NOGEN effekt at fjerne dem, hvor meget er der næppe mange der har testet. Men de fylder vel ca 5-7% af åbningen i manifolden, så det er åbenlyst at det giver mere/bedre flow at fjerne dem.

Min Seat havde fået dem fjernet, lavede dog andre ændringer samtidigt, så kender ikke konsekvensen af det.
Større er ikke altid = med at det bliver bedre 🤔

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Runner flap delete tfsi

Indlæg af Don Karnage » 29. mar 2018, 16:08

m power skrev:
29. mar 2018, 00:24
Lasse O skrev:
28. mar 2018, 19:27
Det er korrekt at de kun bruges ved koldstart. Derfor, på motore hvor de er fjernet og motorstyringen ikke understøtter det, går motoren meget ujævnt de første par sek. Derefter går den normalt.

Det har helt sikkert NOGEN effekt at fjerne dem, hvor meget er der næppe mange der har testet. Men de fylder vel ca 5-7% af åbningen i manifolden, så det er åbenlyst at det giver mere/bedre flow at fjerne dem.

Min Seat havde fået dem fjernet, lavede dog andre ændringer samtidigt, så kender ikke konsekvensen af det.
Større er ikke altid = med at det bliver bedre 🤔
Derfor "mere/bedre flow" ;)
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"