Hvilken turbo på en 1.8T AEB

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Tobisen7
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22. jun 2018, 12:51
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Hvilken turbo på en 1.8T AEB

Indlæg af Tobisen7 » 22. jun 2018, 13:15

Hej
Jeg vil lige høre om der er nogen der kan øse ud af deres erfaringer her angående valg af turbolader...
Jeg har en A6ér med en AEB motor som er chippet(Chip købt på Ebay) til en standard lader, i forbindelse med jeg købte bilen. Jeg har aldrig kørt med den inden jeg lavede motor.
Jeg købte en ny turbo, en K04, og det kører ikke helt optimalt, og jeg gider ikke bruge pengene på at få den mappet om.
Den flower umiddelbart for meget til det map der er lavet.(har egentlig ikke brug for flere en de små 200Hk)
Jeg vil derfor tilbage til den originale størrelse i en k03 lader, men de findes i flere udgaver.
Hvilken skal jeg vælge, og det mest vigtige er næsten om der er nogen der har erfaringer med en "standard" chippet boks kan køre med de K03 ladere (K03-053 eller K03-058) med lidt større kompressor hus uden at gå i fejl?
Kom frisk og byd ind med jeres erfaringer:)

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvilken turbo på en 1.8T AEB

Indlæg af Stefan » 22. jun 2018, 15:34

Kan du ikke bare lave den lavpraktiske løsning og smide en bleederventil på i stedet for at bruge N75 til at styre wastegaten?

Tobisen7
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 22. jun 2018, 12:51
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken turbo på en 1.8T AEB

Indlæg af Tobisen7 » 22. jun 2018, 22:39

Jeg har faktisk sat en bleeder ventil parelelt over n75 ventilen, da der kom en del boost spikes, og det virker rimeligt.
Men håbet med den lidt mindre turbo var også at få ladetryk lidt hurtigere i de lave rpm.
Så var det bare om det ville være en fordel, med de versioner af k03 alderen jeg nævner?
Jeg har læst mig frem til de skulle have et lidt større kompressor hus end den originale...

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"