Audi S3 opgradering af turbo/HK

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
vr6pede
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17. jun 2008, 21:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af vr6pede » 10. jul 2008, 11:21

Hvilken turbe vil i anbefale når jeg kun vil op på 300-330 HK snakker vi så en

GT2860 eller en GT2871 lader ?

Andre forslag modtages gerne

TAK

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Sorens2 » 10. jul 2008, 11:28

2871 ville jeg tage hvis du vil over 300.
Og så selvfølgelig resten af stakken. IC, dyser, udst. osv.

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af kimhemm » 10. jul 2008, 11:34

På hvilken S3 ?

På en 2.0 med KO4 turbo laver Landberg jo lidt over 300HK og 499 Nm bare med chip
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Dennis J » 10. jul 2008, 13:03

Jeg vil stille samme spørgsmål - hvis det er en 2.0 TFSI s3, så laver APR en chip der giver ca. 323hk - og de målinger er til at stole på.

APR ejer idag også Oettinger og laver deres SW mm. - du kan altså også bestille derfra hvor samme resultater er lovet - de skriver godt nok 350ps - men en PS svarer også til ca. 0,93hk eller deromkring. Det smarte ved både Oettinger og APR er softwaren kan switches på cruisecontrol til at kører med forskellige programmer afhænging af benzin mm.

Iøvrigt så bliver APRs´benzinpumpe brugt af VW/Audi til alt motorsport med 2.0TFSI motorer, bl.a. den nye scirroco, og er seriøst anbefalet til den effekt.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
stanley
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af stanley » 10. jul 2008, 13:06

det er ikke en ny S'er.....søren har fat i den lange ende ;)
Stadig skarp som en Stanley - og det går fremad med det tyske : D

1'eren : http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=178299

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Supermule » 10. jul 2008, 13:10

Hvorfor så bruge Oettinger, når man kan handle direkte igennem APR????

Det er sgu da total spild af penge......
Dennis J skrev:Jeg vil stille samme spørgsmål - hvis det er en 2.0 TFSI s3, så laver APR en chip der giver ca. 323hk - og de målinger er til at stole på.

APR ejer idag også Oettinger og laver deres SW mm. - du kan altså også bestille derfra hvor samme resultater er lovet - de skriver godt nok 350ps - men en PS svarer også til ca. 0,93hk eller deromkring. Det smarte ved både Oettinger og APR er softwaren kan switches på cruisecontrol til at kører med forskellige programmer afhænging af benzin mm.

Iøvrigt så bliver APRs´benzinpumpe brugt af VW/Audi til alt motorsport med 2.0TFSI motorer, bl.a. den nye scirroco, og er seriøst anbefalet til den effekt.

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Dennis J » 10. jul 2008, 16:58

Supermule skrev:Hvorfor så bruge Oettinger, når man kan handle direkte igennem APR????

Det er sgu da total spild af penge......
Dennis J skrev:Jeg vil stille samme spørgsmål - hvis det er en 2.0 TFSI s3, så laver APR en chip der giver ca. 323hk - og de målinger er til at stole på.

APR ejer idag også Oettinger og laver deres SW mm. - du kan altså også bestille derfra hvor samme resultater er lovet - de skriver godt nok 350ps - men en PS svarer også til ca. 0,93hk eller deromkring. Det smarte ved både Oettinger og APR er softwaren kan switches på cruisecontrol til at kører med forskellige programmer afhænging af benzin mm.

Iøvrigt så bliver APRs´benzinpumpe brugt af VW/Audi til alt motorsport med 2.0TFSI motorer, bl.a. den nye scirroco, og er seriøst anbefalet til den effekt.

Helt enig, ville også langt heller vælge direkte igennem APR, men der er nogen som stadig føler sig mere tryg ved Oettinger, fordi APR endnu ikke er så kendt i DK - men absolut anbefale APR.

Når det er en ældre S3, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke ligeså godt kan vælge den ene turbo som den anden, jeg har pt. 320hk ved ladetryk på 1,2 bar - og kører med GT2860rs, men ønsker man mere i fremtiden så kan man da ligeså godt tage springet fra GT28 serien til GT30, og ikke stoppe ved mellemstationen på GT2871r, det er en udemærket lader - men ville klart heller anbefale enten GT2860RS eller GT3071WG, sidste nævnte laver JVK super gode resultater med.

Men det er altså muligt at hive omkring 340hk ud af en GT28rs lader (den lille type ovenikøbet med GT25 hus) med APR kit på 1,45 bars ladetryk, men sådan en S3 har små kanaler ved indsugningen og skal du meget over, så vil det hjælpe med større porte(evt. AGU top) og anden indsugning, så er 360hk også muligt, det ses ihvertfald uden problemer på vwvortex med de upgrades på en GT28rs, ja det mest ekstreme tilfælde er en der har hivet 405hk ud af det kit, med vandindsprøjtning og 1,7bars ladetryk på standard E-gas indsugning- men der er altså stadig mange mulighed med en GT28rs, men omvendt kan man med en GT3071wg hive de 350-400hk easy.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Supermule » 10. jul 2008, 17:25

Du kan hive op til ca 450 med den største 2871R i trim 82......

Allan_84
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Allan_84 » 10. jul 2008, 17:28

jeg tror spørgsmålet også er lidt om hvordan han vil have den til at køre, for der nok lidt forskel i dagligbrug fx fra en gt2860rs til en gt3071wg, er der ikk 7-800 omdr sener spool eller mere?

og med gt3071wg ville man få et meget breder område med power i, kontra gt2860rs, men gt2860rs ville så igen kunne arbejde ved lidt tidliger omdr. igen et spørgsmål om hvordan man vil have den til at køre når man er færdig.

men er vi ikke oppe i de effekter hvor man måske burde overveje nogle pejlstænger, de holder jo ikke til alverden, se evt her: http://web00483.tmp.dlx.dk/phpbb/viewto ... ?f=16&t=89 og det var kun en 225hk med chip...
Audi A3 Sportback

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Dennis J » 10. jul 2008, 19:34

Det er faktisk ikke helt unormalt at hårdt chippet standard 1.8T smider en plejlstang igennem væggen.....der kan være så mange årsager til det konkrete tilfælde, men det der oftest glemmest når man tuner er køling, hyppigere olieskift og den rigtig olie til en tunet bil....

Når en så lille turbo som en k04 har skulle levere 270hk, så har den haft fuld skrue på omdrejninger og blæst som et svin varm luft igennem systemet, og har intercooleren ikke matchet effekten, så har motoren fået for varm luft, og bliver motoren for varm så virker olien ikke som den skal, det kan koste plejlstangslejer mm., og har man ikke kontrolleret olien eller kølervæsken ordentligt, så vil det give samme udfald....en K04 med højt ladetryk vil også smide en seriøs mængde moment, som ikke ligefrem hjælper imodsætning til en større lader, som kan levere 300-400hk ved lavere ladetryk og mindre moment fordi ladetrykket kan holdes på et lavere niveau for at opnå effekten.

når den TT225 har kørt 136.000km, så kan spm. jo også gå på om tandrem og vandpumpen er skiftet, hvis vandpumpen er røget iform af knækket plastic møllehjul, som ikke er unormalt på 1.8T, derfor findes der upgrade med metaliske møllehjul....

men faktum er ved ordentligt passet motor, og tuning lavet ordentligt både mht. køling og udstødning, så ryger plejlstængerne ikke ved den effekt.

Jeg gætter også lidt på man ikke har skiftet benzinpumpe eller dyser ved chipningen til 270hk, og dvs. chancen for bilen kører mager er meget stor...der er virkelig mange mulighed til hvorfor plejlstangen er røget.....

men jeg ved f.eks. at de biler JVK har tunet op til ca. 380-400hk med vandindsprøjtning der er med til at sænke temperaturen, har kørt flere km. med den effekt end den TT225, som du henviser til.......det samme gælder for APR kittene, der er solgt ca. 3000 kit alene i usa og indtil videre er kun et tilfælde med knækket plejlstang på de svagere E-gas motorer som kittet er lavet til, jeg er den første der har fået det monteret på en AGU, men i det konkrete tilfælde kan skylden peges på misligholdelse af motor.

Faren er også ved chipning hvis man bibeholder den n75 ventil at den kan spike til ufattelig ladetryksniveau - altså selvom den måske er chippet til 1,1-1,2 bar - mere må man sgu ikke på sådan en lader, men jeg gætter på 1,4 bar i det tilfælde, så kan den alligevel flyve til 1,9 bar i spikes, og det sindsygt farligt i højt gear.......

en anden ting man skal være opmærksom på er hvis man har kørt voldsomt mange kilometer i 4. eller 5. gear i timevis med klampen i bund, så bliver plejlstængerne hårdt udsat og vil på et tidspunkt tage skade....man skal virkelig behandle sin motor ordentligt når man tuner, ellers så sker den slags ting...


Til orientering tør jeg ikke engang kører med højere ladetryk før jeg får skiftet plejlstænger selvom de USA kører med 1,45 bars ladetryk og ja indtil videre kun et uheldigt tilfælde, men man skal altså virkelig behandle en tunet motor med lidt omhu, noget den tidligere ejer af den TT225 tydeligvis ikke har gjort, eller chipfirmaet.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

vr6pede
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17. jun 2008, 21:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af vr6pede » 10. jul 2008, 21:52

Jeg skal bruge bilen til hverdag, planen er max 330 hk så pisset older til hverdags kørsel!!! men dog ikke under 300 hk.
planen er så ny mølle manifold dyser udstødning, jeg vil beholde de to std IC´er da man skulle kunne lave over 500 med dem!!

men et fedt sæt up til hverdags brug, så skal jeg vælge GT2860 laderen kan jeg forstå. ??

Vil helst heller ikke kører med mere end 1,2 bar max, nogen der har et sæt up der kan forklare hvad de har af hk med det eller hvad jeg kan forvente på den lille motor!!??

Takker :)

Brugeravatar
Zimeth
Nyt medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hedehusene, DK
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Zimeth » 10. jul 2008, 21:56

Dennis J: Vedr. den N75 ventil..

Jeg har en G4 som sagt, køre med 1 bars ladetryk, front IC og 3" udstødning(-kat). Og 230.000 km på klokken..
Ville det være en god ide og skifte til en N75J ventil istedet for?
Kan se på mit tryk ur den starter ved 1 bar og falder til ca 0.4 bar ved 7000 omdr.
Men nogle gange når jeg giver gas ryger den op og svinger på 1 - 1,1(½) bar.

Ved godt jeg har spurt nogle gange herinde efterhånden men fatter ikke helt princippet i den ventil og vil helst behandle den lille AGU pænt! ;)
- Zimeth is out!
_________________
Volkswagen er vejen til lykke!!
Min bil @ BG - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=100761

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Sorens2 » 10. jul 2008, 22:09

Du skal i hvert fald ikke hænge dig i trykket.
Er det ikke Noller der har knap 500 hk med 1.45 bar.
En K03 giver ikke 500 ved 1.45 bar.
Sidst jeg lavede en 1.8T med 2871 gav den lige over 300 hk.
Manifolden (ud) er også ret vigtig her. Ja det er det hele sgu egentlig for at man får de sidste hk og kørbarheden.
Feks. mener jeg at en Dahlbäck manifold er alle pengene værd ved et 300 hk projekt.
Billede

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Dennis J » 10. jul 2008, 22:43

Søren jeg har lidt den modsatte opfattelse og mening i forhold til ønsket fra vr6pede...trykket er utrolig afgørende i forhold til det orignale plejlstænger, ladetrykket og moment får dem til at ryge igennem blokken....Nollers med 500hk ved 1,45 kan du jo ikke sammenligne i det setup som er ønsket her, alt er jo skiftet og lavet om ved den motor, samme effekt er også opnået af JVK ved samme ladetryk på deres 1.8T, men det er jo et helt andet race setup...jeg vil dog give dig ret i at indsugningen er utrolig vigtig, da flowet ikke er super optimalt på standard indsugningen, men den skal man ikke umiddelbart bekymre sig om før man går over 350hk, hvis du spørg mig....Dahlbacken udemærker sig kun ved en positiv egenskab og det er dens præcise flow, men effekten den giver er minimal - sammenligner man en Ross machine racing indsugning eller APR for den sags skyld, så giver de vanvittige effektforøgelser, men samme præcise flow - man kan læse om flowmålinger på alle de kendte indsugninger på vwvortex, audizine eller elitedubs....

Mit eget setup målt hos RH er 320hk pt. ved 1,2 bars ladetryk, men skal have 1,5bars ladetryk med andre plejlstænger og forventer langt større effekt her, momentet steg stortset ikke i takt med vi skruede op for ladetrykket, men det gjorde HK derimod - dvs. mere ladetryk på min og den suser godt forbi 340+hk., håber på 360hk, men nu må vi se hvad der sker :D

Vr6pede, du bad om setups - her er mit.

Jeg har APR s3+kit med GT2860rs
APR FMIC
APR recirkuleringsventil
Originalt luftfilterkasse og hus, som er helt standard udover green filter, ingen huller eller lign, i kassen.
3" Entech udstødning fra turbo og ud med 400cells kat(forrør 3" APR)
Eboost2 med remote på rat til betjening af ladetryk, 2 trin - højt og lavt.
Map af RH.

Kølingen er altså ikke super optimal i de orignale IC, elementet for lille - og det kan godt være s3´eren har 2, men det er stadigvæk 2 ringe IC i forhold til den effekt du ønsker, det gælder om at få luften til at vandre kortest afstand, i s3 setupet skal den vandre langt og igennem 2 ic, bedre med en stor i fronten.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Supermule » 11. jul 2008, 09:04

GT2860RS og 2871R er de samme turboer fysisk. Der er bare langt bedre flow i en 2871r....

Så tag den istedet for 2860rs...
vr6pede skrev:Jeg skal bruge bilen til hverdag, planen er max 330 hk så pisset older til hverdags kørsel!!! men dog ikke under 300 hk.
planen er så ny mølle manifold dyser udstødning, jeg vil beholde de to std IC´er da man skulle kunne lave over 500 med dem!!

men et fedt sæt up til hverdags brug, så skal jeg vælge GT2860 laderen kan jeg forstå. ??

Vil helst heller ikke kører med mere end 1,2 bar max, nogen der har et sæt up der kan forklare hvad de har af hk med det eller hvad jeg kan forvente på den lille motor!!??

Takker :)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Dennis J » 11. jul 2008, 16:08

Supermule skrev:GT2860RS og 2871R er de samme turboer fysisk. Der er bare langt bedre flow i en 2871r....

Så tag den istedet for 2860rs...
vr6pede skrev:Jeg skal bruge bilen til hverdag, planen er max 330 hk så pisset older til hverdags kørsel!!! men dog ikke under 300 hk.
planen er så ny mølle manifold dyser udstødning, jeg vil beholde de to std IC´er da man skulle kunne lave over 500 med dem!!

men et fedt sæt up til hverdags brug, så skal jeg vælge GT2860 laderen kan jeg forstå. ??

Vil helst heller ikke kører med mere end 1,2 bar max, nogen der har et sæt up der kan forklare hvad de har af hk med det eller hvad jeg kan forvente på den lille motor!!??

Takker :)

Jeg ville ikke sige GT2860rs og GT2871r er den samme turbo fysisk, compressor hjulet er langt større på GT2871r, men tilgengæld er trimmet større på GT2860rs, og en GT2860rs er efter min opfattelse den absolut allerbedste i GT28 serien, du kan få flere HK ud af en GT2871r enig, men spool tiden og det hurtige moment er super på en GT2860rs - ifølge Garrett har en GT2860rs en maksmal effektivitet på 72%, og alle i GT2871r har en på 60% - men går man op i GT3071 så ligger effektiviteten igen på 72%....jeg synes virkelig ikke den GT2871r er så prangende igen, langt heller GT2860rs eller GT3071r - forskellen i spool på de 2 turboer er der naturligivis men effekten fortsætter længere på GT3071r og spool tid er jo bare et spørgsmål om gearskifte :D....

hvis man ikke ønsker mere end 330hk ved 1,2 eller 1,3 bar, så snup en GT2860rs, men vil man have mere på længere sigt omkring 400hk - så gå hele vejen og få en GT3071r og eventuelt et kit igennem JVK eller Entech, synes sgu begger laver super flot arbejde.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Supermule » 11. jul 2008, 16:55

Dennis min dreng....

Du er helt væk....En 2871r har en 75% effektivitetsgrad jvfr Garrett selv....

Så jeg anbefaler stadig en 2871r......;)
Vedhæftede filer
garrett2871r (Large).jpg
garrett2871r (Large).jpg (104.93 KiB) Vist 1941 gange

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Dennis J » 11. jul 2008, 19:08

hej Mulle,

Jeg talte om turbine map, max effektivitet og ikke compressor - se vedlagte, for ja de har begge på compressor siden effektivitet på 75%, faktisk 76% på GT2860rs - men det er jo sådan set ligegyldigt, turbine mappet skaber flowet....

Men igen en GT2871r er større med andet compressor hjul osv, og kan levere langt mere effekt, men ønsker man kun 330hk, så er den overkill i forhold til en GT2860rs.

Billede

Billede

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Supermule » 11. jul 2008, 19:26

Det er turbine flowet der skaber trykket i kompressor huset, men størrelsen på dette afgør ladetrykskurven.....

Turbinetrimmet har kun én funktion og det er at få kompressorhuset så hurtigt op i omdr som muligt....

Derfor er en 2871r ikke så effektiv som en 2860RS på trods af at de kører med samme turbinehus....

Fordelen ved en 2871R er at den kan levere den samme mængde luft ved færre omdr og derved mindre belastning på turboen. Det vil sige at en 2871r kan levere den samme effekt som en 2860rs, men ved færre omdr.....Derved går den "koldere" og er ikke den samme belastning for motoren som en rødglødende 2860RS'er..... Du skubber ganske enkelt mere luft igennem pr rotation....

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.....

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S3 opgradering af turbo/HK

Indlæg af Supermule » 11. jul 2008, 19:47

Du sammenligner æbler og pærer hér....

Du skal finde turbinemappet fra en 2871R Trim 76 A/R 0.86..... Disse 2 maps har samme effektivitet.....når du kører med et A/R på 0.64....Derfor vil du også finde den samme effektivitet i en 2871R med partnr 743347-2....

Dennis J skrev:Billede

Billede

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"