260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af kimhemm » 11. jul 2008, 19:50

Ja mere vil jo ha mere... :mrgreen:

Jeg kører PT med 3" forrør med 400 celles kat,Forge FMIC, Carbonio indsugning og luftfilter, Eurojet PCV fiks, Forge recirkulerende erstatnings ventil og sammen med en ny fil fra Landberg ligger den omkring 260HK/400Nm (ikke målt endnu)

Er rimelig sikker på at der ryger en Duplex Milltek udstødning på snart, men andet jeg burde overveje ?

Vil som udgangspunkt ikke tage det helt store skridt og skifte turboen lige nu da der stadig er garanti på 1 års tid endnu (og jaja, jeg ved godt at de andre ting jo heller ikke ligefrem er super for garantien men alligevel) men er der noget jeg evt kan opgradere nu som jeg vil ha stor gavn af med ny turbo ? Og hvilken turbo skal det evt. være hvis jeg godt vil i nærheden af de 400 HK ?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af Supermule » 11. jul 2008, 20:05

Se her hvad du kan finde....:)

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af kimhemm » 11. jul 2008, 20:08

Supermule skrev:Se her hvad du kan finde....:)
Hvor ?? :?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af Supermule » 11. jul 2008, 20:13

Lige her.....Kan du ikke se det???? :lol:

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af kimhemm » 11. jul 2008, 20:22

Supermule skrev:Lige her.....Kan du ikke se det???? :lol:
8-) 8-) 8-)

Kender godt mange af de sider, det der bare ville være mere interessant var at få lidt tips om det f.eks kunne betale sig at få andre dyser og benzinpumpe på ? Andre trykrør eller lignende ?? Eller vil det være helt ligemeget så længe jeg "kun" kører med en KO3 turbo ?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af Supermule » 12. jul 2008, 00:37

Helt ligegyldigt.....

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af RIX » 12. jul 2008, 10:49

helt klart dette sæt kombineret med nogle af dine stumper.
http://web00483.tmp.dlx.dk/phpbb/viewto ... =32&t=1362" onclick="window.open(this.href);return false;

og stumperne fejler intet nå de kommer fra torben,prisen er også i orden.
;) ;)
VH

Brugeravatar
HeineM
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vognsild
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af HeineM » 12. jul 2008, 14:03

det er ligegyldig det du skriver, JA.
Supermule skrev:Helt ligegyldigt.....
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af Supermule » 12. jul 2008, 17:37

Næ jeg svarer såmænd bare på KimHemm's indlæg...
HeineM skrev:det er ligegyldig det du skriver, JA.
Supermule skrev:Helt ligegyldigt.....

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af Dennis J » 12. jul 2008, 17:51

Til TFSI motor slipper du ikke uden om APR´s benzinpumpe, indtil videre den eneste der fungere som upgrade og gør jobbet uden problemer, også derfor selv VW bruger dem i motorsport(den nye scirroco i motorsport udgave), den funger bare.....og hvis du ikke ønsker et stage 3 kit, så vælg en upgradering til K04 turboen osv., så kommer du op på 320hk..., men som du selv sigere mere vil have mer, og der kan du ligeså godt tage springet og vælge stage III kittet...

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af kimhemm » 13. jul 2008, 19:49

RIX skrev:helt klart dette sæt kombineret med nogle af dine stumper.
http://web00483.tmp.dlx.dk/phpbb/viewto ... =32&t=1362" onclick="window.open(this.href);return false;

og stumperne fejler intet nå de kommer fra torben,prisen er også i orden.
;) ;)
VH
Ja den har jeg også godt set... og overvejet lidt... ved bare ikke om jeg vil kaste mig ud i ny turbo endnu, og slet ikke om jeg vil "nøjes" med en KO4 når det så først skal være... er dog en på seatclub der har smidt en KO4 på hans Altea med DSG og næsten samme setup som jeg ellers kører med, så må se om jeg kan få en tur med ham en af dagene
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af kimhemm » 13. jul 2008, 19:59

Dennis J skrev:Til TFSI motor slipper du ikke uden om APR´s benzinpumpe, indtil videre den eneste der fungere som upgrade og gør jobbet uden problemer, også derfor selv VW bruger dem i motorsport(den nye scirroco i motorsport udgave), den funger bare.....og hvis du ikke ønsker et stage 3 kit, så vælg en upgradering til K04 turboen osv., så kommer du op på 320hk..., men som du selv sigere mere vil have mer, og der kan du ligeså godt tage springet og vælge stage III kittet...
Men vil det give noget at evt. skifte benzinpumpen nu ? Eller er det som Mulen siger fuldstændig ligemeget før jeg evt. opgraderer min turbo ?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 260HK på min TFSI - og hvad så nu ??

Indlæg af Dennis J » 13. jul 2008, 22:13

Det er fuldkommen ligegyldigt at skifte den nu, den orignale levere fint til ca. 320-330hk, derefter presser man den men de første APR s3 kit der blev lanceret uden pumpen og altså med den orignale var god op til ca. 350-360hk, men så er den også maxet....men ønsker du seriøs upgrade og mere effekt og vide at pumpen kan levere no matter what, så er den absolut en god investering.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"