Sænke trykket og hæve effekten

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Mulle S4
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Sænke trykket og hæve effekten

Indlæg af Mulle S4 » 14. jul 2008, 19:20

Er det muligt at....... Sænke trykket til 0,4 bar og få lidt over 300hk med KO4 ladere, når der køres OEM med 0,6 bar, K03 og 265 hk :shock:

For mig er det fysisk umuligt, meeeeeen der er nogen der påstår noget andet :o Bil S4, B5.

Allan_84
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænke trykket og hæve effekten

Indlæg af Allan_84 » 14. jul 2008, 19:41

Mulle S4 skrev:Er det muligt at....... Sænke trykket til 0,4 bar og få lidt over 300hk med KO4 ladere, når der køres OEM med 0,6 bar, K03 og 265 hk :shock:

For mig er det fysisk umuligt, meeeeeen der er nogen der påstår noget andet :o Bil S4, B5.

ved ikke om det er det du leder efter, men jeg ved at hvis man kan få indsugnings temperaturen ned, (mindre ladatryk/større turbo/vandindsprøjtning/mere effektiv IC) og samtidig køre på så høj oktan som muligt. er der den mulighed at tændings avancering skulle være mere effektiv end at hæve ladetrykket..

men hvis du kan flytte momentet højer op i omdrejningerne ved hjælp af en større turbo fx. så vil du jo altid kunne lave flere heste, uden at lave et større moment, da formlen for hk er noget med "moment x omdr + noget mere"...

din påstand med S4 er da nok ikke umulig men lyder meget extrem. ville nok mene det skulle være ved samme ladetryk for at opnå det, men så meget kender jeg ikke til s4 tuning.

(rat mig hvis jeg tager fejl i noget af det jeg påstår her oven for)
Audi A3 Sportback

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænke trykket og hæve effekten

Indlæg af mtech » 14. jul 2008, 19:55

selvfølgelig er det muligt når du har større turboer på..en større turbo levere jo en større mængde luft ved samme tryk end en mindre..det jo i sidste ende mængden af luft du flower der gir effekten..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Mulle S4
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænke trykket og hæve effekten

Indlæg af Mulle S4 » 14. jul 2008, 20:48

@mtech... Vi snakker RS4 lader kontra S4 ladere.. Og på disse to ladere er der jo ikke en verden til forskel.

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænke trykket og hæve effekten

Indlæg af Supermule » 14. jul 2008, 21:37

En større lader kan flytte den samme mængde luft ved lavere tryk.....

Så umuligt er det ikke......

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Sænke trykket og hæve effekten

Indlæg af Sorens2 » 14. jul 2008, 22:54

Ja fik MANGE flere hk ved at optimere udstødningssystemet så trykket faldt efter turboen.
Og en større turbo vil altid gi mere effekt, ergo kan du sænke trykket og holde din effekt samme sted.
Men RS4 er jo ikke meget større end S4.
Nej der skal GT28XX på.
Portede toppe og bedre knaster.
Optimér som på en NA motor. Det gir noget i den sidste ende.

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Mulle S4
Nyt medlem
Indlæg: 300
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænke trykket og hæve effekten

Indlæg af Mulle S4 » 15. jul 2008, 05:38

Supermule skrev:En større lader kan flytte den samme mængde luft ved lavere tryk.....

Så umuligt er det ikke......
Nej men det er umuligt på en S4, når vi snakker S4 kontra RS4 ladere.

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænke trykket og hæve effekten

Indlæg af mtech » 15. jul 2008, 08:04

det kommer jo lidt an på om det kun er ved udskiftning af ladere..under normale forhold vil man chippe bilen efter udskifning af større ladere..hvis den kan tage noget mere tænding pga af det øgede flow vil det jo også gi noget..nu melder historien jo hellere ikke noget om der er andre ting der er optimeret.. :?:
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Besvar

Tilbage til "Benzintuning"