Godaften folkens
Da jeg lige har fået købt mig en A5 med en 2.0tfsi 211hk fra 12md 2010, vil jeg gerne forhøre mig over for hvilke muligheder jeg har og hvad der er et must have på sådan en motor generelt, da jeg ikke aner så meget om de TFSI maskiner, og jeg synes ikke det er til at finde så mange dele til sådan en som til eks. G6/cupra/A3 osv. ud fra motorkoden CDNC som skulle ligge i min.
Bilen har fået lavet stempler,kæde,strammer osv, så den burde være på toppen, og mit mål er ikke en 1000hk men omkring en 280-320 eller i det leje
så kom endelig med jeres erfaringer og viden, skulle i sågar have nogle stumper til sådan en bandit så skriv endelig
Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3523
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC
Ikke helt samme motor, men jeg mener, du godt kan drage lidt nytte af, hvad der står her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=136968
Men, prøv selv, at bruge søgefunktionen herinde, der er en del tråde med benzintuning
Men, prøv selv, at bruge søgefunktionen herinde, der er en del tråde med benzintuning
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC
Kort sagt, i følgende rækkefølge:
- Ordenlige tændrør, anbefalet er NGK, der er forskellige, fx BKR7EIX
- Indsuging, helt fra turboen, ikke bare filter
- 3" forrør med sportskatalysator (eller uden)
- HPFP, opgraderet højtryksbenzinpumpe. Som fx Autotech. Billigste måde, præcis ligeså god som alle andre.
- Opgraderet intercooler
- Opgraderet tryk-rørføring, fx BSH throttle body pipe, turbo outlet pipe.
Og selvfølgelig en fornuftig motorstyring!
- Ordenlige tændrør, anbefalet er NGK, der er forskellige, fx BKR7EIX
- Indsuging, helt fra turboen, ikke bare filter
- 3" forrør med sportskatalysator (eller uden)
- HPFP, opgraderet højtryksbenzinpumpe. Som fx Autotech. Billigste måde, præcis ligeså god som alle andre.
- Opgraderet intercooler
- Opgraderet tryk-rørføring, fx BSH throttle body pipe, turbo outlet pipe.
Og selvfølgelig en fornuftig motorstyring!
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 8. feb 2009, 16:09
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC
Har siddet og kigget en del tråde igennem, det der forvirre mig er dog at jeg intet kan finde på den motorkode der ligger i minEngolf_R skrev: ↑17. maj 2018, 13:51Ikke helt samme motor, men jeg mener, du godt kan drage lidt nytte af, hvad der står her: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=75&t=136968
Men, prøv selv, at bruge søgefunktionen herinde, der er en del tråde med benzintuning
If it aint rub`n,you aint dub`n
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC
DET er en EA888 ikke en EA113. Så HPFP skal ikke opgraderes. Men det er forvirrende med Audi's brug af TFSI for TSI motorerneLasse O skrev: ↑17. maj 2018, 14:10Kort sagt, i følgende rækkefølge:
- Ordenlige tændrør, anbefalet er NGK, der er forskellige, fx BKR7EIX
- Indsuging, helt fra turboen, ikke bare filter
- 3" forrør med sportskatalysator (eller uden)
- HPFP, opgraderet højtryksbenzinpumpe. Som fx Autotech. Billigste måde, præcis ligeså god som alle andre.
- Opgraderet intercooler
- Opgraderet tryk-rørføring, fx BSH throttle body pipe, turbo outlet pipe.
Og selvfølgelig en fornuftig motorstyring!
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Tuning af A5 2.0tfsi 211hk CDNC
Det er fuldstændig latterligtjakethemoss skrev: ↑20. maj 2018, 20:12DET er en EA888 ikke en EA113. Så HPFP skal ikke opgraderes. Men det er forvirrende med Audi's brug af TFSI for TSI motorerneLasse O skrev: ↑17. maj 2018, 14:10Kort sagt, i følgende rækkefølge:
- Ordenlige tændrør, anbefalet er NGK, der er forskellige, fx BKR7EIX
- Indsuging, helt fra turboen, ikke bare filter
- 3" forrør med sportskatalysator (eller uden)
- HPFP, opgraderet højtryksbenzinpumpe. Som fx Autotech. Billigste måde, præcis ligeså god som alle andre.
- Opgraderet intercooler
- Opgraderet tryk-rørføring, fx BSH throttle body pipe, turbo outlet pipe.
Og selvfølgelig en fornuftig motorstyring!
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.