Altea FR TFSI upgrade - hvilke dele

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
HPPedersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. okt 2018, 16:27
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Altea FR TFSI upgrade - hvilke dele

Indlæg af HPPedersen » 15. maj 2019, 18:11

Hej forum.

Jeg ejer mig en Altea FR TFSI manuel, motorkode BWA, som er blevet chippet/kørt ind med custom fil af tidliger ejer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der ville være nogle stumper, som ville være en god idé at opgradere, enten som det er nu eller hvis der nu skulle gå noget i stykker og man alligevel skal skifte noget (eksempelvis tændspoler).

Lidt mere info omkring motoren:
- kørt ind til ca 274 hk på hjulene
- K&N Typhoon luftfilter-kit
- Forge åben blow-off (ikke-recirkulering)

Resten af motoren er standard og jeg har ikke planer om at skulle hive mere effekt ud af den, men min tanke med opslaget er at høre, om der ville være dele, som vil gøre motoren mere holdbar? Her tænker jeg, om motoren er 'på arbejde' med 274 hk uden anden opgradering end ECU-program og om f.eks downpipe og tændspoler vil gøre den "sundere", og hvor mange hk standard indmad i motoren kan holde til?

På forhånd tak

HP

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Altea FR TFSI upgrade - hvilke dele

Indlæg af Stefan » 28. maj 2019, 11:16

Få en recirkulerende ventil på. Det andet fucker med luftmassemåler og giver i hvert fald modsat effekt, når vi taler om, hvad der er sundest for motoren. :-)

274hk målt er i hvert fald ikke på hjulene - og målt på krumtappen med de modificeringer, lyder det som om du har vundet i dyno-lotteriet.

Typiske mods til sådan en vil være forrør og opgraderet HPFP.

Typiske "sliddele" udover det normale er knastfølger, krumtapsudluftning, tændspoler...

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"