Er det muligt at....... Sænke trykket til 0,4 bar og få lidt over 300hk med KO4 ladere, når der køres OEM med 0,6 bar, K03 og 265 hk
For mig er det fysisk umuligt, meeeeeen der er nogen der påstår noget andet Bil S4, B5.
Sænke trykket og hæve effekten
-
- Medlem
- Indlæg: 929
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sænke trykket og hæve effekten
Mulle S4 skrev:Er det muligt at....... Sænke trykket til 0,4 bar og få lidt over 300hk med KO4 ladere, når der køres OEM med 0,6 bar, K03 og 265 hk
For mig er det fysisk umuligt, meeeeeen der er nogen der påstår noget andet Bil S4, B5.
ved ikke om det er det du leder efter, men jeg ved at hvis man kan få indsugnings temperaturen ned, (mindre ladatryk/større turbo/vandindsprøjtning/mere effektiv IC) og samtidig køre på så høj oktan som muligt. er der den mulighed at tændings avancering skulle være mere effektiv end at hæve ladetrykket..
men hvis du kan flytte momentet højer op i omdrejningerne ved hjælp af en større turbo fx. så vil du jo altid kunne lave flere heste, uden at lave et større moment, da formlen for hk er noget med "moment x omdr + noget mere"...
din påstand med S4 er da nok ikke umulig men lyder meget extrem. ville nok mene det skulle være ved samme ladetryk for at opnå det, men så meget kender jeg ikke til s4 tuning.
(rat mig hvis jeg tager fejl i noget af det jeg påstår her oven for)
Audi A3 Sportback
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sænke trykket og hæve effekten
selvfølgelig er det muligt når du har større turboer på..en større turbo levere jo en større mængde luft ved samme tryk end en mindre..det jo i sidste ende mængden af luft du flower der gir effekten..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 300
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sænke trykket og hæve effekten
@mtech... Vi snakker RS4 lader kontra S4 ladere.. Og på disse to ladere er der jo ikke en verden til forskel.
Re: Sænke trykket og hæve effekten
En større lader kan flytte den samme mængde luft ved lavere tryk.....
Så umuligt er det ikke......
Så umuligt er det ikke......
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Sænke trykket og hæve effekten
Ja fik MANGE flere hk ved at optimere udstødningssystemet så trykket faldt efter turboen.
Og en større turbo vil altid gi mere effekt, ergo kan du sænke trykket og holde din effekt samme sted.
Men RS4 er jo ikke meget større end S4.
Nej der skal GT28XX på.
Portede toppe og bedre knaster.
Optimér som på en NA motor. Det gir noget i den sidste ende.
Søren S2
Og en større turbo vil altid gi mere effekt, ergo kan du sænke trykket og holde din effekt samme sted.
Men RS4 er jo ikke meget større end S4.
Nej der skal GT28XX på.
Portede toppe og bedre knaster.
Optimér som på en NA motor. Det gir noget i den sidste ende.
Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 300
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sænke trykket og hæve effekten
Nej men det er umuligt på en S4, når vi snakker S4 kontra RS4 ladere.Supermule skrev:En større lader kan flytte den samme mængde luft ved lavere tryk.....
Så umuligt er det ikke......
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sænke trykket og hæve effekten
det kommer jo lidt an på om det kun er ved udskiftning af ladere..under normale forhold vil man chippe bilen efter udskifning af større ladere..hvis den kan tage noget mere tænding pga af det øgede flow vil det jo også gi noget..nu melder historien jo hellere ikke noget om der er andre ting der er optimeret..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek