Side 1 af 1

Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

: 1. jul 2023, 14:11
af ramac
Min netop afhændede Ibiza Cupra 1.8T 2016 kørte rigtig fint med APR stage 1.
Jeg kunne tænke mig noget tilsvarende til den ny Polo fra anerkendt producent, der giver motorgaranti - som f.eks APR eller Oettinger, men jeg har ikke kunnet finde noget hos dem. Nogen forslag?

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

: 1. jul 2023, 17:04
af vandhunden

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

: 1. jul 2023, 17:24
af ramac
Tak for linket. Forbedringerne er præcis noget i den stil, jeg havde forestillet mig, men det er ligesom tilsvarende produkter, jeg har fundet, beregnet til MK6 uden F født med 200hk. Jeg føler mig ikke sikker på, at det umiddelbart passer på MK6F med 207hk.
På Siemoneit Racing's hjemmeside (link) findes produktet til 207hk udgaven men uden data eller pris.

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

: 2. jul 2023, 12:13
af GranTurismo
I stedet for garanti ville jeg nok foretrække en godkendt tuning. Fx JVK.

Så kan synshallen ikke sende bilen til VW for at få ny motorstyring, hvis de konstaterer uregelmæssigheder i versionsnummer.

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

: 2. jul 2023, 13:10
af ramac
GranTurismo skrev:
2. jul 2023, 12:13
I stedet for garanti ville jeg nok foretrække en godkendt tuning. Fx JVK.
Godkendt af hvem? JVK's hjemmeside giver ikke megen information, og på FB melder JVK sig midlertidigt offline d. 1. maj.
Ved syn skal dokumentation for tuningens lovlighed medbringes. Tidligere nævnte Siemoneit Racing f.eks. kan mod merpris levere TÜV certifikat, som accepteres i Danmark, men det er lidt langt at tage til Hamborg for en chip-tuning.

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

: 2. jul 2023, 13:40
af GranTurismo
ramac skrev:
2. jul 2023, 13:10
GranTurismo skrev:
2. jul 2023, 12:13
I stedet for garanti ville jeg nok foretrække en godkendt tuning. Fx JVK.
Godkendt af hvem? JVK's hjemmeside giver ikke megen information, og på FB melder JVK sig midlertidigt offline d. 1. maj.
Ved syn skal dokumentation for tuningens lovlighed medbringes. Tidligere nævnte Siemoneit Racing f.eks. kan mod merpris levere TÜV certifikat, som accepteres i Danmark, men det er lidt langt at tage til Hamborg for en chip-tuning.
Jeg har personligt ikke erfaring med JVK, men han nævnes jævnligt herinde som et eksempel på, at chiptuning godt kan være lovligt.

Hvis der ikke kan fås kontakt til JVK, ville jeg uden tøven vælge at køre en lang tur til Hamborg, for at få en tuning med TÜV certifikat. Jeg ville dog først forhøre mig ved en eller flere synshaller, for at få bekræftet om et TÜV certifikat er nok til at få bilen godkendt i Danmark.

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

: 2. jul 2023, 17:17
af ramac
GranTurismo skrev:
2. jul 2023, 13:40
Jeg ville dog først forhøre mig ved en eller flere synshaller, for at få bekræftet om et TÜV certifikat er nok til at få bilen godkendt i Danmark.
I Færdselsstyrelsens skriv: "Spørgsmål og svar om tekniske krav" står i afsnit: "Må jeg tune og ændre motoren i min bil?" under "Sikkerhed", at ved effektforøgelser over 20% kræves dokumentation fra bilfabrikanten eller en TÜV-godkendelse, så jeg vil tro, at en TÜV-certificering også kan bruges ved effektforøgelser under 20%.

Men det var lidt OT. MotorPower har en ABT Sportsline, som passer til bilen, men kr. 20.000 er alt for meget for den beskedne mereffekt, som den giver.

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

: 2. jul 2023, 17:52
af GranTurismo
ramac skrev:
2. jul 2023, 17:17
GranTurismo skrev:
2. jul 2023, 13:40
Jeg ville dog først forhøre mig ved en eller flere synshaller, for at få bekræftet om et TÜV certifikat er nok til at få bilen godkendt i Danmark.
I Færdselsstyrelsens skriv: "Spørgsmål og svar om tekniske krav" står i afsnit: "Må jeg tune og ændre motoren i min bil?" under "Sikkerhed", at ved effektforøgelser over 20% kræves dokumentation fra bilfabrikanten eller en TÜV-godkendelse, så jeg vil tro, at en TÜV-certificering også kan bruges ved effektforøgelser under 20%.

Men det var lidt OT. MotorPower har en ABT Sportsline, som passer til bilen, men kr. 20.000 er alt for meget for den beskedne mereffekt, som den giver.
Hvis de ved syn tjekker software og sender den til VW, for at få ny motorstyring, så kommer det måske til at koste omtrent det samme og så forsvinder din "billige" tuningsfil samtidig.

Jeg ved dog ikke hvornår de starter på at kontrollere software ved syn. Men det skulle komme..

Re: Polo GTI 2,0 207hk DSG7 MK6F 2023 - Stage 1

: 4. jul 2023, 18:51
af Charlimike
De tjekker ikke software til syn, men det er nogle mekanikeres vådeste drøm. Om det er under eller over 20% er kun er spg hvilke regelsæt der skal opfyldes, og krav til dokumentation. Alt skal i princippet godkendes, men ingen gør det.