Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Theo G
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 8. feb 2009, 16:09
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC

Indlæg af Theo G » 15. maj 2018, 20:04

Godaften folkens

Da jeg lige har fået købt mig en A5 med en 2.0tfsi 211hk fra 12md 2010, vil jeg gerne forhøre mig over for hvilke muligheder jeg har og hvad der er et must have på sådan en motor generelt, da jeg ikke aner så meget om de TFSI maskiner, og jeg synes ikke det er til at finde så mange dele til sådan en som til eks. G6/cupra/A3 osv. ud fra motorkoden CDNC som skulle ligge i min.

Bilen har fået lavet stempler,kæde,strammer osv, så den burde være på toppen, og mit mål er ikke en 1000hk men omkring en 280-320 eller i det leje :lol:

så kom endelig med jeres erfaringer og viden, skulle i sågar have nogle stumper til sådan en bandit så skriv endelig
If it aint rub`n,you aint dub`n

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC

Indlæg af Flamiq » 17. maj 2018, 13:51

Ikke helt samme motor, men jeg mener, du godt kan drage lidt nytte af, hvad der står her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=136968 :ugeek:
Men, prøv selv, at bruge søgefunktionen herinde, der er en del tråde med benzintuning ;)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC

Indlæg af Don Karnage » 17. maj 2018, 14:10

Kort sagt, i følgende rækkefølge:

- Ordenlige tændrør, anbefalet er NGK, der er forskellige, fx BKR7EIX
- Indsuging, helt fra turboen, ikke bare filter
- 3" forrør med sportskatalysator (eller uden) ;)
- HPFP, opgraderet højtryksbenzinpumpe. Som fx Autotech. Billigste måde, præcis ligeså god som alle andre.
- Opgraderet intercooler
- Opgraderet tryk-rørføring, fx BSH throttle body pipe, turbo outlet pipe.

Og selvfølgelig en fornuftig motorstyring!
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Theo G
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 8. feb 2009, 16:09
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC

Indlæg af Theo G » 20. maj 2018, 17:01

Engolf_R skrev:
17. maj 2018, 13:51
Ikke helt samme motor, men jeg mener, du godt kan drage lidt nytte af, hvad der står her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=136968 :ugeek:
Men, prøv selv, at bruge søgefunktionen herinde, der er en del tråde med benzintuning ;)
Har siddet og kigget en del tråde igennem, det der forvirre mig er dog at jeg intet kan finde på den motorkode der ligger i min :roll:
If it aint rub`n,you aint dub`n

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC

Indlæg af jakethemoss » 20. maj 2018, 20:12

Lasse O skrev:
17. maj 2018, 14:10
Kort sagt, i følgende rækkefølge:

- Ordenlige tændrør, anbefalet er NGK, der er forskellige, fx BKR7EIX
- Indsuging, helt fra turboen, ikke bare filter
- 3" forrør med sportskatalysator (eller uden) ;)
- HPFP, opgraderet højtryksbenzinpumpe. Som fx Autotech. Billigste måde, præcis ligeså god som alle andre.
- Opgraderet intercooler
- Opgraderet tryk-rørføring, fx BSH throttle body pipe, turbo outlet pipe.

Og selvfølgelig en fornuftig motorstyring!
DET er en EA888 ikke en EA113. Så HPFP skal ikke opgraderes. Men det er forvirrende med Audi's brug af TFSI for TSI motorerne
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC

Indlæg af Don Karnage » 20. maj 2018, 20:26

jakethemoss skrev:
20. maj 2018, 20:12
Lasse O skrev:
17. maj 2018, 14:10
Kort sagt, i følgende rækkefølge:

- Ordenlige tændrør, anbefalet er NGK, der er forskellige, fx BKR7EIX
- Indsuging, helt fra turboen, ikke bare filter
- 3" forrør med sportskatalysator (eller uden) ;)
- HPFP, opgraderet højtryksbenzinpumpe. Som fx Autotech. Billigste måde, præcis ligeså god som alle andre.
- Opgraderet intercooler
- Opgraderet tryk-rørføring, fx BSH throttle body pipe, turbo outlet pipe.

Og selvfølgelig en fornuftig motorstyring!
DET er en EA888 ikke en EA113. Så HPFP skal ikke opgraderes. Men det er forvirrende med Audi's brug af TFSI for TSI motorerne
Det er fuldstændig latterligt :roll:
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"