Chipning af Golf 5 GTI

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af Supermule » 31. jul 2008, 18:27

Der er ikke rigtig nogen der ved det.....

HGP hiver rigtig mange NM ud af den.....

Nogle siger omkring 430nm.....Men det virker ikke som om der er nogen der har brækket sig endnu..........

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af kriztian » 31. jul 2008, 18:31

Det må være virkelig god mekanik. I starten turde jeg ikke købe en DSG-bil og så tune den, men det behøver jeg vist ikke at frygte... Det må vist være mest snært med tdi'erne, idet f.eks. 2.0 tdi'en med 170 hk allerede har et kæmpe moment...
Supermule skrev:Der er ikke rigtig nogen der ved det.....

HGP hiver rigtig mange NM ud af den.....

Nogle siger omkring 430nm.....Men det virker ikke som om der er nogen der har brækket sig endnu..........

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af Supermule » 31. jul 2008, 18:54

Jeg har ikke hørt om nogen med probs....Så det synes jeg du skulle!!

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af kriztian » 31. jul 2008, 19:00

Absolut, det bliver DSG næste gang jeg skal skifte bil!!! Hvad med quattro/4-motion, kan det også holde til det??

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af Supermule » 31. jul 2008, 19:01

Ja der er slet ingen probs......

Golf'erne kører med 4 motion.....

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af kriztian » 31. jul 2008, 19:04

Perfekt! Min drøm af en bil er tunet, og har DSG samt quattro/4-motion :D To dele som jeg virkelig savner i en Seat Leon Cupra, så havde jeg sgu købt den!

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af kimhemm » 31. jul 2008, 21:31

roune skrev:
kimhemm skrev:Jeg har en Altea 2.0 TFSI med DSG og den er chippet hos Landberg. Han vil få ca. 250 HK og 400 Nm kun ved at chippe den.

Andet forrør og indsugning kan også være en god idé men han burde evt. også overveje en FMIC eller større IC for at få kølet luften godt. Det er nogenlunde det setup jeg kører med PT, men har dog ikke fået målt den endnu.

Hvis han bor i København skal han være velkommen til at komme med ud og køre en tur en dag, så kan han jo se hvordan sådan en motor opfører sig med lidt tuning....
Står selv og skal have chippet min bil, og ville gøre det hos landberg. Hvor fik du chippet din henne?
Det er lavet hos landberg, overlad du trygt din bil til dem...
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af kimhemm » 31. jul 2008, 21:32

Supermule skrev:Der er ikke rigtig nogen der ved det.....

HGP hiver rigtig mange NM ud af den.....

Nogle siger omkring 430nm.....Men det virker ikke som om der er nogen der har brækket sig endnu..........
En kammerat med en Touran har vist 220HK og 475 Nm og hans DSG gearkasse kører stadig fint
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af kriztian » 1. aug 2008, 08:16

En kammerat med en Touran har vist 220HK og 475 Nm og hans DSG gearkasse kører stadig fint
475 NM er virkelig stærke sager, imponerende at DSG'en kan holde til det.

Efter at have studeret det lidt nærmere har jeg set, at der findes en koblings-upgrade til DSG så bilen kan trække flere NM. På

Gad vide om de nye DSG-kasser også kan trække så mange NM efter en chip-tuning?

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af Supermule » 1. aug 2008, 09:55

De opgraderer løbende gearkasserne, så det vil ikke være noget problem...

roune
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 16. jun 2008, 17:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af roune » 1. aug 2008, 18:20

kimhemm skrev:
roune skrev:
kimhemm skrev:Jeg har en Altea 2.0 TFSI med DSG og den er chippet hos Landberg. Han vil få ca. 250 HK og 400 Nm kun ved at chippe den.

Andet forrør og indsugning kan også være en god idé men han burde evt. også overveje en FMIC eller større IC for at få kølet luften godt. Det er nogenlunde det setup jeg kører med PT, men har dog ikke fået målt den endnu.

Hvis han bor i København skal han være velkommen til at komme med ud og køre en tur en dag, så kan han jo se hvordan sådan en motor opfører sig med lidt tuning....
Står selv og skal have chippet min bil, og ville gøre det hos landberg. Hvor fik du chippet din henne?
Det er lavet hos landberg, overlad du trygt din bil til dem...
Det eneste jeg har hørt om landberg, posetive ting. Surgte nok lidt forkert, tænkte på hvilken afdeling du har brugt, de har to her i kbh området så vidt jeg kan se, en på nørrebro og en i albertslund. Nogle erfaringer med afdelingerne? Er det sammme service alle steder? Eller nogle der er bedre end andre?

Per M
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 1. aug 2008, 15:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af Per M » 1. aug 2008, 18:28

roune skrev: Det eneste jeg har hørt om landberg, posetive ting. Surgte nok lidt forkert, tænkte på hvilken afdeling du har brugt, de har to her i kbh området så vidt jeg kan se, en på nørrebro og en i albertslund. Nogle erfaringer med afdelingerne? Er det sammme service alle steder? Eller nogle der er bedre end andre?
Afdelingerne i Albertslund og på Nørrebro, er jo bare en "mellemstation" så du slipper for at drøne helt til Aalborg.

Det er stadigvæk Landberg du får filen af via inder-nettet, de smider den bare i for dig.

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af Supermule » 1. aug 2008, 22:09

Ellers kommer jeg hjem til dig og gør det en aften når du har tid....

Jeg kører mobilservice på sjælland for Landberg.dk

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chipning af Golf 5 GTI

Indlæg af kimhemm » 2. aug 2008, 00:00

roune skrev:Det eneste jeg har hørt om landberg, posetive ting. Surgte nok lidt forkert, tænkte på hvilken afdeling du har brugt, de har to her i kbh området så vidt jeg kan se, en på nørrebro og en i albertslund. Nogle erfaringer med afdelingerne? Er det sammme service alle steder? Eller nogle der er bedre end andre?
Min et lavet ved hjælp af en u-tune hvor du selv læser original fil ud, sender til Landberg og får en tunet tilbage. Fordelen er også at jeg så selv kan skifte mellem original og tunet motorstyring. Jeg skal lige ha lavet udstødning færdig, og så skal jeg forbi Hjallerup en dag og ha målt og finjusteret den.

Men som Per også skriver gør det ingen forskel hvilken afdeling du vælger, det er stadig Landberg der laver arbejdet
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"