Side 1 af 1

Runner flap delete tfsi

: 27. mar 2018, 20:05
af kedde1234
Går lidt og overvejer om jeg skal montere rfd på min golf v gti i forbindelse med en k04 konvertering, er der nogen fordele ved det?

Re: Runner flap delete tfsi

: 27. mar 2018, 20:22
af m power
Ikke ud over at din pung bliver lettere ;-)
Brug de mønter på noget andet til bilen.

Re: Runner flap delete tfsi

: 28. mar 2018, 05:58
af kedde1234
Tak for svaret, sådan som jeg forstod det bliver de os kun brugt til kold start ellers står de Åben hele tiden. Så de burde ikke have det store at sige

Re: Runner flap delete tfsi

: 28. mar 2018, 16:59
af kedde1234
Folk er velkommen til at byde ind med erfaringer

Re: Runner flap delete tfsi

: 28. mar 2018, 19:27
af Don Karnage
Det er korrekt at de kun bruges ved koldstart. Derfor, på motore hvor de er fjernet og motorstyringen ikke understøtter det, går motoren meget ujævnt de første par sek. Derefter går den normalt.

Det har helt sikkert NOGEN effekt at fjerne dem, hvor meget er der næppe mange der har testet. Men de fylder vel ca 5-7% af åbningen i manifolden, så det er åbenlyst at det giver mere/bedre flow at fjerne dem.

Min Seat havde fået dem fjernet, lavede dog andre ændringer samtidigt, så kender ikke konsekvensen af det.

Re: Runner flap delete tfsi

: 29. mar 2018, 00:24
af m power
Lasse O skrev:
28. mar 2018, 19:27
Det er korrekt at de kun bruges ved koldstart. Derfor, på motore hvor de er fjernet og motorstyringen ikke understøtter det, går motoren meget ujævnt de første par sek. Derefter går den normalt.

Det har helt sikkert NOGEN effekt at fjerne dem, hvor meget er der næppe mange der har testet. Men de fylder vel ca 5-7% af åbningen i manifolden, så det er åbenlyst at det giver mere/bedre flow at fjerne dem.

Min Seat havde fået dem fjernet, lavede dog andre ændringer samtidigt, så kender ikke konsekvensen af det.
Større er ikke altid = med at det bliver bedre 🤔

Re: Runner flap delete tfsi

: 29. mar 2018, 16:08
af Don Karnage
m power skrev:
29. mar 2018, 00:24
Lasse O skrev:
28. mar 2018, 19:27
Det er korrekt at de kun bruges ved koldstart. Derfor, på motore hvor de er fjernet og motorstyringen ikke understøtter det, går motoren meget ujævnt de første par sek. Derefter går den normalt.

Det har helt sikkert NOGEN effekt at fjerne dem, hvor meget er der næppe mange der har testet. Men de fylder vel ca 5-7% af åbningen i manifolden, så det er åbenlyst at det giver mere/bedre flow at fjerne dem.

Min Seat havde fået dem fjernet, lavede dog andre ændringer samtidigt, så kender ikke konsekvensen af det.
Større er ikke altid = med at det bliver bedre 🤔
Derfor "mere/bedre flow" ;)