Manuel vs. DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herfølge
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 52 times
Manuel vs. DSG
Er en manuel eller DSG gearkasse at foretrække ved tuning? Eller er det lige meget i dag?
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5572
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 367 times
Re: Manuel vs. DSG
Der er en del tuningsfirmaer som tilbyder optimering af DSG'en også. Det ville jeg vælge i forbindelse med tuning.
Ændringerne kan f.eks. være i skiftemønstre, momentgrænser, koblingstryk, mnotorbremse, friløb m.m.
Ændringerne kan f.eks. være i skiftemønstre, momentgrænser, koblingstryk, mnotorbremse, friløb m.m.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- PF
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5572
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 367 times
Re: Manuel vs. DSG
Det er vist en DQ250 med vådkobling. Den har 6 gear, ikke?
Den kan holde til en del. Det eneste svage punkt er vist at mechatronic enheden ikke har separat smøresystem.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- Stefan
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Manuel vs. DSG
Jeg havde valgt DSG i det tilfælde. Primært pga. automatikken, men med remap kan den også klare mere på standardkoblinger end den manuelle.