Side 1 af 1

Luftindtag original ændring octavia

: 27. apr 2018, 10:26
af lars stampe
Blot til info

Jeg har fjernet gitter i luftfilter kassen som vist i video.

Erfaring :

Lydændring = ingen eller meget lidt.
Effekt = ? Mener at ladetryk kommer hurtigere på max , målt via odbeleven. Holder også ladetryk lidt længere i høje omdrejninger . Skylles måske at lader ikke skal arbejde helt så hårdt for at trække luften ind. Men ren topeffekt tror jeg ikke da ladetrykket jo ikke bliver højere, men måske lidt fladere kurve ?
Afmontering = nemt, pas dog på ikke at brække ved optagning . Måtte bruge tang og trække lige op.

Tænker det er det samme på golf osv.

https://www.youtube.com/watch?v=aLVE0R2-4qY

Re: Luftindtag original ændring octavia

: 13. maj 2018, 21:21
af CrAzY-HoRsE
Den “fulde” fattigmand indsugning løsning inkluderer at man åbner de afblændede stykker i indsugningen ude i fronten, så den får kold luft, i stedet for varm luft via motorrum.

Jeg har gjort det på mine sidste 2 biler, det virker lige så godt som en dyr fancy indsugning. Min IAT var tidligere ca. 20 grader over udetemperatur hvilket er ganske fint, med mods ligger den på 10-12 grader over.

Udover kølig luft, så syntes jeg at det giver bedre speeder respons, og bedre lyd.

Edit: Skulle måske lige nævnte at det er på TSI 2.0 jeg har gjort det.

Re: Luftindtag original ændring octavia

: 22. maj 2018, 18:44
af molgaard14
hej lars.
det var da en fiks ide :)
er din rs'er optimeret? og i så fald, hvad har du gjort ved den.
jeg spurgte landberg på min rs tsi dsg årg. 15
Han sagde de lige havde lavet en rs'er ren optimering 328hk/522nm
Så det vil ligge der omkring på V-power
vh Henrik

Re: Luftindtag original ændring octavia

: 2. jun 2018, 05:32
af lars stampe
arp 1 low output 330 første rul. efterfølgende 6 rul 315hk og 512 nm inden luftkasse ændring.

Crazy horse : har du nogle billeder af dine ændringer eller hints

Re: Luftindtag original ændring octavia

: 2. jun 2018, 08:55
af CrAzY-HoRsE
Prøv at læse denne tråd, pointen er der men udførelsen kunne godt være bedre.
https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=33179

Start med tjekke om du har ventilationsriller i begge sider (nederst på billede), min havde så det gjorde arbejdet en del nemmere.

https://www.golfmk7.com/forums/showpost ... stcount=81

Ham her har brugt nogle skum stykker så der ikke trækkes luft fra motorrum, jeg brugte et stykke fra en gammel fitnessmåtte som jeg rullede sammen. Det er ikke fastgjort da det sidder i spænd når låget kommer på.

http://i.imgur.com/qDYR8wB.jpg?1


Jeg kan ikke lige umiddelbart finde ud af at uploade billeder, men jeg har brugt langt tid på at skære mit til, så det ligner noget (næsten) som kommer fra fabrikken.

Jeg har desuden også smidt et KN filter i, ja ja jeg ved godt at mange mener at MAP sensoren bliver ødelagt af olie fra KN filteret, men indtil videre så er det ikke lykkedes at finde spor af filter olie i laboratorietest af brugte MAP sensore så jeg tager det helt roligt.

Turboen larmer noget mere end standard inde i bilen, ikke så det generer men man er ikke i tvivl om at den er der. Der findes sikkert bedre og dyrere lysninger derude, men jeg kan godt lide "Stock Look'et" og det virker perfekt.

Re: Luftindtag original ændring octavia

: 2. jun 2018, 11:08
af lars stampe
Tak for link, jeg prøver