Spørgsmål ved motorswap

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Survivor
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. dec 2008, 10:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spørgsmål ved motorswap

Indlæg af Survivor » 4. apr 2018, 21:32

Hej Venner

Efter en rum tid væk fra vag, er jeg nu tilbage.

Jeg har en passat 3b med defekt 1,6 benzin maskine med man gear og kabel gas.

Denne er nu færdig, og på hylden finder jeg den fineste audi 2,4 v6, også med man gear, men med e gas.

Jeg ser 5 stik til motorledningsnettet i bilen, men på 1,6eren er kun 4 brugt (det hvide er tomt), hvorimod at alle 5 er i brug på v6eren.

Spørgsmålene kommer her:
1 hvad er det hvide stik til? E gas??
2 Passer 1,6 træksaksler på en 2,4 v6? eller kan jeg tage trækaksler fra en passat v6 eller 1,9 tdi og kaste på?
3 Er e-gas til at bygge på en bil som er født uden? Nogen med direkte erfaring eller links?
4 Passer pedal anordning og ledninger fra en 1,9 tdi bg'er?
5 Er det korrekt at forbro, udstødning og alt er plug and play fra audien?
6 nogen med diagrammer over motorledningsnet og specielt stik fra motorledningsnet til bilen? Samt visende e gas systemet på en benziner?
7 Audi instrumentet medfølger, og ser ud til at passe på stik - kan jeg starte den op med dette så jeg kan udlæse koden til startspærre? eller er det muligt at finde en som er billig til helt at slette startspærren?

Ved det er mange spørgsmål, men det skyldes at jeg er lidt sent ude, da jeg har booket værksted i weekenden. Så ved du noget, så giv en melding.

PS. jeg har skrevet på et par fb grupper, og dette er IKKE et oplæg til diskussions af syns og/eller afgiftsregler, vil jeg have din mening om dette så spørger jeg om denne - jeg magter ikke selvbestaltede wannerbe internet politi/skatte betjente... Så med al respekt kun forhold jeg til min problemstilling, og ikke min moral... ;)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"